Viser søkeresultater 1 til 10 av 36
-
18-04-06, 11:32 #1
Fikk diagnosen lavt stoffskifte i 2003
:o Jeg er ei jente på 42, gift og har 2 sønner, 17 og 14 år.
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for ca tre år siden, hadde mistanke om at noe var galt, men fikk ikke bekreftet det før. :(
Har hatt diabetes siden -99. Jeg tror jeg har hatt lavt stoffskifte siden siste fødsel i -92. Begynte da med depresjoner (viste ikke at det var det den gang) og la på meg 60 kg etter først å ha gått kraftig ned rett etter fødselen. Sliter nå med vekten.
Går på Grete Roede kurs, er fornøyd med det. Virker som om Levaxin-dosen er riktig, men kan mange ganger føle meg nedstemt og tiltaksløs. Er det noen her som har erfaring med slanking? Trenger også noen råd når det gjelder kosthold/stoffskifte.
-
27-06-06, 14:22 #2
S-TPO-AS hva er det?
Jeg har vært hos legen i dag, fikk greie på at blodprøveresultatene fra forrige gang ligger innenfor grenseverdiene. Velger å ta meg en tur ned en annen dag for å få greie på tallene. Jeg føler meg ikke helt i form, slapp, trett, og dårlig hukommelse
Vil vente med å spørre om å øke dosen med Levaxin til jeg har sett de siste resultatene.
Jeg lurer på et resultat: S-TPO-AS hva er det
Finner det ikke i listene til Furst-lab. på nettet. For noen år siden var verdien min 12, de siste prøvene viser <35, kan noen forklare meg dette?
-
27-06-06, 16:50 #3
Det er de vanligste antistoffene, anti-TPO står det ofte, menandre navn kan forekomme.
Man bruker titrering når man gjør prøven og <35 betyr at det er mindre enn 35.
Innenfor grenseverdiene---jeg var veldig hypo med en TSH på 2,5.
Få de eksakte tallene.
Normal TSH er rundt 1. (TSH er ikke noe stoffskiftehormon, det er ft4 og ft3. TSH er bare hypofysens syn på saken og gjør ikke noe mer annet enn å skrike til skjoldkjertelen om å sette igang og værsogod lag mer hormon)
-
27-06-06, 19:43 #4
Den var beskrivende Nora!!
Takk fra oss som må bruke bilder for å forstå og ikke minst huske!!
Jeg ser forøvrig på mine anti TPO verdier som Don Quijote`s kamp mot vindmøllene (som han tror er "krigere") og gir seg uredd kampen i vold for å berge jomfruer i nød.....
Nå er ikke jomfru da...
-
27-06-06, 22:54 #5
De prøveresultatene jeg har er fra -03 og -04. Jeg begynte med Levaxin 18.3.03. Legen min mener at det ikke er nødvendig å måle S-FT3 hver gang, det er vist bare S-FT4 som teller.
Det at TPO er <35, er det bra eller bare nesten?
Ref.verdi pr. i dag 0,2-4,0 2,3-5,7 9,0-22,0
Prøver: S-TSH S-FT3 S-FT4 S-TPO-AS
05.02.2003 4,00 5,50 14,60 <35
12.09.2003 2,17 ------ 17,40 <35
24.11.2003 1,46 ------ 18,10 <35
24.03.2004 1,03 ------ 18,40 <35
Kommer tilbake med flere resultater når jeg får dem.
Noe rotete liste dette, men jeg fikk det ikke til noe bedre
-
28-06-06, 01:19 #6
På haukeland er anti-TPO verdiene dine veldig bra!!!! Der skal de ligge under 50. Jeg hadde 10 og regnes som å ikke ha anti-TPO.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
28-06-06, 09:43 #7
Håper det er bra, men før dette var den på 12. Laboratoriet som legen min bruker heter Furst. Vet ikke hvor det er.
-
28-06-06, 11:47 #8
http://www.furst.no/bb/index6.html
Her kan du finne de ulike prøvene og referanseområdet.Desember 05: Graves. April 08: Radioaktiv jodbehandling. Nå lavt stoffskifte.
-
31-08-06, 09:11 #9
Pustulose/psoriasis, noen som har det?
Jeg går regelmessig til fotterapeut p.g.a. diabetes. For noen måneder siden fikk jeg et slags eksem under føttene, mest høyre bein, jeg trodde ikke dette var noe å bry seg om, men hun anbefalte meg å gå til lege med det.
I gå var jeg hos en hudlege, han sa jeg har pustulose. Dette er en form for psoriasis
Jeg fikk resept på en sterk kortisonsalve (Dermovat) som jeg skal bruke i 14 dager. Etter det skal jeg smøre med Silkis salve. Apoteket hadde ikke Dermovat salve så jeg tok krem i stedet, den er ikke så feit som salve, men det kan vel ikke ha så mye å si? (har mulighet til å få salve fra apoteket allikevel hvis jeg føler at det ikke er bra nok)
Når jeg kom hjem måtte jeg søke litt på nettet for å finne ut av denne diagnosen (det begynner å bli en del av dem nå)
her er det jeg fant ved å google litt:
En side som er verdt å lese, handler om Hypothyreose:
http://www.hieronimus.org/cgi-bin/hi...=artikkel.show
Jeg har ikke orket å lese alt enda, men her er et lite klipp fra denne artikkelen:
Symptomer og funn ved primær hypothyreose hos voksne – som ulike medisinske spesialister ser det
Palmoplantar pustulose, se:Dermatolog (allergolog):
Myxødem. Kjølig, tørr (mindre svetting), gulblek hud. Hyperkeratose, skjøre negler, vitiligo, palmoplantar pustulose, kløe. Tørt hår, håravfall.
http://www.lommelegen.no/art/art1261.asp
-
31-08-06, 09:41 #10
Symptomer på Hypothyreose
Her er det en fin oversikt over forskjellige symptomer
http://www.hieronimus.org/cgi-bin/hi...=artikkel.show
Lignende tråder
-
Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008
Av Trude i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 87Siste melding: 18-08-13, 22:04 -
Jeg fikk diagnosen lavt stoffskifte når jeg var var rundt 10 år gammel.
Av Shorty i forumet Lavt stoffskifteSvar: 23Siste melding: 23-05-10, 22:48 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08
Svar med sitat
Bokmerker