Viser søkeresultater 451 til 460 av 612
-
28-03-07, 07:16 #451
ja det er akkuratt sånn det er
Opprinnelig skrevet av Joni
jeg ble i tillegg feilbehandlet ved graviditet og mistet nesten datteren min, resultatet var at hun ble døv (bare det heldigvis
, utsiktene var ganske ille med hjerneskade og hele greia :( )
som forelder til et barn med andre behov har jeg mått vært advokat, sekretær, har flydd på møter i hytt og pine, vi har gått på kurser og foredrag og ut og inn av rikshospitalet og sykehus.
det har gått masse penger og utrolig mye tid... ikke snakk om at det kunne vært plass til meg oppi dette her...
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
28-03-07, 13:51 #452
Hei hei,
Med fare for at folk blir sinte her: Thyroideaforbundet er jo akkurat det vi IKKE trenger. De er kjøpt og betalt av ett eller annet sykehus i Oslo. Er det ikke Aker? Så de må forholde seg til de retningslinjer for foreligger der og hvordan legene der behandler pasientene. Men det er jo nettopp dette vi IKKE er enig i. Og en interesseorganisasjon som ikke er uavhengig er vel egentlig ingen interesseorganisasjon. Vi bør starte en ny!
-
01-04-07, 19:30 #453
EN DAG UTEN MEDISINER KAN DET MERKES?
Eller er det bare innbilning. Jeg burker Armour på 2 grain 1 1/2 tablett pr. dag annen hver dag. Jeg føler meg mye bedre de dagene jeg tar medisin. Bruker ikke Levaxin i tillegg.
Grunnen til at jeg tar annen hver dag er fordi jeg ikke skal ligge for høyt og legen mente det ville være bra. Tar jeg mindre enn det f. eks 1 tablett er det for lite.
-
01-04-07, 19:48 #454
er ikke like følsom nå, men for et år siden merket jeg det om jeg tok Levaxin 2 timer senere enn vanlig... dvs om jeg stod opp på samme tid.
jeg ble svimmel og slapp og fikk en slags indre skjelving.Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
05-04-07, 11:14 #455
Er det slik at en er mer følsom den første tiden etter at man har fått diagnosen,enn etter en lengre periode med behandling?Eller er følsomhet helt individuelt?
Opprinnelig skrevet av Lissa
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
05-04-07, 11:27 #456
Ikke noe sted på hele internett står det noe anbefaling om å ta Thyroid annenhver dag!
Halveringstiden for t3 , som det er mye av i Armour, er 4 timer.
dte anbefales tvertimot å dele det opp i to ganger om dagen.
Du får nå høy ft3 noen timer etter tdosen, og lav ft3 resten av dagen og lavere neste dag.
Hva sa legen ikke skal ligge for høyt??
TSH? ft4? ft3?
Det som teller, er formen din.
Man behandler ikke tallene dine, men formen din.
-
05-04-07, 11:28 #457
Godt spørsmål!
Opprinnelig skrevet av hypo82
Sånn føles det ut for meg iallfall, den første tiden etter å ha operert ut skjoldkjertelen og startet på Levaxin synes jeg jeg var veldig følsom for forandringer i Levaxindosen. Glemte jeg å ta Levaxinen på morgenen kjente jeg det godt innen ettermiddagen. Mulig det var "innbilning"? Nå er jeg ikke følsom for litt slinger i valsen lenger, kan plutselig glemme å ta tablettene men merker ingen forskjell hvis jeg likevel holder meg til samme ukedose (dvs. tar dobbel dose neste dag skulle jeg ha glemt dagen før).
-
05-04-07, 21:29 #458
"frysetokter"
er det andre som har det? motsatt av hetetokter altså. Det virker slik at du plutselig fryser noe innmari. Selv om du ligger under en dundyne. Slik har jeg hatt det i flere dager. Ikke helt behagelig.
Andre som har det slik og er det noen gode råd for å varme seg opp. På grunn av medisiner kan jeg ikke bruke alkohol altså.
-
06-04-07, 02:49 #459
Hei cat
Sveitter mer enn jeg fyser. Bra medisinert kanskje.
Sendte deg en PM for noen dager siden. Ikke viktig. Ser bare at den ligger i utboksen ennå..
Håper du har det bra!
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
06-04-07, 09:07 #460
Bio-Biloba og varmeflaske er det som duger for meg..
Har høyt stoffskifte, men har frysing istedefor svetting.Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.
Lignende tråder
-
Nylig diagnostisert lavt stoffskifte
Av HildeM i forumet Lavt stoffskifteSvar: 56Siste melding: 01-09-10, 12:23 -
Velkomen, August
Av Delisa i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 1Siste melding: 01-08-10, 07:19 -
Foredrag Thyra dagen i Stavanger 2006
Av Anne Ma i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 17Siste melding: 29-10-06, 17:41 -
Foredrag Thyra dagen i Stavanger 2006
Av Anne Ma i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 2Siste melding: 12-08-06, 00:37
Svar med sitat
Bokmerker