Side 7 av 13 Først 12345678910111213 Siste
Viser søkeresultater 61 til 70 av 127
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Standard Sv: Jeg er sint og drittlei

Angående de to legene som ikke har gjort jobben sin:
    Jeg har fremdeles ikke fått noe svar fra noen av dem, og nå har jeg henvendt meg til Pasientombudet med saken. Det er ikke sikkert de kan hjelpe meg med noe, men jeg skal i alle fall forsøke. I og med at leger ikke plikter å oppbevare journaler i mer enn ti år, kan det hende saken er for gammel. Men det skjer i alle fall ikke noe hvis jeg ikke gjør noe! Og for min egen psykiske helses skyld, må jeg gjøre dette. Jeg må på ett eller annet vis få plassert ansvaret for min dårlige helse der det hører hjemme.

Og vedrørende NAV, så har jeg fremdeles ikke hørt et pip fra dem når det gjelder klagen jeg sendte for halvannet år siden. Den behandles vel med det man kaller *host* ekspressfart i det systemet der...
    Sist endret av Sonja Midtlien; 25-08-09 kl 06:12
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Jeg tror jeg ville ha skrevet et brev til NAV, gjerne rekommandert (da må de bekrefte at de har mottatt brevet), og spurt hva som har skjedd med klagen min. Og hvor lang tid det tar før de svarer på klagen. Det høres nesten ut som om den kan være glemt?
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Jeg ville ringt og mast på NAV med jevne mellomrom var jeg deg. Det er desverre slik at det hjelper å mase, selv om det kanskje ikke er så hyggelig. Holder med deg i å klage til pas ombudet. En venn av meg gjorde det, og han fikk mye penger igjen også, selv om det selvsagt ikke er det viktigste, men at noen tar ansvar.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

I dag fikk jeg tlf fra NAV, i og med at jeg sendte ny purring på klagen jeg sendte i mars 2008.

De påstår at de ikke har mottatt noen klage fra meg!!

At det går an...!
    Her har jeg ventet i halvannet år, sendt to purringer, og så har de ikke papirene! Hvorfor i ******* kunne de ikke ha fortalt meg det etter den første purringen jeg sendte, da???!!

Nei, nå er jeg sinna!

Jeg lovte å sende dem kopi av klagen, men da måtte jeg sende den så de hadde den innen utgangen av uka... hva f*n haster det sånn med nå, da? De lar meg vente i det vide og det brede, men når jeg skal sende dem noe, da må jeg "stå på pinne" for dem, hæh?

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Slitsomt,ja,...men godt at vi klarer passe på oss selv.
    Det ENESTE positive jeg ser, er at nå har muligens snøballen begynt å rulle!!
    Fortvila og veldig slitsomt at en hele tiden må stå på, og følge opp seg selv, i tillegg til å være syk.
    Nå har vel NAV vært noe ute å kjøre pga all omlegginga, men skummelt at sakspapirer blir borte. Slikt skal jo ikke skje!
    Generelt syns jeg at det offentlige gir oss datoer og frister som VI må overholde, ellers er det ikke bra. Andre veien er ikke så farlig.
    Mener å ha lest at når det offentlige på en eller annen måte er i rettsapparatet mot sivile også, så taper oftest den lille mann i gata.
    Dette må gå på samfunnet som helhet.. men bra er det ikke.
    Tror det kan virke "demoraliserende" på noen og hver.
    Lykke til videre , Sonja,både med NAV og leger! Flott at du fortsatt orker..
    Klem fra Gunnda.
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Det likner jo litt på det jeg driver med også.
    Tollen har stoppet en iHerb sending med en box D2/K2 med den begrunnelse at overt 10µgD3 pr. tablett er legemiddel når det kommer fra USA, men ikke når det kommer fra EU.
    Så sier de at de har sine direktiver fra Legemiddelverket og at jeg kan søke om disp. der.

Det gjør jeg, men de sier de ikke har lagt noen restriksjoner på Tollvesenet og sender ballen overt til Mat-tilsynet, som også sier at de heller ikke har noe med saken å gjøre.

Så gjør jeg Tollvesenet oppmerksom på dette og mailer samtidig legemiddelfolka om at her må noen forklare meg så tydelig at Tollvesenet forstår......
    Og DET er visst så vanskelig at det ikke går å svare på.
    For jeg hører jo ikke noe.....
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

NAV har nå oversendt saken min til "NAV klage og anke", men står fortsatt ved avslaget!
    Fy f***n! Her har jeg ventet i mer enn halvannet år på saken, og så ser de ikke at det har kommet nye opplysninger i den, noe jeg la ved de siste papirene jeg sendte.

Når er man syk nok til å motta noe fra NAV? Når det er rett før en kan legge seg tilrette i kista? Er ikke minst 3 kroniske sykdommer nok til å få hjelp? Nei, nå er jeg eitrende sint!! Jeg skal i alle fall legge meg såpass i selen og føre så mye utgifter på firmaet at jeg kommer under grensa for trygdeavigfta. For den fortjener dem pokker ikke å få! Skal selvfølgelig ikke gjøre noe ulovlig, men jeg har vært for snill og ikke ført opp ting jeg kunne ha ført. Heretter skal det føres!

Og det at NAV ikke gadd svare meg på den første purringen jeg sendte, er direkte respektløst overfor meg! Som følge av det måtte jeg vente et halvt år ekstra.

Sist endret av Sonja Midtlien; 18-09-09 kl 02:38 Begrunnelse: presisering.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Jeg føler meg så alene i kampen mot det helvetes monsteret de kaller NAV!
    Fikk brev fra "NAV Klage og anke" i dag. De opprettholder avslaget.

Jeg har som nevnt flere kroniske sykdommer, likevel anses jeg ikke som "varig syk".
    Og så anser de ikke arbeidsevnen min som "nedsatt med minst 50 %". Hvorfor pokker tror de da at jeg bare klarer å jobbe drøyt 20%???
    Og når jeg har forklart dem at det er min økonomiske situasjon som igjen skyldes at jeg er syk og ikke orker jobbe fulltid, som igjen gjør at jeg ikke har råd til å følge opp behandlingen fordi jeg ikke har råd til egenandelene en gang, - hvorfor forstår de ikke det?? Hvorfor forstår de ikke at å leve på 60000 i året etter at skatten er betalt, ikke er noe luksusliv?
    Og hvorfor kaller de all treningen jeg gjør i jobben min kun for "noe egentrening", og at den ikke anses som "strukturert trening"? Den er da jammen meg strukturert nok! Den er i alle fall såpass strukturert at flere av kundene mine får dekket sine kostnader hos meg fra NAV og får treningen regnet som en del av et treningsopplegg! Og så får ikke jeg som driver det godkjent det som trening for meg selv??
    Og hvorfor bruker NAV uttalelser fra tidligere søknader MOT meg nå? Hvorfor? Det er så mye hvorfor...

HVORFOR FÅR JEG IKKE HJELP?
    HVORFOR REGNES JEG IKKE SOM SYK NOK?
    HVORFOR ER DET INGEN SOM STØTTER MEG?
    HVORFOR ER DET INGEN SOM TALER MIN SAK OVERFOR NAV?
    HVORFOR ER DET MEG ALENE MOT SYSTEMET?

Jeg har vært naiv, jeg trodde virkelig at systemet "NAV" skulle være der for å hjelpe meg når jeg trengte det. Vel, nå har jeg lært. NAV er et monster som er satt der for å hindre at myndighetene får for store utgifter. De er ikke der for oss som er syke.
    Jeg har 6 uker på meg til å klage saken inn for trygderetten. Fastlegen min er tilbake fra permisjon først i januar, så der er det ingen hjelp å få. Å involvere en vikar i denne saken som er så omfattende og går minst to år tilbake, orker jeg ikke. Jeg orker ikke å gå på en mental smell til slik det et avslag er, så jeg får bare gi opp. Jeg får klare meg selv. Selv om det sannsynligvis går til helvete med meg. Det innebærer at jeg ikke får råd til en del av behandlingene jeg burde hatt. Og jeg får i alle fall ikke råd til å bytte ut Levaxinen med noe annet. Det er tydeligvis ikke meningen at jeg skal få bli friskere og få et ålreit liv.

Og dette har jeg altså brukt så lang tid på å vente på. Til ingen nytte. Hva jeg har å si om NAV nå skal jeg ikke skrive. Det egner seg ikke på trykk. Jeg vil bare si takk for at dere rotet bort papirene mine NAV, slik at det gikk halvannet år ekstra, og at jeg måtte sende dere to purringer før dere gadd å svare meg. Nå skjønner jeg mentaliteten bak NAV. Som syk er man null verdt. Takk NAV. ***** takk skal dere ha!

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Nå har jeg ikke "repetert" de foregående innlegga, men Sonja, fins det ikke mulighet for at pasientombudet kan komme inn i bildet her..du trenger noen til å ta over saken din, slik at du slipper selv...for å gi seg..det høres IKKE riktig ut!!
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Går ut fra at det ikke var sofffaen du skrev til slutt der !
    Og du må forsøke å samle de kreftene du har igjen Sonja, for det går ikke å gi seg når du har rett !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 7 av 13 Først 12345678910111213 Siste

Lignende tråder

1. Blir så sint...
    Av Hsn i forumet Frustrert og lei
    Svar: 8
    Siste melding: 27-03-07, 21:38
  2. Argh! Nå er jeg drittlei høyt stoffskifte!
    Av Trygve i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 22-11-06, 17:29
  3. Jeg er sint på… fastlege og endokrinolog
    Av cathrin i forumet Endokrinologer
    Svar: 15
    Siste melding: 02-09-06, 21:18
  4. JEG ER SINT!
    Av cathrin i forumet Frustrert og lei
    Svar: 16
    Siste melding: 21-07-06, 07:10
  5. jeg er så sint
    Av villemo i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 23
    Siste melding: 05-06-06, 10:12

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn