Beklager for at jeg ikke har svart dere, til tross for at dere tar dere tid til å skrive til meg. Den siste legetimen var nemlig litt tøff..

Fastlegen min har i bunn og grunn konkludert med at jeg ikke har stoffskiftesykdom. Jeg brast selvfølgelig ut i gråt, fordi jeg ikke føler meg bra. Han er veldig hensynsfull og god, og satt vel på kontoret hans i en time. Han snakker litt om mulighetene for ME (noe som i bunn og grunn kan være riktig, pga kyssesyken jeg hadde ifjor), men jeg føler egentlig at jeg ikke er "syk nok" til å ha ME. Han vil nå sjekke meg for noe jeg aldri hadde hørt om før - polymyositt. Har lest om det på nettet, og er lettere skremt.. Han sendte henvisning på fredag, og allerede idag fikk jeg en telefon fra Oslo Nevroklinikk med tilbud om time imorgen 8:15.

Skal ta EMG for å måle elektrodenivåer(?) i muskler og nerver, og har bare fått beskjed om at dette gjennomføres ved hjelp av nåler. Skal visst ikke gjøre vondt, men jeg er skeptisk.. Har grått en del, og om det viser seg at jeg har polymyositt, så vet jeg ikke hva jeg gjør.. Jeg gir opp.. Fått beskjed om at jeg ikke kan dra til Australia da heller..

Tøft dette her..