Viser søkeresultater 431 til 440 av 612
-
30-01-07, 21:58 #431
Takk for omtanken.
Jeg føler meg ikke særlig bra, så det er nok rett desverre. Legen fikk jeg ikke tak i i dag, så jeg får prøve i m orgen.
Nå har jeg fått tak i legen. Han sa heldivis ikke noe om andre medisiner. Jeg skal senke dosen enda mer, og så kunne jeg bare ta en tur innom til sekretærene om kort tid å ta blodprøver.
så nå føler jeg meg veldig lettet. Jeg måtte heller ikke gå i "lengre tid" uten medisin. Kun to dager.
Irriterer meg litt at det skal være så vanskelige å finne rett dose. I alle fall for meg og sikkert mange av dere andre også.
-
31-01-07, 18:07 #432
hei....
Leser du sliter med å finne stabilt stoffskifte. Jeg gjør det samme, men kroppen min trives best i høyt. Når jeg har t4 på over 30 er det greit. Nå har t4 godt ned til 26 på to uker. Endokrin hadde ikke noen god forklaring på hvorfor, men kroppen min fungerer dårlig for tiden.
Har lavt kalsium nivå, som har steget noe, men ikke innenfor normal verdier.... blir frustrert av og ikke finne rette dose.
Tar 6*125mg og1*100mg levaxin....
:oHar operert hele kjertelen, men i flere omganger grunnet kreft.
Interes i og komme i kontakt med andre som har stoffskifte plager.
-
31-01-07, 19:32 #433
Jeg trives også best når det er i øvre normalområde 26 hadde nok vært fint for meg også.
-
01-02-07, 11:47 #434
Les om thyreoideahormonsesistens, da har man en TSH som ikke er kjempelav og ft4 over referanseområdet når man er normal. Artikkelen i legetidsskriftet er ikke online, bare en sammenfatning, men kan kopieres på biblioteker som har legetidsskriftet. Det var en innom her en stund som hadde det for noen år siden. Veldig viktig å vite om dette, slik at man ikke risikerer behandling som man ikke skulle hatt.
http://www.google.no/search?sourceid=na ... nresistens
-
24-03-07, 18:09 #435
Hva frembringer dårlige dager/ perioder?
Hva frembringer dårlige dager/ perioder? Noen som vet? Har følt meg ganske bra i det siste helt til i dag. Hadde faktisk tenkt å begynne å jogge, men når jeg tenker på det nå så vet jeg ikke om jeg skal le eller gråte. :o
Er det noen som har lagt merke til noe som kan frembringe slike dager/ perioder.?
-
24-03-07, 18:16 #436
jeg har lagt merke til at formen min blir bedre når det er sol og fint vær ute.. med meg avhenger det også etter hva jeg spiser..er ikke alt kroppen min liker..nå har jeg begynt på glutenfri kost, og jeg har allerede blitt bedre (føler hvertfall det..)
allikevell finnes det dager der jeg absolutt ikke aner hvorfor jeg er dårlig..slik som i dag..har hatt "bra" dager både onsdag, torsdag og fredag men dagen idag har vært pyton..aner ikke hvorfor..
-
24-03-07, 19:47 #437
lavtrykk er grusomt... liker regnvær, da letter det ligsom, men tiden like før det regner
kosthold har mye å si for meg. magert og lite karbohydrater, masse fiber... lys gjærbakst er det verste. :(
trim hjelper
om jeg er i elendig form og allikeve klarer å karre meg ut på en spasertur, ta en lett omgang på trimsenteret eller en ridetur, er jeg som et nytt menneske etterpå
men ikke press deg så mye når du føler deg dårlig... ikke prøv å sette nye rekorder liksom
drikk mye vann! da letter kroppen en god del, hodepinen blir mye lettere også, om ikke alltid borte
sove et par timer ekstra hjelper også noen ganger, men ikke alltid. hender jeg våkner opp og føler meg akkuratt som når jeg la meg.
også hjelper det litt på psyken med en god klem
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
24-03-07, 21:37 #438
Takk for alle svar.
Deltid hadde nok vært det beste for meg også, men har ikke råd jeg heller.
-
24-03-07, 21:55 #439
Ting jeg tror påvirker formen:
x Kaffe og te føler kroppen blir i ulaget av dette, har kuttet det ut.
x Stress
x Lummert vær og trykkende fuktig luft, blir stiv i kroppen og tungpust.
x Viktig med nok søvn, og hvile når kroppen sier fra.
x Punktlig med Levaxin
x Kosthold, unngå stekt mat og mat med mye fett, uvel mange dager
om jeg synder.
Dette er ting jeg har lagt merke til gjør noe med min dagsform, men om det har med stoffskifte å ubalanse i kroppen å gjøre vet jeg ikke, men kan ikke huske å være følsom for dette før. Stress tror jeg er en ting som ødelegger mye, bedre å roe ned når man kjenner at kroppen begynner å streike, enn når den har gått på en smell, en feil jeg har gjort en del ganger iallefall.Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.
-
24-03-07, 23:13 #440
Soya gjør meg noe tung i hodet osv i flere dager eller lengre tid. Sikkert andre ting også.
Lignende tråder
-
Nylig diagnostisert lavt stoffskifte
Av HildeM i forumet Lavt stoffskifteSvar: 56Siste melding: 01-09-10, 12:23 -
Velkomen, August
Av Delisa i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 1Siste melding: 01-08-10, 07:19 -
Foredrag Thyra dagen i Stavanger 2006
Av Anne Ma i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 17Siste melding: 29-10-06, 17:41 -
Foredrag Thyra dagen i Stavanger 2006
Av Anne Ma i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 2Siste melding: 12-08-06, 00:37
Svar med sitat
Bokmerker