Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Mar 2008
    Meldinger
    8

Standard Har kosthold noe å si?

Ja, det lurer jeg på i dag..

Spiller kostholdet inn på stoffskifte?
    Kan det hende at hvis jeg legger om kostholdet, og lever på lavkarbo - at stoffskifte vil roe seg da?
    Eller, var det bare tilfeldig at prøvene ble så bra da jeg lå om kostholdet i sommer?
    (ca 18 mnd etter påvist graves).
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Re: Har kosthold noe å si?

Høyt stoffskifte ?
    Det er ikke så mange kostholdsråd jeg har sett, men :
    Jod er jo en komponent i det ferdige thyroxinet og hvis ikke det er tilstede kan ikke kjertelen produsere.
    Ã… redusere jodintaket vil bremse produksjonen, men kjertelen kan vokse så jeg vet ikke hva man råder til der.
    For mye er ihvertfall ikke bra.
    Jeg vet også at kål kan gjøre at kjertelen lettere vokser.
    Og soya er det også advart mot.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2008
    Meldinger
    8

Standard Re: Har kosthold noe å si?

Høyt stoffskifte ja..

Jeg spurte legen på Haukeland om kosthold hadde noe å si, men, fikk som svar at det hadde de ingen grunn til å si.
    (for lite forskning på det kanskje?)..
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn