Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard hva med hyperperiode og alkohol?

hvordan virker alkohol på meg nå som jeg er så hyper?
    jeg skal ut en tur i kveld og tanken er vel egentlig å konsumere litt, men må jeg væe mer forsiktig nå enn ellers?
    kan hjertebanken bli enda verre med et moderat alkoholinntak?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Ei lita øy på vestlandet
    Meldinger
    84

Standard

Jeg var på fest en gang da jeg fortsatt var hyper. Ble ganske så full og dårlig. Vet ikke om det var medisinene (neo-m og inderal) som gjorde det eller stoffskiftet.

ville vel tatt det litt med ro hvis jeg var deg
    Hypertyreose høsten 2003. "Alle gode ting er tre" ;) Storebror 91, lillebror 03 og bittelillesøster 05

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    170

Standard

Hvordan gikk det Lissa?
    Jeg ble skikkelig akutt dårlig og holdt på å besvime en gang jeg var hyper og drakk littegrann. Så da skjønte jeg at det er en grunn til at det står man må være forsiktig med alkohol med høyt stoffskifte. Etter denne skremmende opplevelsen har jeg ikke turt å drikke noe særlig.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

for meg er det tydeligvis lettere å kontrollere dette som hyper, for festen gikk helt greitt i går.
    ble ikke for full og var under min egen kontroll hele natta...
    lærte å spille UNO, i alle fall nesten

litt forvirra da...
    vi var da meg (eneste normann), 3 tyskere, en skotte og ei fra england...
    vi bruker jo engelsk, så tankegangen er mest der, men så prøver jeg jo å forstå litt av tysken innimellom og selv putter jeg på tegnspråk for å "forsterke" hva jeg mener... (hjelper jo ikke siden jeg er den eneste som kan tegnspråk ). hvordan snakker man Norsk egentlig?
    godt jeg ikke har så mye brainfog akkuratt nå...

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    109

Standard

Godt det var moro fest og du ikke ble dårlig av alkohol og hyper. Jeg reagerte heller ikke nevneverdig annerledes på alkohol da jeg var hyper og gikk på Neo, hadde fått "advarsel" fra legen min men ikkenoe skjedde. Men så drakk jeg vel aldri de helt store mengder heller...

Synes jeg er mer følsom for alkohol nå jeg, men det stemmer jo ikke, for Levaxin og alkohol er en mix som ikke skal gi utslag ifølge pakningsvedlegget. Blir ikke dårlig akkurat, bare fortere påvirket, så det blir billig å "feste" heretter

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

hjerteklappen roet seg merkbart NED faktisk i går
    var ganske så behagelig å slippe den tromma inni brystet
    jeg går ikke på N-m enda, regner med å bli satt på dette snart da jeg netopp har sluttet med Levaxin.

Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    østlandet
    Alder
    47
    Meldinger
    82

Standard Alkohol og høyt stoffskifte

Hei
    PÃ… infobrosjyren jeg fikk om graves står det: " Når stoffskifte er høyt bør alkohol inntas med forsiktighet. Enkelte kan reagere unormalt"
    Lurer veldig på om hvordan man kan reagere. Skal feire min egen 30 års dag neste lørdag. Da har jeg gått på Neo i 1 og1/2 uke 20mg pr dag. Kan jeg ta meg en hel flaske vin da eller er det ubehagelige bivirkninger? Lurer på om hvor fort stoffskifte går ned etter 1 og 1/2 uke. Tilstrekkelig til at jeg kan reagere "unormalt",? hva nå enn det betyr. Er ganske unormal i fylla til vanlig så kanskje det betyr at jeg blir normal :P Holdt meg unna all alkohol i dag på en venninnes fest pga dette, men det hadde vært godt å få blåst ut litt steam med en real fest

mvh lisemor
    Legen sier jeg har Graves
    Jeg lever ett liv, ikke kjemper en krig

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Re: Alkohol og høyt stoffskifte

Det er nok som ellers - bare dagen derpå som kan gi svaret.......
    Ei hel ei vil nok gi sitt tydelige svar
    Men lykke til !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    70

Standard Sv: Alkohol og høyt stoffskifte

Det varierer nok veldig fra person til person, og også fra dag til dag ettersom hvilken form man er i. Jeg har drukket alkohol i hypre perioder (både når jeg har visst om det/vært under behandling og før jeg fikk diagnosen) uten å reagere unormalt (har i verste fall blitt brisen! ), men når jeg nå nettopp har fått tilbakefall nr. 2 av Graves så har jeg blitt superdårlig bare av små mengder alkohol - pulsen løper helt løpsk og slår meg omtrent ihjel når jeg legger meg for å sove. Mulig det ikke er farlig, men det er iallefall ekstremt ubehagelig og gjør meg veldig engstelig (noe som vel ikke akkurat får pulsen ned). Så jeg tror nok det beste generelle rådet er å være forsiktig.

Lignende tråder

1. Intoleranse overfor alkohol
    Av anitab i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 18-03-08, 11:18
  2. T3-FT3, kaffe, alkohol, narkomani
    Av Stina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 68
    Siste melding: 11-10-07, 20:41
  3. stoffskifte og alkohol
    Av marimat i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 53