Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
-
19-08-06, 13:00 #1
Jeg har gått opp flere kilo i sommer
jeg har gått opp flere kilo i sommer,prøver å slanke meg men det er ikke lett.på grunn av betennelsestrumaen så blir jeg litt deppa av å til ....nå er jeg sånn,jeg kan ikke vere slik ,,,,,,klarer det ikke .tenkte på å ta litt mer tyroksin gjerne jeg går ned da.jeg har mye muskel og skjelletsmerter det gjør ikke saken bedre,så er det saken med haukeland. yrketsrettetattføring, skal jeg på bli fotteraput,,,,,,,er litt redd for det.,,,,,på mandag skal jeg til hypnose,slutte å røyke, tror jeg må spørre om hun kan ta vektreduksjon .har lagt på meg 4 kilo i sommer,jeg er nå 116 kilo,kan ikke leve med det.skulle på kino her forje uke men takket nei.tenkte kansje jeg ikke fikk plass i kinostolen
s-thyrorgl.antistof 3000. s-ths: 2,55 knutestruma 2006 39 ml... betennelsestruma. Jeg har struma, knutestruma i halvekjertelen og svulster i den andre halvdelen.
-
19-08-06, 13:26 #2
Jeg veier 124
og får fint plass i kinostolene
-
19-08-06, 13:27 #3
Føler med deg skye.
Jeg ville bedt legen om å skrive ut en henvisning ernæringsfysiolog. Det har de på de fleste store sykehus. Vet ikke hvor du bor , men du får dra til det som er nærmest. De er utdannet til å sette sammen og gi kostråd til mennesker med ulike lidelser og du har denne vekten fordi du er syk.
-
19-08-06, 13:29 #4
Glemte å si at en venninne av meg som veier i alle fall 100 hadde fått en slags ordning fra legen sin vet ikke helt hvordan det virket , men slik at hun kunne trene gratis på et treningssenter. Instruktørene der kan finne øvelser som passer for deg.
-
19-08-06, 16:27 #5
Skaye
Jeg vil anbefale deg å trene både for røyketrang og vekt. Det kan være vanskelig å komme i gang, og det er viktig å finne noe som passer deg. Så kan du starte der og gradvis øke når du klarer det. Dette hjelper med å regulere matlysten og andre sug, samt gjøre en del av fettet om til muskler. Jeg har både røykt i mange år og hatt problemer med overvekt det meste av mitt liv, så jeg forstår problemet.
Lykke til ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
21-08-06, 12:06 #6
Angåend slanking/fett redusering
Folk med Hypothyreose har ofte problem med blodsukkeromsetningen (insulinresistens). Offisielle råd, unngå fett og kcl reduksjon, er en usedvanlig dårlig løsning da mye karbodhydrater og lite fett vil gi ujamnt blodsukker og umulig å holde dietten.
Den eneste veien å gå er å redusere karbohydratinntaket. Vekk med mye potet, brød, melk,sukker og kunstig søtningsmiddel.
Mer kjøtt,fisk,egg, grønnsaker,salat og ikke minst fett.
At man blir fet av fett er like dumt som at man blir grønn av grønnsaker.
Man må spise ofte, og ta en gullrot eller nøtter innimellom for å holde blodsukker jamnt.
Dette er det eneste som fungerer på sikt.
Snakker fra egen erfaring.
Lykke til.
MVH
ØyvindHar "friske prøver" etter norsk standard, men har stoffskifte problem alikevel, fikk reddning hos Dr Oftebro.
Lignende tråder
-
5 kilo på en måned etter gluten- og gjærfri kost
Av sivcath i forumet GlutenfrittSvar: 2Siste melding: 08-10-07, 18:21 -
Gått opp 3 kilo...
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 5Siste melding: 01-10-05, 13:57 -
Stoffskifte sommer kontra vinter??
Av ella i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 22-07-05, 10:46 -
God sommer og takk så langt
Av Alba i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 3Siste melding: 30-06-05, 23:24
Svar med sitat

Bokmerker