Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
-
22-08-06, 19:25 #1
Erfaringer med ulik dosering ut over måneden/året?
Ja, jeg lurer på om noen har forsøkt å ha ulik dose på ulike tider av måneden eller året. Dette fordi jeg blir bedre på høsten og veldig dårlig uka før mens f.eks.
Kunne det vært gunstig å vente med å ta "mye" medisin til jeg nærmer meg den verste tida igjen? Og burde jeg nesten kutte ut medisinen uka før mens siden disse symptomene kan minne om hyper, så vidt jeg forstår det.
Noen erfaringer?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
22-08-06, 20:10 #2
Re: Erfaringer med ulik dosering ut over måneden/året?
Jeg kjenner ikke til variasjoner i stoffskiftet relatert til mens, men jeg har siden jeg begynte på armour (...og begynte å styre dose ol. selv) alltid tatt hensyn til at kroppen trenger mer stoffskiftehormoner om vinteren. Tror jeg vanligvis øker i oktober, uansett når jeg begynner å føle meg underdosert. Øker da med 0,5 grain/dag og holder denne dosen til mars/april, når jeg begynner å bli litt hyper igjen.
Opprinnelig skrevet av Stina
NB! 0,5 grain kan være for mye for enkelte som tar en "vanlig" dagsdose med stoffskiftemedisiner, selv har jeg dårlig opptak og tar 4,5 grains/dag.En solskinnshistorie?
No one needs a smile as much as someone who has none left to give. So if you meet someone like that, leave him one of yours.
-
22-08-06, 20:15 #3
Hei Stina,
Jeg har ingen erfaring med doseringer så kan dessverre ikke hjelpe deg. Men ble litt nysgjerrig.... Vet du hvorfor du blir bedre på høsten?
-
22-08-06, 20:32 #4
Takk Siri Ann ;)
Ja, pling, jeg har en del teorier om hvorfor jeg blir bedre om høsten: VÆR. Jeg tåler ikke vær. Tåler ikke kulde, tåler ikke varme, tåler ikke vind, tåler ikke helt stillestående - puh...
Så når is-kulda kommer rundt juletider begynner jeg å få fryktelige smerter som øker utover jo lengre vi har det kaldt + vinden er jo helt grusom, selv om jeg er inne i hus - rister av kulde, i år - helt til et stykke ut på sommeren. Og det suger hele krafta ut av meg. Ofte kraftig hodepine. Så kommer endelig sommeren, den kan noen ganger være noenlunde OK, men verken sitter fremdeles godt i, men hvis vi får det varmt som i sommer, så blir jeg totalt matt og får "varme-hodepine". Dette suger da også hele kraften ut av meg. Noen ganger kan sommeren være verst fordi jeg da fremdeles har verken av all kulda + at jeg får alle "ondtene" ved varmen.
Nå så høsten kommer med noenlunde moderate temperaturer, så er det som om all djevelskapen slipper noe av det fryktelige taket, og jeg kan gå rundt og av og til innbilde meg at jeg er bittelitt normal. Men det varer jo ikke så lenge. Og ikke vet jeg hvordan det vil utvikle seg i årene fremover. Muskelsvikten har i alle fall tiltatt.
Men jeg tåler da altså rimelig godt fuktig vær som vi kan ha om høsten, har i alle fall gjort det før. Og det er jeg glad for. Så de siste dagene nå har jeg virkelig begynt å få det bedre - bare jeg fikk sove ordentlig om natta, for jeg blir jo fryktelig sliten og sulten når jeg ikke får sove. Uansett, har vel nå hatt de to beste dagene mine hele dette året. Og det er jeg GLAD for.

(Men hvorfor jeg er så hypersensitiv overfor vær bl.a. - nei, det vet jeg ikke.)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
22-08-06, 20:52 #5
Huff, det høres fælt ut Stine! Godt du har noen bra dager nå da. Og en lang og trivelig høst foran deg
Kanskje du skulle flyttet til vestlandet. Her er det høst nesten heile året. Men også veldig kaldt. Jeg tåler ikke kulde så jeg vet hvordan det er....Jeg reiser nesten aldri på sommerferie til varmere strøk. Tar heller en tur på vinteren.
Har du prøvd noen form for alternativ behandling for smertene? Jeg har stor tro på kropps-soneterapi (refleksologi). Går an å lære seg litt selv om du tar et par bahandlinger og f.eks låner ei bok på biblioteket.
Lignende tråder
-
Ulik tolkning av prøver
Av Mendi i forumet BlodprøverSvar: 14Siste melding: 16-05-07, 17:32
Svar med sitat
Bokmerker