Viser søkeresultater 1 til 10 av 52
Threaded View
-
24-04-13, 17:27 #16
Sv: Lavt stoffskifte med normale prøveresultater? Eller er det noe annet?
Ha ha, må si jeg lo godt av kommentarene deres! Det virker vanvittig lite, det er jeg helt enig i. Jeg tenker at jeg tar sånn 2-3 om dagen, også tar jeg nye prøver om noen uker for å se hva slags virkning det har hatt. Jeg må uansett bestille ny time snart for å snakke om B12-mangel..
Det er ikke et dumt poeng det heller, nei.. Jeg er veldig usikker på hvor mye jeg trenger. Jeg har jo tendenser til irritabel tarm (uten å noen gang fått en offisiell diagnose, men jeg kan jo ikke ha noe annet når jeg blir oppblåst av ALT + at pappa har det), så kanskje dette begrenser D-vitopptaket mitt? Jeg får finne ut av det
Såvidt jeg har lest, så skal det visst være et samspill mellom mangel på B12 og folat om jeg ikke tar feil? Jeg aner egentlig ikke. NHI.no skriver dette om forhøyede verdier:
Ser at disse prøvene ble tatt da jeg hadde kyssesyken. Kan dette relateres til det som står om nyresykdom? Når jeg trykker på linken, så kommer det bare opp kroniske tilstander, og kyssesyken er da ikke innenfor det? Veldig tilfeldig å ha mangel på B12 OG forhøyet homocystein uten at det skal ha noe med hverandre å gjøre..Andre årsaker til høyt homocysteinnivå er lavt stoffskifte, nyresykdom, psoriasis (hudsykdom), samt bruk av enkelte medisiner.
Kan jeg spørre om hvor høyt nivå av homocystein dine blodprøver viste før du fikk tilbud om B12-sprøyter, Kevlin?For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
Normale blodprøver. Alle symptomer på lavt stoffskifte...
Av Anisa i forumet Normalverdiene?Svar: 3Siste melding: 06-07-12, 00:08 -
Lavt stoffskifte, ADHD (uoppmerksom type) eller noe annet?
Av Eilert i forumet DagbokerSvar: 6Siste melding: 04-12-11, 01:05 -
Hyperparathyroidisme eller noe annet?
Av Devana i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifteSvar: 70Siste melding: 16-11-10, 23:52 -
Skjønner ikke noe. Høyt eller lavt stoffskifte nå ? eller graves med eller uten?
Av otika i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 77Siste melding: 09-03-09, 23:35 -
I puls ikveld, du kan ha lavt stoffskifte med normale prøver
Av nora i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 8Siste melding: 03-06-08, 12:44

Svar med sitat

Bokmerker