Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    50
    Meldinger
    539

Standard 5 kilo på en måned etter gluten- og gjærfri kost

Heisann alle sammen,

I Mai fikk jeg vite at jeg hadde en del matvare intoleranser. I juli så fikk jeg vite hva jeg måtte kutte ut å spise i tillegg til det jeg hadde intoleranse for (gjær, glutenprodukter, eddik, ost, nøtter, melk, sukker, etc etc etc).

I løpet av August måned så gikk jeg ned 5 kilo (uten å egentlig merke det, for jeg var så opptatt av å flytte hjem fra Nederland og avslutte jobb etc) på denne dietten.

Jeg tørr ikke å håpe for mye på å gå ned videre 5 kilo pr måned, men blir det ett par kilo pr måned hvis jeg fortsetter å følge dietten, så er det klart at den virker.

Ikke bare er magen min mye bedre, jeg føler meg mer opplagt også. Samt at jeg har en del mer energi. Kroppen har mindre væske inhold... og forhåpentligvis er det fettet, og ikke musklene, som forsvinner

Tenkte jeg bare skulle dele det med dere! Kanskje det er flere som bør vurdere å sjekke seg for intoleranser i matveien?

Siv Cathrine

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Så fint for deg!
    Jeg selv gikk ned 20 kg og nå ble legen min betuttet og tok masse blodprøver uten at jeg ba om det og alle er veldig veldig fine......og sulen har jeg ikke vørt og jeg måtte kutte ned på levaxindosen med en halv tablett, altså 62µg. Det merket jeg selv og gjorde selv (fordi jeg ikke fordrar å være overmedisinert) og prøver etterpå viser at jeg ligger helt riktig an.

Hvordan testet du deg?
    Jeg ver hod helehtsterapeut, og hun kom fram til noe, og først reagerte jeg jo selv veldig på gluten og melk, ganske plutelig og tydelig, og så brukte jeg yorktest og jeg har IgG antistoffer mot gjær og litt mot skalldyr, kiwi, og bønner.

Men hvordan test tok du?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    50
    Meldinger
    539

Standard

Heisann,
    Jeg var hos Anne Kathrine Ljøgodt på Balder. Hun bestilte blodprøver på intoleranse i ett laboratorie i USA. De kom tilbake med godsakene...

Jeg er fremdeles på 125mikrogram av T4 og trives godt der. Mulig at jeg føler at blodtrykket er litt høyt, da er det mulig jeg bør øke til 150. Men med dietten og medisiene jeg er på nå, så er jeg rimlig happy.

Har jo akkurat flyttet tilbake til Norge også, og begynt ny jobb... det tar mye energi, men det er ikke værre enn at jeg sover litt ekstra, så går det over

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn