Viser søkeresultater 1 til 10 av 31
Threaded View
-
12-10-11, 11:57 #18
Sv: Jeg har nå gått hos Dr. Hertoghe siden Mars 2010 og blitt bedre
Ja, Thomas, takk for svar, jeg tar så mye, jeg har lavt aldosteron, og tar Florinef for dette. Vanskelig å huske alle piller jeg putter i munnen eller smører på meg...
Jeg holder meg unna gjær. Men jeg innbiller meg at ting som quinoa og amarant og linfrø og seamfrø, som jeg bruker til å bake en slags glutenfri lefse, ikke er skadelig. Jeg har ikke ditt problem med insulin. Og jeg spsier svært lite av det. Bruker det som krisemat, når jeg er ute og ikke lager maten selv. Jeg lager alt fra bunnen. Det tar tid, savner av og til å slenge nedpå ei brødskive i farta! Så jeg tror nok at det jeg spiser er lavkarbo, men kanskje lavbarbo i høyeste området. Dessuten har Schiøth sagt at det mest optimale for oss med lavt stoffskifte er:
Tråd Noe liknende har han sagt til meg også. Føler meg litt forvirret med hensyn til kosthold....DS: Generelle ting med tanke på stoffskiftet er det mulig å si noe om, men det er viktig å huske at det kan være mange forskjellige grunner til lavt stoffskifte. Når det gjelder kostholdet, anbefaler vi mat som inneholder mye langsomme karbohydrater, det vil si rikelig med frukt og grønnsaker, men faktisk ikke så mye protein/kjøtt. Stort inntak av kjøtt kan hemme omdannelsen av T4 til det aktive T3. Altså et mer karbohydratpreget kosthold, tilsvarende steinalderdietten. Unngå lavkaloridietter og ikke hopp over måltider! Veldig mange av pasientene mine ligger lavt på jod på urinanalysen, så to fiskemåltider i uken er påkrevet!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
nå har jeg gått opp snart 7 kg siden oppstart med levaxin
Av tcelinet i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 4Siste melding: 01-08-11, 10:38 -
Jeg begynte på Levaxin i mars i år.
Av grynet i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 142Siste melding: 01-10-08, 14:25 -
Blitt mye bedre med Liotyronin!
Av anitab i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 4Siste melding: 11-06-07, 22:42 -
endokrinologmøte mars 07england mm
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 0Siste melding: 17-04-07, 18:32 -
polaråret åpnet 1.mars 07
Av nora i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 5Siste melding: 01-03-07, 23:33

Svar med sitat

Bokmerker