Side 1 av 7 1234567 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 69
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard T3-FT3, kaffe, alkohol, narkomani

Jeg tror Nora en gang var inne på det at noen drakk kaffe og/eller alkohol fordi de hadde lav FT3 (evt ubevisst), pga av at de da følte seg bedre.

Øker kaffe og alkohol FT3 da?

Så hørte jeg for en stund siden at mange narkomane hadde stoffskifteproblemer. Er det da av samme grunn de i første omgang har følt trang til narkotika?

Jeg har hørt om ei som begynte på amfetamin fordi hun var så utrolig trøtt. Det har i senere tid vist seg at hun har lavt stoffskifte.

Noen som har noe fornuftig (eller mindre fornuftig ;) ) å si om dette?
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Da stoffskiftet mitt var på det laveste drakk jeg kaffe for å klare å være våken noen timer.

I de dårlige periodene kunne jeg godt tenkt meg litt speed jeg for å våkne å bli litt tynnere. Det virker også som om Armour er værre å få tak i enn speed fra legehold i alle fall. Det er vel en slags Amfetamin liknende stoff man bruker mot ADHD eller?

Ikke så veldig seriøst dette da men

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

....og alt behøver ikke å være like seriøst hele tiden heller, cat ;)

Ritalin for ADHD? Med amfetamin i?

Amfetamin er visst det stoffet som gjør mest med personligheten din, hva-var-det-nå-igjen... Hm.... Er det medfølelsen som totalt forsvinner, mon tro? Ganske kjapt?

Noen stoffer kan gjøre en paranoide - f.eks. hasj. (Men vet du at jeg har hørt flere historier om at cannabis kan virke gunstig inn på folk med MS.)

Jeg tror det er best vi holder oss unna, men du kan jo ta "lege-testen" om du vil ;)
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    May 2007
    Sted
    hordaland
    Meldinger
    152

Standard

For å kunne fungere på det mentale plan MÃ… jeg ha kaffe. Jeg nærmest skifter personlighet når jeg inntar drikken. Har en ruslignende effekt på meg. Ganske kortvarig,men men.
    Sliten
    Forkjølt!!
    Har i over to år levd i den tro at jeg var i klimakteriet.
    • Eternal pessimist. Jeg har til tider ikke hatt krefter til å stå på for meg selv, og da ligger en tynt an.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg kjenner ei med MS som røker hasj og påfører seg bi-stikk.
    Hva som hjelper mest vet jeg ikke, men hun er meget seriøs på at dette hjelper i de verste periodene.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Skottland
    Meldinger
    57

Standard

MS pasienter får det bedre med hasj. Dette er faktisk bevist og nå sliter de med å få lagd hasj syntetisk slik at den kan bli veldig dyr og legailisert og gi inntekt til diverse firmaer. :evil: Min bror hadde MS og hadde forferdelige kramper. Hasjen dempet krampene, men var altfor vanskelig å få tak i.

Jeg bodde en tid i Holland og, som man vet, der kan du kjøpe det overalt, legalt. Jeg forsøkte det. Jeg har store fibro-plager bl.a. og alt det som følger med lavt stoffskifte (selv om jeg ikke hadde fått en diagnose den gangen). Smertene forsvant, men jeg fikk følelsen av at hjernen arbeidet på høygir. Det var nesten som å kjøre "mental karusell". Men du verden som jeg sov. For ikke å snakke om matlyst!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Spennende.... ;)

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    247

Standard

Syns personlig at det ikke er bra å bruke hasj hver dag, dersom man ikke har MS, kreft, e.l. som gjør at cannabis er god medisin. Det har

Tror mange med stoffskifteproblem lett blir rusmisbrukere pga kronisk nedstemthet som følge av dårlig eller ikke behandlet sykdom. Dr Oftebro nevnte det på et foredrag, at han opplevde at mange med stoffskifte problem brukte rus.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Neivisst, Tor, er det ikke bra!

Men det er viktig å vite hvorfor noen trenger stimulanser, og hva som evt kan gjøres med det - noe annet de kan få som fjerner suget f.eks.? Hvorfor har de suget?

Hvordan er f.eks. hjerne-"aktiviteten" hos disse? Har noen av dem nedsatt dopamin-produksjon f.eks? Og masse andre ting... Ja, i denne forbindelse kan jeg si at jeg har lest at mange som er deprimerte kan ha veldig god nytte av Omega-3 f.eks. Slike ting er viktige å ta rede på.

Og hvorfor hjelper cannabis på MS-pasienter? Er det her noe som kan trekkes ut av stoffet og fremstilles syntetisk f.eks.?

Dette er jo absolutt ingen oppfordring til rus-misbruk, men et forsøk på å forstå litt mer ;)

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Rus er nok et eget kapittel vel ?
    Opiumsbrukere er det mange av og de står ofte fordømmende fram mot hashis, selv om de nok ikke innrømmer opiatbruk.
    Når sant skal sies, så mangeler det mye på at hashisplantens komponenter er like skadelig som opiumsvalmuens.
    Ut fra giftighet og det man til nå vet om valmuens avhengighets-skapende er det vel nokså utrolig at forskningen ikke er enda mer intensiv ?
    Mye skrives om at det foregår så mye forskning. Søker en på internett finner en mange sider som påstår at det foregår intes forskning, men det er lite å finne om forskning på medisinsk bruk av hashis.
    Det er like mange stoffer i denne planten som i valmuen, men er langt fra så kjente, og forskningsresultater er det sparsomt med. Iallfall enda.

http://www.forskning.no/Artikler/2004/s ... 4720508.41
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 1 av 7 1234567 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn