Side 1 av 10 12345678910 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 94
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    oslo
    Meldinger
    121

Standard Påvist autoimmunn hypotyreose da jeg ble gravid for snart 3 år siden

hei

fikk påvist autoimmunn hypotyreose da jeg ble gravid for snart 3 år siden. jeg tror jeg har hatt det i 2-3 år før det ble påvist, men legen forklarte vektoppgang med røykeslutt. hadde rundt da begynt å trene ganske mye og spise betraktelig sunnere enn noengang, allikevel følte jeg meg ikke så mye bedre... så det var vel treningen som gjorde at jeg ikke ble så superslapp som jeg tidvis kan være... mange brikker falt på plass med diagnosen ...

jeg studerer og trener fast flere ganger i uka. hvis jeg ikke trener mister jeg all energi, så det er liksom medisin for meg.. sammen med levaxinen da ...

vært på en konstant, lav dose helt til for nesten 1 år siden, da verdiene mine plutselig føk til himmels .. aner ikke hvorfor. fastlegen økte doseringen med 50% - dette tålte ikke kroppen min. hadde en periode jeg ikke ønsker å gjenoppleve - sterk angst, depresjon og slapp. til tross for overmedisinert ... ingen klassiske symptomer da, brystsmerter og smerter i armer/ben ... ?

er nå tilbake hos spesialist som tar godt vare på meg. øker jevnt og trutt, og har fortsatt lang tid igjen før jeg er på riktig dose. veien er lang og tidvis ganske slitsom og jeg er veldig glad jeg har funnet dette forumet. følte meg som hjemme da jeg satt og leste innleggene deres. skulle bare funnet det før ........

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    oslo
    Meldinger
    121

Standard hvordan miste noen kg ... ?

ser at det er mange som lurer på dette, men det snakkes mye om lavkarbo-dietter. jeg sliter med å følge en slik, da jeg er for glad i karbiser og ikke så glad i kjøtt og hater egg og havregrøt.. hva skal jeg spise da?? blir ikke mett av salater! er lavkarbo det beste for hypo? (har ikke peiling ... )

jeg tar krom for å stanse søthungeren, så jeg spiser ikke lenger store mengder sjokolade. drikker ikke så mye brus. burde jeg drikke lightbrus? aspartan er ikke så bra for kroppen det heller ... jeg trener 2-3 ganger i uka og anser meg i god form, bruker kroppen mye daglig. drikker myye vann.

har forresten krom innvirkning på levaxin?

men vekta bare øker og øker. littebitt av gangen, men i helt feil retning ... hjelp!

må sies at jeg driver å øker doseringen på levaxin, så stoffskiftet er for lavt om dagen ... kanskje jeg bare må vente ...?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Velkommen! Fint å lese at du opplever at treningen gir deg energi. Jeg føler det samme....så kanskje vi kan prate litt trening etter hvert?

Jeg trener også - mye mer enn deg, men vekta går opp og ned...og i de siste månedene bare opp...

Merkelig nok så gikk vekten ned da jeg kom opp i 175µg Levaxin.....12 kg falt som en sten. Jeg fortsatte på samme dose, trente like mye, og vekten bare økte. I et desperat forsøk skiftet jeg til Armour...

Vel - 10 kg opp igjen, så jeg begriper ingenting...jeg har ikke søthunger. Jeg aner ingenting om krom - har ikke behov for det. Håper noen andre kan svare deg på det.

Aspartam har nettopp blitt omhandlet her, og det er ikke noe hyggelig lesing. Tror ikke du skal satse på det nei. Jeg er i ferd med å trappe ned. Fortsett med å drikke mye vann du. Selv har jeg drukket snart 2 liter pr dag i årevis....

Hva med proteinpulver? Hvis du bare får i deg kabohydrater....

Men! Du må vel opp i større dose Levaxin tenker jeg, men laaaangsomt...Det er forferdelig å øke for fort!

Jeg har også øket dosen for fort i perioder. Fikk masse kroppsverk og skjelvinger. Det var helt pyton. Så man lærer etter hvert.....Det som er ille er opplevelsen av at legen gjetter like mye som en selv, slik at det ender opp med at man prøver å finne rett dose på egenhånd....

At fastlegen din økte med 50% bekrefter bare de mange historiene på dett forumet. Det er horribelt! :evil: Men fint å lese at du blir tatt godt vare på nå da....

Lykke til!
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Velkommen. Håper du vil trives.

Jeg bruker Armour. Min erfaring er at dersom stoffskiftet blir forhøy kan jeg legge på meg. Dersom det er passe eller litt høyt ( ikke veldig høyt) tar jeg av.

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    oslo
    Meldinger
    121

Standard

takk!

yvette: så bra at du har samme erfaring prater gjerne trening, tror det er kjempeviktig, spesielt når man ikke treffer riktig dose. husker skjelvingen og følelsen av å nesten besvime bare jeg vred hodet.. merker at fastlegen ikke akkurat har førstehåndsekspertise på stoffskifte, er tilbake til spesialisten som fulgte meg opp mens jeg var gravid. send meg gjerne pm

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    177

Standard

Smoothie med proteinpulver drakk jeg til frokost hele våren. Det er god og greit å få ned tidlig på dagen, samtidig som det holder mett lenge.

Jeg gikk forøvrig opp 12kg på Levaxin. Håper jeg skal klare å gå de ned igjen. Trener en del, men det går langsomt. Har begynt med Armour etter anbefaling av legen min.

Hva med å forsøke å variere treningen litt? Kroppen venner seg gjerne til det om man i lang tid gjør det samme og i samme intensitet.

Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    oslo
    Meldinger
    121

Standard trening!

ser det er flere som trener her inne og siden vi alle sliter med samme problemene tenker jeg dette er stedet å lufte mine tanker

jeg er 27 år. jeg har trent 2-3 ganger i uka siden 2003, uten at jeg merker veldig progresjon. at jeg ikke går ned i vekt har jeg jo skjønt det er en annen grunn til, men har ikke merkbart bedre kondis heller ... er det pga sykd? føler meg i god form, altså, men inbiller meg at et friskt menneske ville være ennå bedre ... kommer også fort opp i høy puls, noe som bekrefter mine mistanker..

jeg trener nå styrke/aerobic + aerobic hver sin gang, pluss at jeg iblant trener et eller annet eller løper. litt i startfasen med løpinga ... men har jo et lite barn og leker mye med henne, samt at hun elsker å løpe rundt, er mye aktiv med henne. går mye i hverdagen

hvordan har dere opplevd dette?

takker for innspill - denne smileyen ser forresten skikkelig grotesk ut ...

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    4

Standard

Hei!
    Jeg har det, til min store fortvilelse, akkurat på samme måte. Før gikk jeg knapt en søndagstur. Nå har jeg hatt en aktiv hund i snart to år som jo krever sin gåtur hver dag. Har hele tiden vært bevisst på kostholdet og har begynt å trene 2-3 ganger pr uke, styrke og kondis på treningssenter. Merker som du sier svært liten forskjell, pulsen løper av gårde etter ett halvt min løping.. Føler det ofte som jeg ikke har trent på år og dag, noe som ikke er tilfelle.. Hadde vært veldig interessant om noen vet grunnen, og enda bedre, om noen vet om noe om hjelper
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    402

Standard

jo, har igrunnen merka at pulsen ikke funker med jogging selv om jeg egentlig ikke er sliten....har bare ikke tenkt på det.

men man forbrenner en god del ved å ta spinning og liknende istedet, og da kan man jo ta et noget roligere tempo. jeg er bare glad jeg endelig klarer å trene lengre perioder enn før

selv har jeg mer problemer med uholdenhet, går jeg over en times tid blir jeg ganske dårlig i formen resten av dagen.

så løsningen er bare at jeg holder meg til en time, og i et middels pluss tempo.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    63
    Meldinger
    421

Standard

Jeg er hjemmetrimmer og gjør lett styrketrening. Men noen ganger må jeg gi opp, som nå i dag. Hver bevegelse blir for tung, blir også fortere andpusten. Til tross for at jeg sykler og gjør litt gym, merker jeg lite. Blir fort sliten ved anstrengelser.

Side 1 av 10 12345678910 Siste

Lignende tråder

1. Nettopp fått påvist lavt stoffskifte
    Av Fru Fortuna i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 25
    Siste melding: 11-06-10, 12:27
  2. Hypotyreose siden 1987
    Av AnneB i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 6
    Siste melding: 24-11-09, 11:19
  3. Jeg ønsker å få påvist lavt stoffskifte!!!
    Av Nettverk i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 226
    Siste melding: 17-08-09, 16:33
  4. Hvor fort får man operasjon etter påvist kreft..?
    Av Stølen i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelen
    Svar: 1
    Siste melding: 09-01-08, 09:50
  5. vedvarede blødninger etter påvist lavt stoffskifte
    Av porselen i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 06-08-05, 22:12

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg