Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Tråd: endelig time på Aker :-)
-
07-03-07, 13:13 #1
endelig time på Aker :-)
20 April har jeg time på Aker
det fulgte med 2 fulle ark med blodprøver jeg skal ta 2 uker før jeg skal inn... litt tungvindt siden jeg ikke bor i Oslo, da... håper jeg kan ta prøvene her på sentralsykehuset
en annen ting var at jeg skulle ta 24 timers urinsamlin for å sjekke jod???
er det noen som kan forklare meg hva det er godt for?
og hvordan skal jeg få oppbevart flere liter urin kjølig? (nekter å putte dette i kjøleskapet mitt aldså :evil: ) og hvordan skal jeg levere det da?
er kjempelykkelig for at timen nermer seg, men synes det var masse greier dette her... :(Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
07-03-07, 13:28 #2baremei Gjest
Re: endelig time på Aker :-)
Det er for å sjekke cortisol og binyrefunksjon.
Opprinnelig skrevet av Lissa
Det må du bare gjøre. Du vil ikke at det skal gjære og boksen eksplodere.og hvordan skal jeg få oppbevart flere liter urin kjølig? (nekter å putte dette i kjøleskapet mitt aldså :evil: )
Det skal stå info om det på arkene du har fått. Hvis ikke ringer du og spør.og hvordan skal jeg levere det da?
Men de kan jo ikke finne ut av ting uten å undersøke deg på denne måten.er kjempelykkelig for at timen nermer seg, men synes det var masse greier dette her...
Så nå må du bare bevise at du faktisk trenger denne timen mange skulle betalt dyrt for å få - gjennomfør prøvene skikkelig - alle sammen!
Og lykke til!
-
07-03-07, 13:32 #3
Hei!
Nå er det jo relativt kaldt ute enda... Så du kan vel oppbevare det ute på veranda eller garasje ell...
Uten at jeg vet noe som helst om hvor mye eller hvor mange urinprøver det dreiser seg om... Men det høres jo ut som om du skal samle litt av hver urinprøve hver gang du tisser i løpet av 24 timer...
-
07-03-07, 13:48 #4
Re: endelig time på Aker :-)
Opprinnelig skrevet av baremei
nei det vil jeg ikke risikere....
finner vel ut av det.
jeg gleder meg i alle fall til å komme inn der
og jada, bare slapp av. jeg skal ikke surre med prøvene, jeg vil jo ha svar på alt dette jeg også
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
07-03-07, 17:28 #5
Jeg tror at det med jod bare er til jod.
Men cortisol kan også måles i urin, og diverse annet også.
Skal noen av prøvene taååes på avkjølt glass som straks skal i isvann og andre spesielle ting? Står bak på rekvisisjonen.
Hvis ikke, kan blodprøvene gjerne sendes.
Hvis det er noe spesielt, vil de gjøre det selv eller at noen gjør som vet åssen man gjør.
På noen legesentre bare sender de blodet rett som det er og labben gjør resten, det går jo ikke til prøver som må sentrifugeres og fryses osv.
Urin er sterilt. Ingen fare med smitte i kjøleskap.
Lignende tråder
-
Har fått time på aker..
Av Lillejenta i forumet Hos legenSvar: 15Siste melding: 17-11-08, 13:47 -
Time hos endokrinolog
Av millasin i forumet EndokrinologerSvar: 4Siste melding: 04-10-08, 12:06 -
Endo-time
Av Vimseliten i forumet Hos legenSvar: 3Siste melding: 30-09-08, 04:41
Svar med sitat
Bokmerker