Sitat Opprinnelig skrevet av Bettie B. Vis post
Hun har sannsynligvis ikke gått med dette så lenge ennå, så det er kanskje ikke så mye skade som skal rettes opp ennå, som det var hos meg.

Foreløpig er hun på 25µg og skal gå på det i sommer, og sjekkes på nytt i august.
Jeg mener at have iagttaget, at hormonmagel-skader udvikler sig langsommere helt uden medicin, og hurtigere med for lav dose medisin. Din datter er bedre tjent med slet ikke at være i behandling, når dosen er på kun 25 mcg/dag, dvs. udelukkende med TSH-undertrykkende effekt og night wider... For et ungt menneske på hendes alder, ville en startdose på 100 mcg være udslagsgivende for effekten og for genopretnings processerne i kroppen.

I august viser det sig, at datterens blodprøver viser forbedring, og så enten "får hun lov" til at beholde dagdosen på 25 mcg, eller kommer lægen "i tvivl" om hun overhovedet har brug for Levaxin. Et nyt skoleår vil starte i september og jeg forudser med beklagelse, at det ikke bliver nogen dans på roser for hende. Heller ikke denne gang...

Bettie Denne (alt for) lave dose din datter er blevet sat på er lægens klart og tydeligt tegn på /signal om - hvad du/I kan forvente jer af den videre behandling. Det bliver en værdiløs behandling, fordi selv øget, bliver den (hos denne læge) aldrig opdoseret nok. Din datter vil fortsætte som "syg-i-den-ikke-eksisterende-grå-zone" og vil blive mærket for livet, mere end hun allerede er. Du har et helt livs erfaringer med underbehandling, så sæt dem i arbejde og find en bedre løsning for din datter. Du bør hellere tro mere på dig selv som mor, end på lægen. Han ved garanteret meget mindre om konsekvenserne af denne underlødige behandling, end du gør. Her er du eksperten.

Hvad med at tage datteren med til Øftebro i stedet? Han har respekt for hypothyreose og symptomerne, han forstår hypothyreose, og han doserer efter symptomer. For en 17-årig ville det være guldværd, mener jeg.