Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Tråd: Blodprøver
Threaded View
-
05-02-11, 13:48 #10
Sv: Blodprøver
Enig med rexxy69 i at det bør tas flere prøver -
Må bare innvende at Fritt T3 faktisk er tatt, det er prøven S-Trijodthy(ronin).
TSH rec.antis ser ut til å være TRAS (thyroid receptor antibodies/antistoffer). Den er bare såvidt normal. Her lukter det (lett?) forhøyet stoffskifte, altså hypertyreose. (Uten at TRAS forsåvidt utelukker hypotyreose, for positiv TRAS fins hos noe rundt 20 prosent med hypo, husker ikke nøyaktig i farta. - De' ska itj vær lætt, sjøh.)
Så derfor foreslår jeg i første omgang å bruke de gamle metodene, og for eksempel sjekke om tempen er over eller under 36,8 om morran. For slitenhet kan både skyldes at kroppen går på lavgir, og at den går på litt for høyt gir. Tørt hår er forsåvidt et klassisk tegn på lavt stoffskifte, men man får ikke fett hår av høyt - for å si det sånn.
---
PS: Det er en del her med lavt stoffskifte (inkludert meg selv) som er litt lei av å bli fortalt at TSH er for lav, og at vi må gå ned i medisin, når vi endelig at vi begynner å få nok medisin. Så det er en viss skepsis til TSH-prøven ... Men den måler jo faktisk noe, da. Problemet er tolkningen.
Og så venter vi på de nye prøvene -Sist endret av Jerene; 05-02-11 kl 14:07 Begrunnelse: PS
Lignende tråder
-
Blodprøver
Av skaye i forumet BlodprøverSvar: 9Siste melding: 08-09-08, 22:45 -
Jeg har hatt anoreksi, PTSD og nå i det siste lavt stoffskifte
Av Vilde i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?Svar: 43Siste melding: 23-11-06, 15:16 -
Nye blodprøver..
Av Anne Ma i forumet BlodprøverSvar: 10Siste melding: 18-08-06, 21:59 -
blodprøver
Av cathrin i forumet BlodprøverSvar: 13Siste melding: 16-06-06, 20:34 -
Blodprøver!
Av Viksi i forumet BlodprøverSvar: 38Siste melding: 17-06-05, 20:16

Svar med sitat
Bokmerker