Side 9 av 13 Først 12345678910111213 Siste
Viser søkeresultater 81 til 90 av 127
    Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    911

Standard Sv: Jeg er sint og drittlei

Det var da som bare og jeg som hadde håpet på en påskeferie for første gang på mange år

Godt å høre at de kan innrømme sitt eget kaos Sonja, og at du nå har fått en egen saksbehandler å forholde deg til. Føles sikkert godt for deg

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Og så håper jeg at de kommer deg i møte når det gjelder SAK!!
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    62
    Meldinger
    409

Håper du kommer i mål og at det skjer noe fornuftig på Nav,

Det hjelper utrolig på formen og kunne senke skuldrene litt!
    Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

De siste 14 dagene har jeg slitt med en alvorlig infeksjon i kroppen. Noen stafylokokker har hatt det kjempegøy med å herje i det ene benet mitt. Disse "kokkene" har hatt det såpass artig at jeg ble sendt rett på sykehus for halvannen uke siden. Jeg kom hjem igjen i går, men er fremdeles ikke frisk.

Først ble jeg operert hvor kirurgen laget et sår som ble renset for bakterier. Dernest måtte jeg til sårbehandling på operasjonsstua to ganger til de neste to dagene. Den første operasjonen fikk jeg spinal inn i ryggen, og til de neste fikk jeg epidural.

De første dagene fikk jeg tilbringe på isolat da jeg var såkalt "kontaktsmitte-bærende". Alle som kom til meg måtte derfor først igjennom ei sluse hvor de tok på seg hansker og plastfrakker og munnbind og jeg vet ikke hva. Selvfølgelig var jeg "lenket" til sengen, så jeg fikk ikke gå på do selv. Jeg hadde kateter som selvfølgelig ble tett og måtte skiftes, og det nye ble satt inn på en sånn måte at jeg fikk voldsomme smerter hver gang en liten dråpe skulle ut. Jeg spurte om det virkelig var slik at jeg skulle ha slike voldsomme smerter hver gang, men det virket ikke som om pleierne skjønte hva jeg mente. Flere ganger gikk det galt med kateteret så jeg ble liggende en stund på våte bleier. Ikke var det greit å gå på do "andre veien" heller, det finnes en grense for hvor godt de klarer å tørke opp der bak. Resultatet av alt dette sliter jeg med fortsatt, jeg er sår og øm og det svir i underlivet hele tiden.

Jeg forlangte til slutt å bli vasket og smurt nedentil hver dag, både morgen og kveld, og det ble jeg resten av oppholdet.

Dette med isolat var en "artig" fornøyelse. To ganger var alarmknappen min ute av drift, så jeg fikk ikke tak i hjelp. Det var umulig å skrike etter hjelp, for isolatet var godt isolert kan man si...
    Den ene gangen kom det omsider noen så jeg fikk hjelp etter en halvtimes hyling og da fant de alarmen min liggende på gulvet.
    Den andre gangen lå jeg i to timer. Da hadde en pleier dratt ut kontakten til alarmknappen og glemt å sette den inn igjen. Til slutt fant jeg mobilen min og ringte hjem til mine foreldre midt på natta. De fant nummeret til vakta på sykehuset og fikk varslet dem, så omsider kom nattevakta til meg og fikk i gang alle apparatene som hadde stoppet.

Etter tre dager på isolat fikk jeg komme til en annen avdeling og fikk tomannsrom der.

Det første som skjedde var at jeg kom ned dit på ettermiddagen, og jeg måtte så inderlig "nr to". Jeg bad en pleier om bekken, og hun løp for å hente. En halvtime senere holdt jeg meg fortsatt med store smerter pga det vonde kateteret, men ingen pleier kom. Naboen på andre siden av forhenget hadde besøk, så etter at alarmknappen min røk måtte jeg spørre pent om ikke vedkommende kunne finne en pleier for meg. Da først kom en pleier og fortalte at de hadde akkurat vaktskifte, så derfor hadde de glemt av meg. Men bare jeg ventet litt, skulle de komme og hjelpe...
    Omsider kom de tre stykker, to til å velte meg over på siden og en til å stikke bekkenet på plass. Så var det bare for meg å sitte på potta og gjøre mitt, mens nabofruene pratet bak forhenget...

Blodsukkeret mitt har hele tiden vært skyhøyt og er det fortsatt, noe som tyder på at infeksjonen slett ikke har sluppet taket ennå. Jeg har vært nødt til å begynne med insulin, og stikker meg selv nå flere ganger pr dag. Likevel er blodsukkeret høyt, det høyeste målte jeg idag med 30.6. De første dagene fikk jeg antobiotika intravenøst, men siden forrige tirsdag har jeg tatt tabletter. De første tablettene ga meg voldsomme anfall med sure oppstøt og gedigne utslett over hele kroppen. Fikk bytte til en annen type antibiotika, så nå får jeg bare litt blod i urinen og ekstremt tørre lepper.

Etter at de tok ut epiduralen og jeg var ferdig med smertestillende, har jeg fått en underlig følelse i det friske benet. Deler av låret er uggent, nesten følelsesløst i huden. Men om jeg skal hoste eller bruke noen muskler i låret, får jeg en sviende smerte som ved et knivstikk og jeg må holde hardt akkurat der det ikke er følelse. Ellers føles det som om noen gnir en brennmanet inni låret.

Jeg kom hjem i går, og sykehuset lovet å bestille hjemmesykepleier til å skifte på såret og hjelpe meg med intimvask. Jeg klarer ikke å vaske meg selv nedentil fordi skulderen min låser seg og jeg klarer ikke å vri meg. Men sykehusets bønn for meg hjalp ikke. Hjemmesykepleien nekter å hjelpe meg, de synes jeg er for frisk. Jeg kan jo stå på egne ben og kle på meg selv, så da kan jeg også reise til fastlegen og få en sykepleier der til å hjelpe meg mente de. De har ikke tanke for at jeg er alene og ikke har noen til å hjelpe meg, annet enn faren min. Han greide å skifte bandasje på meg idag. Men jeg kan jo ikke be ham om å vaske meg nedentil!
    De har heller ikke tanke for at jeg er sliten etter å ha vært på sykehuset. Halvannen uke uten noe særlig søvn er ikke av det gode.

Nå venter jeg på en seng som sykehuset har bestilt for meg. Jeg har jo gallestein, og det er årsaken til at jeg ikke har kunnet sove i senga på snart et år, som igjen er årsaken til at jeg har svære ødemer i lårene fordi jeg må sove i lenestolen. Ødemene er igjen indirekte årsak til at jeg havnet på sykehuset denne gangen. Derfor hadde det vært fint å få en seng som kan hjelpe meg med å løfte meg opp i sittende stilling, så jeg slipper å bruke krefter selv hvor jeg risikerer smertefulle anfall av gallesteinen. Men kjenner jeg systemet rett, så får jeg vel ikke det heller...

Jeg måtte selv passe på at legene tok prøver av stoffskiftet mitt. Hadde jeg ikke sagt ifra, hadde de ikke gjort det men bare sett på meg som "velregulert". Disse prøvene var ikke klare da jeg reiste, så de får jeg nok vite på kontrolltimen om en uke.

Nei, nå er det så vondt å sitte, så jeg får skrive mer siden.
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    62
    Meldinger
    409

Det var jo trisyt å høre at du har vært så dårlig,
    og at alle på sykehuset hadde så god oversikt og orden i forholdene.
    Håper du får litt hjelp hjemme etterhvert da og kommer deg litt igjen.

God Bedring og lykke til!
    Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Så sørgelig, Sonja! Du har jo mer enn nok å slite med fra før
    Klem til deg
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Takk for svar, begge to! Jo, jeg har mer enn nok å slite med fra før av, så jeg synes det er urettferdig at jeg får enda mer. Og enda mer urettferdig synes jeg det er at jeg ikke får noe hjelp hjemme fordi de anser meg som "ikke syk nok". Skjønner at de har mye å gjøre, men det er vondt å bli avvist sånn. For jeg sliter! Må innrømme at jeg gråt da jeg fikk avslaget fra hjemmesykepleien.

Jeg pådro meg også en skikkelig vannblemme på hælen på den syke foten da jeg lå på sykehuset, for jeg fikk så vond seng å ligge i. En seng hvor jeg stadig skled ned mot fotenden og endte opp med å stange bena mot sengegavlen. Og jeg skulle jo ikke belaste benet i det hele tatt. Synd jeg ikke fikk beholde senga jeg hadde på isolatet. Den hadde luftmadrass med datastyrt kompressor som knadde og masserte kroppen i forskjellige programmer. Der lå jeg faktisk godt. Men dessverre bråkte nok kompressoren for mye til at jeg kunne ha den på tomannsrom, så den ble fjernet.

Har fremdeles vondt i det friske benet også, der har de antakelig vært borte i noe nerver i ryggen som styrer følelsen i låret.
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    735

Sitat Opprinnelig skrevet av sonja Vis post
    Så var det bare for meg å sitte på potta og gjøre mitt, mens nabofruene pratet bak forhenget...

Rart hvordan det med privatliv og ukrenkelighet blir satt til side når man kommer på sykehus. Jeg har heldigvis ikke vært innlagt mye selv, men har vært pårørende/besøkende mange ganger de siste par årene. På akuttmottak og undersøkelselrom må man dele meg seg av sine symptomer og hendelsesforløp med flere.

I høst satt jeg og hørte på at mannen i nabosengen, bak en forheng, måtte svare på spørsmål fra undersøkende lege om alt mulig, bl.a. rusvaner (og det var ikke småtterier..). Jeg tenkte med meg selv, at dette har da ikke jeg noe med...

Jeg måtte sitte der å høre på, da jeg var med min gamle mor, som var såpass dårlig at jeg ble bedt om å bistå med å svare på spørsmål. Som andre igjen fint kunne høre. .. Siden blir man kanskje lagt på et 4-mannsrom med sin urin i en post på sengekanten. Mens kjente og ukjente folk kommer og går.

God bedring til deg Sonja !

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Det er da den manglede sengen som forårsaket det hele, men det går på et annet budsjett.....det oppholdet eller hva man skal kalle det, det er mer som tortur, var nok ikke billig.

Når ba du om den sengen?
    Var det hjelpemiddelsentralen som skulle levere den?
    Hvorfor har de ikke gjort noe med gallesteina?

masse slike spørsmål kommer opp.

Og så vet vi at du står på og har den der vanntrimmen osv, men at det skal gjøre at du ikke kan få hjelp fordi du liksom kan stå på beina...andre får da hjelp med sårskift fordi det er en litt spesiell oppgave. Det er da umenneskelig å forlange at man skal begynen å resie til legen sin for sårskift når man har vært operert og er sliten.

Det med blodsukkeret, det kommer typisk av infeksjon.
    Og man blir grådig sliten av infeksjon i kroppen.
    Og det blir ikke bedre av høyt blodsukker heller.

en hemmelighet: når først blodsukkeret er velidig høyt, oppstår en slags insulinresistens men det heter noe annet, og insulin-og blodsukkerskjemaet stemmer ikke lenger. Det må mye større insulinmengder til for å bryte gjennom liksom. Jeg har lest en lengre forklaring på tysk på det fenomenet.

Men så lenge man har infeksjon, vil blodsukkeret bli pisket opp av infeksjonen.

stå på og få hjelp med blodsukkeret og infeksjonen, det er virkelig ikke bra å gå slik. Ofte må man bytte legemidler til noen passer.
    Jeg vet fra dem som har borrelia at det med utslett og bivirkninger, at man blir dårligere på antibiotika, de anser det som et godt tegn, og at det er de drepte baktereiene som avgir toxiner. Men det er ikke sikekrt at det skal være slik med din infeskjon.

Jeg ønsker deg virkelig bedre hjelp og bedring. Og ny seng.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Riktig,riktig god bedring, Sonja.
    følg med på den vannblemma di...kjenner ett tilfelle til der vedkommende fikk ligge-vannblemme i sykehussenga. Hun landa opp med nervesmerter i området. Ikke for å skremme deg, for du har nok,nok, men følg litt med slik at den ikke forandrer seg til det "verre"..
    Håper kroppen din vil bli noe bedre med ny seng....må være godt bare få lov til å strekke ut kroppen...har sikkert noe å si for sirkulasjonen også.
    GOD BEDRING.....
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Side 9 av 13 Først 12345678910111213 Siste

Lignende tråder

1. Blir så sint...
    Av Hsn i forumet Frustrert og lei
    Svar: 8
    Siste melding: 27-03-07, 21:38
  2. Argh! Nå er jeg drittlei høyt stoffskifte!
    Av Trygve i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 22-11-06, 17:29
  3. Jeg er sint på… fastlege og endokrinolog
    Av cathrin i forumet Endokrinologer
    Svar: 15
    Siste melding: 02-09-06, 21:18
  4. JEG ER SINT!
    Av cathrin i forumet Frustrert og lei
    Svar: 16
    Siste melding: 21-07-06, 07:10
  5. jeg er så sint
    Av villemo i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 23
    Siste melding: 05-06-06, 10:12

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn