Viser søkeresultater 1 til 10 av 31
Threaded View
-
12-10-11, 12:09 #19
Sv: Jeg har nå gått hos Dr. Hertoghe siden Mars 2010 og blitt bedre
Tar tid å venne seg til regimet, ja.
Gjær holder jeg meg unna også. Kjøper aldri hel eller halvfabrikat lenger. (Type suppeposer osv med MSG/Smaksforsterker/Natriumglutamat GIFTEN i seg!) - Dag sier det samme som Hertoghe. Frukt er viktig. Men for MEG er frukt farlig. Så jeg må passe meg for frukt/sukker. Jeg prøver å ha et lavt GI-kosthold med lavkarbo, glutenfritt, melkefritt, uten sukker og alkohol og annet tull.
Er ingen grunn til å være forvirret - Se tilbake til steinalderen og spise det vi spiste da!
Enkelt og greit. Et eple, en tomat, en fisk. Problemet ligger i all man vi "lager", dvs alle typer brød og ting som sjokolader og sånt. Vi "lagde" ikke ting før i tiden. Jo mer vi prosesserer mat/bearbeider mat, jo mer usunn blir den, da kroppen ikke er laget for slik mat.
Jeg kjøper dog lavkarbo OG glutenfritt brød på helsekosten en gang i blant. Et lite brød til 60 kroner. Dyrt men er verdt det. Blir ikke dårlig av det. Inneholder dog soyamelk, men jeg spiser ikke dette ofte. Vi er vant til (!) det å kunne ta "en brødskive i farta", men man kan også ta 10 skiver kyllingpålegg i farta, uten brødet!
Vi sliter med mange "Psykiske" avhengigheter som egentlig bare er innbilning. Vi tror vi trenger å kunne ta en brødskive i farta, men vi trenger jo ikke det!
Hva er Din vekt og høyde? Om du tør fortelle. Min var 150 kilo i tenårene, 80 kilo i 20 årene hos Dr. Oftebro, 110 kilo hos Aker rundt 30 årene, og nå som jeg straks er 33, er vekten 80 igjen takket være Hertoghe!
Thomas
Lignende tråder
-
nå har jeg gått opp snart 7 kg siden oppstart med levaxin
Av tcelinet i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 4Siste melding: 01-08-11, 10:38 -
Jeg begynte på Levaxin i mars i år.
Av grynet i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 142Siste melding: 01-10-08, 14:25 -
Blitt mye bedre med Liotyronin!
Av anitab i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 4Siste melding: 11-06-07, 22:42 -
endokrinologmøte mars 07england mm
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 0Siste melding: 17-04-07, 18:32 -
polaråret åpnet 1.mars 07
Av nora i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 5Siste melding: 01-03-07, 23:33

Svar med sitat

Bokmerker