Side 1 av 15 123456789101112131415 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 143
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Lena, Toten
    Meldinger
    219

Standard Jeg begynte på Levaxin i mars i år.

Hei presenterte meg før kræsjet men etter det så måtte jeg registrere meg på nytt.

Jeg er en jente på 30 år fra oslo, men flyttet med verdens beste kjæreste til gården hans, så nå bor jeg på landet.

Jeg begynte på Levaxin i mars i år. Gått utmattet i noen år og vært skikkelig trøtt og giddaløs. Har i tillegg B12 mangel og er utrolig sliten pga det.

Skal til legen på onsdag og ta nye prøver så får se hva han sier da.

Jeg har ligget innen normalen men høyt, rett under grensen. Og etter at jeg presset ham litt så tok han kontakt med en spesialist som var enig med meg og lot meg da få begynne med levaxin. jeg er nå 25 kilo overvektig og går ikke ned i vekt samme hva jeg gjør, har nå meldt meg inn på et trenings studio og har lest at lav karbo mat er det beste og skal forsøke det.

Håper jeg med tiden vil komme tilbake til mitt gamle selv

Hilsen den nyeste på forumet

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard VELKOMMEN

Velkommen inn på forumet. Jeg er nokså ny her jeg også. Håper du vil trives like godt her som jeg.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Lena, Toten
    Meldinger
    219

Standard ny med sykdommen

Jeg har akkurat fått beskjed om at jeg har lavt stoffskiftet, har slitt lenge med vekt og giddaløshet. I høst ble jeg sykemeldt pga kraftige svimmelhetsanfall. det piper og suser i ørene. Veier 30 kilo for mye og har siden i fjor gått opp og ned fra 92-101. nå har den ligget lenge på 100, Har også B12 mangler og fikk Biotre tabletter og etter 14 dager gikk jeg opp 5 kilo... fikk nesten angst. Vil ikke bli større enn jeg er, vil tilbake til den jeg var i 98. da var jeg kjempefornøyd med meg selv.

Har dere noen råd og tips til meg, har lest og lest om hypo, legen sier ikke så mye akkurat, måtte presse han til å gi meg medisiner pga at jeg lå innen for *normalen* og etter at han snakket med en spesialist på området så sa han at jeg skulle få Levaxin. Nå går jeg på 50 mg om dagen. tok nye blodprøver i dag og får svar til uka.

Er så trøtt og sliten hele tiden, har meldt meg inn på et treningsenter så håper at jeg klarer og gå ned i vekt snart.

Har dere noe tips om det er noe jeg burde spise mer eller mindre av?
    Leste at lavkarbo mat skal få vekta ned, har ikke sjekket temperaturen som noen her anbefaler, har ikke tenkt på at det kan være en forbinnelse der, men kanskje det er noe i det. skal kjøpe et nytt termometer og sjekke.

TRENGER RÅD OG HJELP FOR Å KUNNE FINNE UT AV MEG SELV!!!

Gryen

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hei Grynet velkommen til forumet :-)

Jeg har et godt råd til lesestoff. Det er ei bok som heter Thyreoideasykdommer av Sylvi Aanderud og Trine Bjøro. Det er litt tung bok, men det er den jeg har fått mest utbytte av. Har ikke hatt diagnosen lenger enn september 05. Dette er den boken som har hjelpt meg mest. Og så er det dette forumet som er en kilde til inspirasjon og støtte.

Det er ei annen bok som også er bra som heter Hypotyreosen og meg. Det er mer en pasienthistorie av en psykolog som har hypotyreose. Det er mange som kjenner seg igjen i denne historien.

Når det kommer til vekten er det bare tid og tålmodighet som kan hjelpe.

Lykke til med alt. Det er ganske mye å sette seg inn i, men du kommer til å få mye hjelp her.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Lena, Toten
    Meldinger
    219

Standard

ja jeg merker det er MASSE og sette seg inn i.

F.eks.når anbefales det og ta medisiner? med mat uten mat morgen kveld??

jeg tar den nå som regel litt etter frokosten.

skal gifte meg neste så håper jeg har gått ned litt til da... vil jo helst være en vakker slank brud

Legen sa til meg at jeg ikke måtte legge all min tro til at jeg vil gå ned med bare å ta en pille. men jeg tror at så fort jeg får kroppen i balanse så vil vekten gå ned. Lov å leve med håpet

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Levaxinen liker ikke syrenøytraliserende midler, melk og mineraler sies det. Jeg tar dosen med samme gluggene åpner seg (om jeg oppdager det da)
    Og frokosten inntas med god samvittighet innpå et par timer senere.
    Har jeg glemt dosen, så tar jeg den et par timer etter frokosten.
    Hvis kveldsdosering brukes vil eventuellt glemt dose måtte bli endel forsinket, men det er ikke sikkert det har så mye å si.
    I Levaxin er hormonene bunnet til natrium.
    I Armour er de bunnet til proteinet albumin.
    T4 er noe sårbar ved at opptaket etter forsøk kan variere fra 40-80%, og er avhengig av tarminnholdet. det tas opp over ganske lang tid.
    T3 tas opp nærmest 100% innen få timer. Det er normallt ikke stor forskjell på opptak av syntetiske og naturlige hormoner, ifølge pakningsvedlegget til Armour.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Lena, Toten
    Meldinger
    219

Standard Ned i vekt

Begynte på Levaxin første gang i mars med 50 mg om dagen.
    Etter 6 uker gikk jeg over til 50/100 mg annehver dag, tar samtidig b-vitaminer og multivitaminer og fiber.

Vekta mi har bare gått oppover samme hva jeg har spist. men samboeren min har gått ned pga forandringene jeg har gjort i spiseveiene.

NÃ…!!!! etter noen uker på høyere dose så går vekta mi nedover. sakte men sikkert.. gått fra 102.8 kg til 100.4 kg på 1 mnd og håper nå at dette vil fortsette.

Skal ned 25 kilo ca ned til 75/80 kg om jeg er heldig.

Er det noen flere her som har suksess med å gå ned i vekt med denne sykdommen?

Vil gjerne ha tips om hva som fungerer ved vektnedgang

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Jeg repeterer meg selv at jeg måtte opp i dose med Levaxin. Tok ca 1 år før det snudde. Jeg kom ned på normalvekt igjen og senket dosen. Det skulle jeg IKKE ha gjort. Nå kryper vekta opp igjen. Så jeg øker forsiktig Levaxin igjen.

Bare min historie. Ikke noe tips. Jeg er livredd for at vekta kommer ut av kontroll igjen. Aner ikke hva som skjer. Jeg trimmer som bare pokker! Det er ikke mye det er snakk om, men 2 kg på 2 uker er ikke bra! *brrr* :evil: Har lavere morgentemp også - selv om den varierer litt. Men i snitt over noen dager er den for lav.
    Min erfaring er altså den at det var komplett umulig å gå ned i vekt med ubehandlet hypothyreose. Har strevet i mange år, og da jeg ble satt på Levaxin - begynte med 50µg - så trodde jeg virkelig det var en "superpille" som skulle snu hele elendigheten.

Forventningen var stor og skuffelsen deretter. Vet ikke hvor mye du har lest her inne, men vi har snakket mye om morgentemperatur. Den du måler før du står opp om morgenen. Er den lav så er det mye som tyder på at du ikke vil greie å gå ned i vekt.

Jeg fikk ikke opp temperaturen før jeg kom opp i høy nok dose Levaxin, og da begynte også kiloene å synke. Så det er min erfaring altså. Håper noen supplerer her.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Lena, Toten
    Meldinger
    219

Standard

Jeg har ikke målt tempen ennå. men det har stått stille eller gått opp i vekt helt frem til nå. har de siste ukene gått ned. NOE JEG ER KJEMPELYKKELIG FOR.
    Føler jeg ikke er meg selv med denne vekten jeg har nå- kjenner ikke meg selv igjen på bilder etc, så sier alle andre at det er jo bare og legge om litt på maten og bevege seg litt, så går man ned i vekt.....

De skulle bare vist hvor vanskelig det er og gå ned. Jeg eter grønnsaker og kylling og lager all mat fra bunn. VELDIG skjeden kjøper jeg ferdig produkter.

Men skal se på dette med tempen. se hva den ligger på. må nok kjøpe meg et kvikksølv et slik at det er nøyaktig.

klem til alle

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Sliter jeg også, men denne uken har jeg merkelig nok gått ned 2kg. Hvordan jeg har klart det vet jeg ikke. Har tro på trening da, og så tror jeg at dosen må være riktig, men det tror jeg ikke den er hos meg for jeg må sove flere timer til dagen etter jobb og noen ganger er jeg helt utslitt bare av å ha besøk f. eks. Har tro på omega 3 fettsyrer og rugbrød. Vi får hjelpe verandre.

De som kommer med formaninger om hvordan vi skal gå ned i vekt skulle fått prøvd seg en periode med hypotyrose selv så hadde nok pipen fått en annen lyd tenker jeg. :evil: Det er en del av symptomene ved denne sykdommen å gå opp i vekt på samme måte som pasienter som får behandling for kreft ofte går ned i vekt. Nytter ikke å si til dem at det er bare å spise mer det. Eller å si det til en person med hypertyrose bare spis mer du så legger du nok på deg.

Side 1 av 15 123456789101112131415 Siste

Lignende tråder

1. Svar: 8
    Siste melding: 26-02-08, 04:12
  2. endokrinologmøte mars 07england mm
    Av nora i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 0
    Siste melding: 17-04-07, 18:32
  3. polaråret åpnet 1.mars 07
    Av nora i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 5
    Siste melding: 01-03-07, 23:33
  4. Ingen tegn til tørr hud FØR jeg begynte på Levaxin
    Av mona? i forumet Lavt stoffskifte og hud
    Svar: 2
    Siste melding: 18-05-05, 22:06

Søkeord for denne tråden

Bokmerker