Takk for at du fortsatt leter og står på, n, Finn. og mange,mange flere. Vi andre kan lese oss opp pga. av det. Min erfaring med helsevesenet generellt er at vi blir møtt som om vi er friske, ikke at vi i utgangspunktet ER syke. Så går tida ,og mange må bite i det sure eplet. Opplevde det etter bilulykka mi da de først la meg i MR, og nå med hypotyreosen når jeg gradvis mister evnen til å gå,bl.a.

Sykdommer hvor kvinner er overrepresentert har vel den somatiske del av medisinen gjene hatt en tendens til å legge under den psykiske delen- akkurat som vi ikke har like stor troverdighet! Vi har sterke overlevelsesgener. helt fra urtida, dette sikkert mye fordi vi har hatt ansvaret form kommende generasjoner, og hvis avkommet vårt er trua feks, er vi langt fra det svake kjønn.. vi er sterke og overlevelsesdyktige....!Som den mannlige, selvfølgelig. .......Så kommer økonomiske og politiske faktorer med i bildet. Når vi med stoffskiftesykdommer kommer så dårlig ut ( av de 70000 er det kanskje 80 prosent kvinner) ville vi vel koste for mye dess høyere opp i hierakiet vi ble behandlet. Og innen legestanden selv og har de rangering. På mange måter har de ikke kommet så veldig mye lengre siden Hypokrates,s tid.Jo mere prestisje,dess større investering fra det hold. Vi burde kanskje begynne med korridorspolitikk på Stortinget og ?.......Vet ikke om NTF har forbindelse den veien.