Viser søkeresultater 1 til 4 av 4

Tråd: Dr Oftebro

Medlem siden
    May 2009
    Meldinger
    78

Standard Dr Oftebro

Jeg lurer på hva slags meninger folk her har om Dr. Oftebro, har forstått at han behandler folk som ikke har påviselig lavt stoffskifte på blodprøver og har en venninne som har fått slik behandling hos han. Hun hadde stort sett de samme symptomer som meg og mener nå at hun er mye bedre.

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    848

Standard Sv: Dr Oftebro

Jeg har nesten utelukkende bare hørt gode ting om han.

Dr. Helge Oftebro er den eneste i sitt felt som jeg vet om i hele Norge som erkjenner at man kan ha Hypotyreose selv om blodprøvene sier man er frisk.

Han har gjort mange friske.

Det sies at han er den i Norge som har mest viten om stoffskiftesykdom, autoimmune sykdommer generelt og han har tilogmed vært med på å ta en del doping-misbrukere i sporten, tar jeg ikke feil! ;) Et lite geni, altså, denne Dr. Oftebro.

Jeg har snakket med ham, og jeg ble mektig imponert over alt han kunne om hypotyreose, årsakene til dette, og alt rundt sykdommen. Uten tvil den mest kompetende stoffskiftespesialisten i Norge, vil jeg si.

Det eneste minuset med han, som med de fleste av legene i Norge, er at han behandler med syntetisk stoffskiftehormon. Han behandler dog også med kombinasjonsbehandlingen Levaxin og Liotyronin, som er mye bedre enn å bare bruke Levaxin.

Jeg kjenner flere som har gått til han og blitt "helt friske", eller "mye bedre" enn det de var da alle sykehusene hadde stemplet dem "friske hypokondere" (blodprøvene var da normale, men formen var ikke normal hos disse!)

Så med mindre man har en kjempeålreit fastlege som vil eksperimentere med diverse stoffskiftemedisiner, og lar pasienten styre skuta, tror jeg Oftebro er det beste alternativet vi har i Norge i dag.

Jeg kjenner forøvrig den første personen i Norge som ble behandlet med stoffskiftehormoner på tross av normale blodprøver. Blodprøvene sa han var frisk, men han var syk. Etter et møte hos Oftebro, ble han frisk ganske raskt. Det sier jo en del!

Som alle privatpraktiserende spesialister koster det noen tusenlapper å gå til Oftebro, samme som med Balder Klinikken, Volvat osv. Man kan skylde på den Norske Stat for at det er så dyrt å gå til private spesialister. I dette tilfellet har man ikke så mye valg. Man MÅ gå til Oftebro hvis man vil bli behandlet for Hypotyreose (Type 2).

Hvis noen ikke har blitt friske av å gå til Oftebro, tror jeg disse kan ha binyre-trøtthet. For Liotyronin er det siste man skal ta hvis man har binyre-trøtthet. Alle bude sjekke seg for binyre-trøtthet med en saliva-prøve før man tar noe som inneholder T3 (Liotyronin, Westhroid, Naturethroid, Armour osv.).

Og det var min mening.

Medlem siden
    May 2009
    Meldinger
    78

hyggelig at du deler din mening jeg er som det kanskje kommer frem i andre innlegg rimelig forvirret og skeptisk og forsøker å danne meg en egen mening om mine symptomer og eventuell behandling, jeg har bestemt å forsøke vitaminer først så får jeg se hvor jeg ender opp, er likevel redd for å la meg behandle med noe annet enn armour med alt jeg har lest her, men har forstått at det kanskje ikke er så lett å få til.....

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    848

Du behøver ikke være redd for å få behandling med noe annet enn Armour. Westhroid og Naturethroid er også veldig bra! Når det kommer til syntetisk T4, så heter det at den alene ikke er bra nok. Du kan lese mer om dette på www.stopthethyroidmadness.com. Her er et lite utdrag:

"T4-only meds do not work. It’s true. In the vast majority of thyroid patients, if not all, Synthroid, Levoxyl, Levothyroxine, Unithroid, Eltroxin, Levaxin, Norton, Eutrosig, Oroxine and any other “T4-only” medications are NOT doing the job as a sole treatment, according to the worldwide experience of patients and certain observant doctors…unless you think that an elevator that goes up to the 5th-floor-only on a 50 story building is “doing the job. Yes, you might feel better than before you got on, and your symptoms may be “improved”. But most ALL patients on T4 medications are left with symptoms due to an inferior treatment!"

Og det sier egentlig alt.

Men nå har det seg slik da, at syntetisk stoffskiftehormon er det man som regel får utskrevet hos de fleste leger/spesialister i dag. Noen svært få har begynt å titte i retningen av naturlig stoffskiftehormon.

Det som blir skrevet her på forumet er ikke ment for å skremme. Kun for å advare litt. INFORMERE, kan vi kanskje si. Men jeg tror det er ganske klart hva som er å foretrekke. Jeg har ingen personlig erfaring med noe annet enn syntetisk T4 og T3, men jeg har hørt mye ekstremt bra om naturlig stoffskiftehormon.

Det er dog bedre å ta syntetisk T4 og evt. syntetisk T3 (kombinasjonsbehandling virker bedre for mange enn T4 gjør alene) enn å ikke ta noe i det hele tatt.

Jeg holder en knapp på Oftebro. Sender moren min til han snart!

Lignende tråder

1. Thyreoidea prisen til Helge Oftebro
    Av Tor i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 9
    Siste melding: 08-12-12, 17:12
  2. Fortell meg om Oftebro
    Av jane i forumet Hos legen
    Svar: 14
    Siste melding: 12-11-09, 18:47
  3. Oftebro Helse
    Av Bonzo i forumet Hos legen
    Svar: 11
    Siste melding: 30-05-07, 17:15
  4. Har vært hos Oftebro jeg
    Av heisann i forumet Hos legen