Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard Brukt armour og sluttet?

Har noen brukt armour og sluttet, eller har alle heldiggrisa som har fått prøvd det, blitt bedre med armour?

Hva ble eventuelt bedre med armour enn levaxin/liothyroin??Eller var lev/lit bedre?

Skal prøve å bytte fastlege til en nederlender, som jeg håper er litt mer liberal med armour enn alle disse NEI-legene.

Og dere som bruker armour, er dere bekymret for sykdommer fra grisen(eller det dyret det blir lagd av)? Det er vel det som er trumfkortet til legestandet(legeUforstanden).

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Med Armour fikk jeg et liv for å si det enkelt. Det hadde jeg ikke før. Det eneste Levaxinen gjorde for meg var at det ble litt lettere å stå opp, men ikke mye.

Med Armour ble jeg meg selv igjen. Jeg ble våknere og kvikkere, klarte å gå på jobb uten å sove i flere timer etterpå. Jeg gikk ned i vekt. Jeg klarte å være aktiv slik som før. Alle hyposymptomene forsvant.

Temperaturen i kroppen økte, håret sluttet å falle av og neglene ble faktisk lange.

Det var som å være i himmelen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

http://www.lommelegen.no/svar/svar11585.asp svarer Dr.Geir Helleland slik, og legg merke til den siste setningen cat. Fritaksordningen er til for å brukes :

Ikkje frisk likevel?
    Kva kan ein så gjere dersom ein ikkje blir frisk under behandling for lavt stoffskifte? Først må ein utelukke annan sjukdom. Samtidig kan ein i samarbeid med legen justere litt opp og ned på tyroksindosen. Det bør gå 6-8 uker mellom kvar slik dosejustering.
    For nokre år sidan kom ein forskningsrapport som gav nytt håp til dei som ikkje blir bra under behandling med tyroksin. Ein viste at ein del av desse pasientene vart betre når dei brukte stoffskiftehormonet T3 i tillegg til tyroksin. T3 er tilgjengelig i Norge under salgsnavnet Liothyronin med tablettstyrke 20 ų;g. Det er fortsatt omdiskutert om slik kombinasjonsbehandling er betre enn bruk av tyroksin aleine.
    Eit anna alternativ er Armour Thyroid. Dette er tablettar framstilt av tørka skjoldbruskkjertel frå gris. Armour Thyroid inneheld både T3 og tyroksin, og kan i Norge lett skaffast på registreringsfritak."
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

baremei Gjest

Standard

I stedet for å bytte-bytte-bytte går det jo an å beskrive situasjonen i et brev til samtlige aktuelle leger, og be dem ringe deg hvis de er villige til å hjelpe.

Legg merke til hjelpe-ordet - det er bevisst: da ber du ikke bare om en resept, men om at du ber pent om at de bidrar med sin kompetanse for å kunne hjelpe. Få dem til å _ønske_ å hjelpe deg, lærte jeg for litt siden.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Takk skal du ha det var et godt råd. Dessverre er det ikke så mange leger som er ledige her hvor jeg bor da.

Det er vel 2 å velge i . Satser på den ene som venninnen min ikke har vært hos for han var visst litt rar.

baremei Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av cat
    Takk skal du ha det var et godt råd. Dessverre er det ikke så mange leger som er ledige her hvor jeg bor da.

Det er vel 2 å velge i . Satser på den ene som venninnen min ikke har vært hos for han var visst litt rar.
    Har du ingen muligheter i området rundt? Nabokommune?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

Standard

En ting jeg lurer på, cat; hvorfor bestiller du ikke Nature Thyroid i stedet for Armour? Det inneholder jo akkurat det samme, gjør det ikke det, da?

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Til baremeg

Jeg vil helst ha en lege i nærheten siden jeg ikke har bil eller sertifikat. Det kan bli litt langt å dra til nabobyen når jeg er på jobb og skal til legen. Har måttet gå dit ganske ofte...

Til Kris

Jeg spurte om det var andre preparater jeg kunne bruke men da svarte vedkommende jeg snakket med at: Only Armour Thyroid will do.

Dersom Natur thyroid er det samme vil jeg selvsagt bestille det. Er du sikker på at det er det samme? Noen som vet?

baremei Gjest

Standard

Det skal være det samme, og er vel den som er godkjent i deler av EU, er det ikke?

Nora, hvor er du? Dette kan du alt om.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Da bestiller jeg det i morgen dersom legen sier nei. Er uansett bedre enn Levaxin tror jeg.

Lignende tråder

1. hvorfor har jeg fått hjertebank når jeg sluttet med levaxin?
    Av Lissa i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 5
    Siste melding: 03-05-07, 21:40

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn