Helt 100% enig.

Det verste med å vere aktiv i sin egen helse er at man blir anklaget for Hypokonderi bare fordi man ikke blindt godtar at det lille legen vet er riktig.
Jeg har av flere, både leger og psykiatere, blitt anklaget for helse-angst og hypokonderi fordi jeg påstår at jeg ikke er fri for symptomer fordi om jeg har normale prøver. Etter deres lære-bok så er jeg jo frisk, så da er det ingenting
galt med meg så da må det være psykisk.

Dette har jeg opplevd som svært krenkende og ufattelig trist, da jeg ikke er redd noen sykdommer og tror heller ikke jeg har noen andre sykdommer enn Hypothyreose.

Det er som å slå hodet mot en vegg og veggen spytter på deg.
Verst av alt er at jeg har blitt trygdet på psykiske symptom, noe som er feil. Hypothyreose er min sykdom, det er den som gir meg symptomene min.
Både de fysiske og de psykiske.

Jeg har selv arbeidet inne helsestelle hele mitt liv, og jeg kan bare konkludere med at å lene seg tilbake og stole på at skolemedisinen skal ordne opp i komplekse sykdomsbilder, ja det er galskap.

Vi har internett, diverse pasient forum, tilgang til faglitteratur osv. Mer en nok til å sette oss inn i saker og høre andre sine erfaringer.

Legestanden i Norge er ofte ufattelig arrogante, det kan ofte virke som det er viktigere for dem å ha rett enn hva som faktisk gagner pasienten.