Viser søkeresultater 1 til 10 av 81
Tråd: Kanskje har jeg ME?
Threaded View
-
23-09-10, 21:42 #11
Sv: Kanskje har jeg ME?
Vær forsiktig med det regnestykket der !
Det har sin opprinnelse i at man finner 4-5 ganger så mye T4 i blodet som T3.
Men det er faktisk sånn at man kan ikke heve sin fT4 ved hjelp inntak av T3.
Og - tenk over dette !
Da faller jo hele regnestykket i grus når det gjelder dosespørsmål.
For det er meget viktig å beholde sin fT4. Det er den som innvirker på en rekke av de forhold som ikke er klarlagt - som ikke er med i argumentasjonen.
Altså, bruk Levaxin til å regulere fT4 dosen, og vær klar over at dette resulterer i fT3.
Om så fT3 ikke er høy nok på en fT4 dose som se nær oppunder den man tåler - så forsøk om du kan bruke Liothyronin.
Funker ikke det - så kast alt sammen å gå over til tyroide hormoner.
Kjære akas : det er ikke sånn at 20µg Lio motsvarer 80µg Levaxin.
Det er sånn at 80µg Levaxin i løpet av 3 uker kan bli til 20 µg T3. (OBS ikke fT3 !!)
Og det gjør at en må tenke helt anderledes.
Jeg vil gi deg et personlig råd : Glem hele fT3 og kons om fT4.
Se på hvor mye T4 det er i ERFA og regn med at opptaket er bedre enn med Levaxin.
Ofte er det likevel sånn at de som Levaxin ikke virker tilstrekkelig hos, at man har behov for en ganske langvarig forhøyet dose ERFA.
Det får man ved å regne 2Grain ERFA (125mg) som 73µg Levaxin.
Å gå over fra en nogenlunde fungerende Levaxindose anbefaler ERFA på sine sider at man går direkte over på 125µg og tar det videre derfra på symptombasis.
Etter mitt syn får man da et fT3-tillegg fra ERFA innholdet til sin fT3 fra Levaxinen.
De fleste tåler dette god - det er ofte kjærkomment.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Kanskje vitamin D kan kurere sykdommer?
Av Sonja Midtlien i forumet D-vitaminSvar: 6Siste melding: 15-07-10, 06:51 -
Må kanskje opereres - men hva med etterpå?
Av Abiela i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 9Siste melding: 06-05-10, 22:25 -
Funnet kul - kanskje opereres!
Av Gulsol i forumet OperasjonssalenSvar: 2Siste melding: 16-04-09, 12:41 -
Kanskje bokplaner om overvekt
Av Sonja Midtlien i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 17Siste melding: 05-05-06, 17:41

Svar med sitat

Bokmerker