Sitat Opprinnelig skrevet av Qa Vis post
Det som er så uendelig trist med slike leger er at de ødelegger troverdigheten til diagnosen. De som er uforklarlig syke, og faktisk burde ha en ME diagnose har en lang vei idag. Spesialister, som setter den diagnosen i "hytt og pine" slik det ser ut her, kan ødelegge for veldig mange syke mennesker. Man kan risikere at det blir enda vanskligere å bli tatt seriøst med en ME diagnose om det er flere leger som holder på som han.
Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Det er trist for dem som har ME. Men det er også trist for dem som ikke har ME, men da kanskje blir gående og leve med en tro på at de har ME. De søker kanskje ikke hjelp andre steder, hvor de kunnet fått hjelp. De kunne fått hjelp fordi de ikke har ME, men noe annet som slår dem ut.
Sitat Opprinnelig skrevet av Qa Vis post
Synd at mange mennesker får ødelagt livene sinde undøvendig fordi det ikke finnes nok gode leger som ser og leger som søker videre der de ikke finner svar.
Så enig, så enig!! Jeg synes det er helt utrolig at en indremedisiner/endokrinolog har forsket en del på ME, og av den grunn bare kan "dele ut" diagnosen ganske så ukritisk!! Jeg har fått beskjed om å bestille ny time for samtale om blodprøver og arbeids-EKG i juni for å få diagnostisert, evt. avkreftet ME. Han har allerede forberedt meg på at det sannsynligvis er det som feiler meg. Jeg kan ikke fatte at det er mulig å diagnostisere ME ved hjelp av arbeids-EKG. Tror det ikke før jeg evt. får lese noen overbevisende forskningsartikler om det. Dessuten er jeg ganske sikker på at det ikke er ME jeg har, og derfor vil jeg ikke ha den diagnosen. Bør egentlig dit for å sjekke stoffskiftet etter at jeg har startet på Liothyronin, men det kan jeg vel like godt gjøre hos fastlegen? Virker ikke som om "endokrinologen" er så interessert i stoffskiftet uansett... Hva ville dere gjort?