Viser søkeresultater 1 til 10 av 105
-
02-10-06, 21:39 #1
hei! Glad jeg fannt dere.
Hei alle sammen!
jeg har netopp funnet dette forumet og håper jeg vil få mye glede og hjelp av å være her.
siden jeg er et "forummenneske" burde dette være midt i blinken for meg!
jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen. jeg var da så nedbrutt at jeg var på grensen til å kunne fungere i det hele tatt. at jeg kjørte bil var egentlig uhyrlig!
jeg ble gravid for fire år siden og fikk da mye høyere stoffskifte for å gå over i en berg og dalbane etter fødselen. jeg går nå på halvparten av levaxindosen jeg gikk på før graviditetn og sliter med mange symptomer på tross av "fine prøver". jeg har svimmelhetsannfall, hodepine daglig, humørsvingninger, er ofte kraftløs og glemmer veldig mye. jeg har knapt nok korttidshukommelse.
i tillegg sliter jeg selvfølgelig med altfor stor overvekt som jeg er veldig motivert til å gjøre noe med, men ikke fåt til.
grunnen til at jeg er såpass motivert er at vekta mi går på helsa løs. jeg sliter medbelastningskader på knær og rygg bl.a.
jeg vil gjerne hatips fra dere om dere har funnet ting som fungerer for å komme i bedre stabil form og om ting som kan hjelpe meg i kampen mot de 17 kg jeg har satt meg fore å bli kvitt.
og ellers er jeg bare glad jeg fannt dere. tipper dette er en god plass å være for en med min diagnose.Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
02-10-06, 21:49 #2
Velkommen skal du være Lissa

Her er det erfaringer meg både det ene og det andre skal du se
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
02-10-06, 23:53 #3
Velkommen fra meg også!
Kan forsikre deg om at jeg har fått mange gode tips og mye hjelp via dette forumet. Les og tenk og ta selvstendige beslutninger. Og kos deg sammen med oss.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
03-10-06, 12:31 #4
noen som kan hjelpe meg å tolke prøvesvar?
jeg ringte netopp for å få ny legetime ogpåfylle av levaxin og fikk kontordama til å lese opp siste prøvesvar for meg tatt like før sommeren.
de varsom følger:
TSH=0,18
T4=16,6
T3 (i februar)=5,2
noen som kan si meg om dette er nogenlunde bra eller ikke?
ifjor høst og vinter lå TSH på" ikke lesbar" og jeg halverte medisinen mine. følte meg ikke bra da, men føler meg ikke bra nå heller...Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
-
03-10-06, 13:05 #5
Verdiene du viser her er helt perfekte. Og det er sikkert vel og bra at dem er det - men hvordan er DU da ?
Det er vel det viktigste Ã…
Blodprøver skal være en hjelp til å få det bedre - det skal ikke være et mål i seg selv.
Det har dem jo glemt da :(• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
03-10-06, 13:22 #6
jeg har det ikke bra i det hele tatt.sliter med masse vage symptomer som, manglende kortidshukommelse, tretthet, svimmelhetsannfall, blackouts, manglende begrepsforståelse ( en gang visste jeg ikke hva i himmelens navn en varebil var...), leggsmerter og stivhet, vektøkning, osv....
legen min mener jeg bare har en stressende hverdag....
er for tiden student og har 2 barn, men jeg stresser sjelden. det tåler jeg overhode ikke nemlig!
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
-
03-10-06, 13:37 #7
Du beskriver helt klassiske symptomer på hypothyreose. Hvor lenge har du hatt diagnosen da ? Hvor ofte tar du blodprøver og hvilke verdier har du ?
Så i en annen tråd at du tar en svært liten dose. Hvis blodverdiene dine er gjenomsnittlige er det mange leger som ikke tester ut om pasienten får det bedre med å ligge litt høyere på skalaen enn gjenomsnittet.
Har du prøvd en litt høyere dose noen gang ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
03-10-06, 13:47 #8
jeg har vekslet mellom å ha 1,5 tablett på dag til 0,5 (100ug tabletter).
jeg har hatt sykdommen i 10år, men har hatt diagnosen i ca 7 år.
jeg har hatt svært ustabilt stoffskifte fordi jeg har antistoffer for både hypo- og hyper- som endokrinologen sa til meg. dvs at det er bare tilfeldig at jeg endte opp som hypo-...
jeg har aldså et høyere stoffskiftenå enn hva jeg hadde før jeg fikk mitt andre barn - forstå det den som kan!
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
-
03-10-06, 13:55 #9
Forstår at du både har anti-TPO og TRAS antistoffer, og det forekommer jo, men relativt sjelden. Du er nok i en spesiell situajon som du sikkert har utredet hos endokrinolog på sykehuset ?
Det er flere her som har det så du får sikkert flere svar.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
03-10-06, 13:57 #10
har væt hos endokrinolog ja, men han sa han ikke kunne gjøre noe for meg...
det er forøvrig den samme endokrinologen som mente at TSH på "ikke målbart" var perfekt!
Lignende tråder
-
Vi vil ha barn etterhvert
Av lady90 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 38Siste melding: 24-06-10, 10:39 -
Vil (etterhvert) bli gravid...=)
Av Elisabeth i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 1Siste melding: 27-02-08, 11:34 -
Hva gjør man hos en advokat egentlig?
Av jessica i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.Svar: 1Siste melding: 28-08-07, 07:36 -
2. trimester. Har ikke fått noe tilbud om ekstra oppfølging
Av Ruth i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 15Siste melding: 19-11-06, 21:01 -
hva skjer egentlig med oss etterhvert...?
Av Lissa i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 13Siste melding: 13-10-06, 21:55
Svar med sitat
Bokmerker