Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 14

Tråd: blodprøver

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard blodprøver

I går var jeg hos legen og i dag fikk jeg svar på blodprøvene. Vil gjerne ha kommentarer om det er noen som vil:

Tar bare med de prøvene som var avvikende:

Trombocytter 109 (165-387)
    Kalsium 2,12 (2,15-2,55)
    Bilirubin 4 (5-25)
    ALAT 45 (10-45)
    TSH 0,03 ( 0,40-4,40)
    FRI T4 34 (12-22)
    FRI T3 22 ( 3,1-6,3)

GFR BEREGNET 97 ( denne er normal men hva er GFR er det antistoff?)

Ser jo at stoffskifteprøvene er forhøyet, så nå får jeg vel kanskje kjeft av legen min. Men jeg har hatt det bra i 3 dager noe som er rekord for meg, så jeg har iikke så lyst til å redusere dosen. Dessuten sa jo legen at det ikke var nødvendig å måle så ofte, så dersom det ikke var for at jeg ville selv så kunne det jo gått ganske lang tid...Hva syns dere andre om disse prøvene.? Kan vel nevne at jeg var kvalm og kastet opp i går og det kom veldig plutselig men vet ikke om det har med prøvene å gjøre .

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hei cathrin

Det er hjertet de er bekymret for når man bli høy. Så det kan være legen vil be deg redusere. Det er gjerne bedre å redusere enn å skade hjertet? Men jeg er ikke rette til å kommentere videre siden jeg ikke går på Armour. Men du har jo hatt merkverdige prøver hele tiden har du ikke det??

Klem.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

Standard

De var veldig mye forhøyet også, synes jeg... Jeg hadde IKKE hatt det bra med sånne prøver, i hvert fall! (Dette sier kanskje litt om hvor ulikt disse hormonene påvirker oss?)

Jeg ser at noen av de andre prøvene du har utslag på er leverprøver - og at du er lav på kalsium. Har du sjekket D-vitamin? PTH? ALP?

baremei Gjest

Standard

Jeg kommenterte nettopp armour-dosen din i en annen tråd, og dette bekrefter det - du er jo skyhøyt overdosert.

Hvis det er riktig at du har gått fra 75mcg Levaxin til 4 grain Armour ville jeg umiddelbart kuttet dosen til 1,5 grain daglig, kanskje til og med bare 1, og så tatt det meeeget rolig fremover. F.eks. økt med 1/4 grain hver 4 uke opp til 2 grain, og så tatt det enda roligere.

Kroppen trenger tid til å venne seg til doseøkninger, og etterhvert som du når idealdosen tar ting tid for å falle på plass.

Det kan koste deg dyrt å ha hastverk nå, det vises på blodprøvene, og overdosering er ikke til å spøke med. Tro meg - jeg snakker av erfaring.

n'finn kan vel også berette ett og annet om dette her.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Ble helt bekymret jeg Begynte ikke du med Armour 25. mai??
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Jeg vet om noen som trengte ft3 noe(altså litt) over referanseområdet.
    Jeg synes dine prøver er høye.

Jeg vet om noen andre som fikk det bedre etter en liten overdose-historie, de tok litt mer t3 enn de skulle, og etterpå var det som om reseptorene i cellene hadde blitt "åpnet". Det var en diskusjon om det i england. Det er vel det eneste bra som kan komme av en overdose-historie.

Jeg prøvde engang ifjor å ta mer etter at jeg ved feiltagelse tok 50µg for mye og følte meg bedre. Jeg merket ikke økt puls. Jeg økte ennå mer for å se hvor pulsen min steg/jeg merket overdosesymptomer. (Alt dette bare en kort periode). Pulsen min gikk til slutt opp fra 72(normal for meg) til 80. Da var jeg på 225µg. (sånne forsøk anbefales ikke) ft4 var noe over normalen.
    Etterpå gikk jeg til legen og lurte på vondt i hoddet/kinnet/nesen jeg hadde hatt i tre måneder, og jeg hadde hatt bihulebetennelse og fikk medisin. Hvis man har en eller annen betennelse kan det godt være at stoffskiftemdisiner ikke virker og man ikke blir hyper. Fenomenet kalles NTI, Non-thyroid illness og det er vitenskapelige artikler om det. Det er cytokiner som antas å spille en rolle.

Jeg lurer på om du har noe sånt hvis du ikke er særlig hyper og ikke har en høy puls til tross for sånne prøver.

Hva er pulsen din?

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg har ingen annen betennelses sykdom jeg, i hvertfall ikke som jeg vet om og jeg hadde vel merket det om jeg hadde hatt. Pulsen min er 76 og blodtrykket 110/60. I dag er det ny rekord med 4 fine dagen jeg har.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Trombocyttene er under ref.området. Jeg vet ikke om det er nok til at legen reagerer, men du kan vel spørre om det..
    Hilsen Anne Ma

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Trombocyttene mine er lave på grunn av epilepsimedisinen som jeg må bruke. De har vært veldig lave en gang da jeg brukte to ulike typer medisin og da måtte jeg måle det hver uke en periode, så det er ikke så ille nå, men blir jo spennende å se om legen bemerker det da.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Godt å høre. Slo det opp og det hørtes skummelt ut
    Hilsen Anne Ma

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Blodprøver
    Av Bonzo i forumet Blodprøver
    Svar: 23
    Siste melding: 08-11-07, 22:01
  2. Jeg har hatt anoreksi, PTSD og nå i det siste lavt stoffskifte
    Av Vilde i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?
    Svar: 43
    Siste melding: 23-11-06, 15:16

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn