DHEA får du kjøpt med resept på apotek som Boots i Norge, de er ikke dyre, tror jeg betaler ca 150 kr for 100x. Endel av de andre hormonene tror jeg er billigere å kjøpe i Belgia.

Jeg behandles av Dag Schiøth, han er elev av Hertoghe.

Jeg bruker thyroid, testosteron gel, østrogen gel, progesteron, pregnenolon, DHEA, melatonin, hydrokortison. Jeg spiser ikke strengt lavkarbo lengre. Jeg spiser litt langsomme karbohydrater, men likevel ferre karbohydrater enn jeg gjorde med er normalt norsk kosthold for tre år siden. Glutenfritt, melkefritt og ellers som et lavkarbokosthold med masse grønnsaker i hvert måltid. Mye kjøtt og fisk. Ideelt tror jeg at jeg skulle spist litt mindre kjøtt og fisk, prøver meg frem. Alkoholfritt også. Utskeielse en teskje honning hver dag i en kopp med kakaopulver med kokende vann.... he-he

Schiøth sier at han ikke vet med ødemene. At det er et hyposymptom. Det er irriterende og beina blir litt tunge utover dager. Jeg tror vannet er mest i beina, men kanskje også flere steder på kroppen. Men, selvsagt, av alle plager er dette en liten plage, det kunne vært så mye verre. Det kunne vært som det var

Jo, diagnosen min er hypo, og binyrebarkinsuffisiens og alle andre ord på lave kortisolverdier, dog uten å ha Addison....