Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Hei usikker
Ikke ha dårlig samvittighet! Det er aldri en farbar vei! Det er ikke lengre siden enn september at jeg drakk litt alkohol, spiste litt sukker og drakk kaffe. Men jeg tror at dersom du lytter til kroppen, så kan det hende at søtsuget egentlig handler om magnesium, som en skrev, eller fett. Eller at du har det som meg, jeg hadde kjempelav hypoglykemia. Da jeg startet med Cortef og Wilsons matråd, kunne jeg spise 8 måltider hver dag. Mannen min sa at han kunne ikke se forskjell på de små mellommåltidene og de tre store hovedmåltiene, for de var alle (7-8) omtrent like store. Nå holder mathungeren på å roe seg ned, så jeg regner med at snart er jeg i stand til å ha mellommåltider som bare er en liten smakebit med karbo/protein med liten paprika/tomat til. Jeg har skeiet ut med to kakebiter i denne tida, og kommer til å bevisst skeie ut et par ganger til i juletida (Norges beste baker er fransk og holder til i Oslo).

Nå koster det meg ingenting å holde denne linjen! Resten av familien spiser pepperkaker, og jeg klarer å holde meg unna. Alkohol frister ikke lengre. En venninne av meg sa hun hadde funnet en kaffeerstatning, Rooibooshte med melk eller fløte. Jeg forsøker å finne frem til gode teblandinger, skal mikse noen selv etterhvert.

Jeg tror at noe av hemmeligheten er å lage god mat. Slik som Carros matlogg her på forummet vitner om. Leke litt med maten når energien kommer tilbake, lage noe som både er en lyst for gane og øyne. Belønne deg selv med god mat uten at du tømmer lommeboka! Det kan være så enkelt som 1-2 kyllingfileter og en squash, litt matyouhurt, krydder, vann og salt. Kokes, og kjøres med stavmikser. Deilig suppe!
Takk for hyggelig hilsen, tips og råd : )! Det hadde vært en slitsom dag, med lang tur med hundene, og mye å ordne ellers, bl.a en del gåing i butikker. Problemer med bilen, og tv,en røk. Jeg har også dia, hadde vel tømt glykoselagrene brukbart, og bare "sprakk"/"løste" alle problemer" med en pose potetgull : ( Kokt i solsikkeolje, masse omega 6, som gav så betennelser i leddene, at jeg knapt klarte røre meg i 2 døgn etterpå...

Vel, vel, det var det, bilen er nå reparert, i bytte mot masse god hjemmelaget vin + sjokoladekake : )! Jeg har fått kjøpe "ny" brukt tv, egenhendig båret inn, ryggen er helt gåen, vurderer seriøst å skaffe meg en mann ; ) Er så slite, klarer ikke holde helt fokus her, tror du nevnte noe om magnesium her, det tar jeg (sammen med calsium) hver kveld : ), det skal ha en avstressende virkning, får håpe at det stemmer, for nå er d leggetid her