Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 30 av 30
    Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    51
    Meldinger
    352

Standard Sv: T4 / T3-ratio i Armour og Erfa Thyroid

Interessant dette med raten mellom T3 og T4 - måtte se på mine tall..
    Da jeg var umedisinert og stoffskifteprøvene mine var "helt normale" hadde jeg "i alle år" en rate på 1,9-2,4. (FT4=11-14(12-24) og FT3=4,6-6,0(3,?-6,8)). Medisinert på Erfa (alt fra 60mg-125mg) har raten vært 1,7-2,6.(FT4=12-21 og FT3=5,8-10,3). Jeg konverterer tydeligvis veldig godt fra FT4 til FT3, kanskje for godt(?), og får FT3 langt over øvre ref. før i hele tatt FT4 stiger.. Den høyeste raten er fra den høyeste dosen (125mg) og da jeg egentlig følte meg piggest bortsett fra "høy hvilepuls"(70..). Så umedisinert eller medisinert er jeg langt unna "optimal" rate for både menneske og gris

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    64
    Meldinger
    554

Standard Sv: Re: Sv: Re: T4/T3 ratio

Mer om T4/T3-ratio, i artikkel fra European Thyroid Journal: http://www.karger.com/Article/FullText/339444#SB1
    Det må nok bl.a være her de har hentet skepsisen til Armour og lignende medikamenter. Jeg er ikke helt klar i hodet til å lese engelsk fagspråk i dag, men kanskje andre kan få noe mer klarhet i hva de mener med denne T4/T3-ratioen?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Angry Sv: T4 / T3-ratio i Armour og Erfa Thyroid

Sitat Opprinnelig skrevet av Bettie B. Vis post
    Mer om T4/T3-ratio, i artikkel fra European Thyroid Journal: http://www.karger.com/Article/FullText/339444#SB1
    Det må nok bl.a være her de har hentet skepsisen til Armour og lignende medikamenter. Jeg er ikke helt klar i hodet til å lese engelsk fagspråk i dag, men kanskje andre kan få noe mer klarhet i hva de mener med denne T4/T3-ratioen?
    Jeg har læst det før. Flere gange.

Det virker på mig, som om det eneste, der interesserer forfattere til disse Ti Bud er T4/T3 ratioens effekt på TSH. Det betyder, at alle vurderinger af T4/T3 ratio foretaget iflg. disse Ti Bud er manipuleret til at passe med den værdi af TSH som autoriteterne her mener, bør varetages.

Bettie? Det er værdiløst idet alt i disse Guidelines handler i hovedsag om TSH der er synligt eller usynligt. Tro mig: Gud har ikke bestemt at det er TSH der skal være pejlemærket i behandlingen af hypothyreose. Det er alene lægernes fri fantasi, der har bestemt det, på baggrund af hvad lægerne mener om kroppens funktioner i forhold til stofskifte.

Desuden er disse Guidelines blot en fortsættelse af, hvad en teori i tidernes morgen, har forført lægerne til at rette sig efter: synligt TSH. Nicht wider.

Så er det, for så vidt, iflg. disse Guidelines underordnet, om T3 kommer fra syntetisk Liothyronin eller fra Thyroid. Thyroid er end ikke nævnt. Det er T3 der er "djævlen" som undertrykker TSH og så kan Moder Natur hoppe, springe, råbe eller skrige i vild protest - lægerne giver sig ikke! De har en gang for alle bestemt at TSH skal være "das führer" for stofskiftet og sådan bliver det! Det er ikke Moder Natur eller Gud der har receptblokken. Det har lægerne. Den der har receptblokken bestemmer hvad de syge behandles med.

De har heller ikke råd til at korrigere denne teori, eller - Gud forbyde - ændre på den, idet hver eneste autoritet bag disse Guidelines, tillige med måske nogle tusinde andre forskere i verden - har baseret deres forskning på HYPOTESEN om TSH som "das führer" for stofskiftet. Blot de ændrede en komma i denne hypotese - ville alene dette gøre flere tusinde videnskabelige "papers" værdiløse, lige på stedet. Det er altså ikke længere kampen om hvem har ret eller hvem ikke har det. Det er kampen om at tusinder af forskere ikke skal gå i graven uden deres livsværk.

Os patienter betyder intet i denne sammenhæng, lige så lidt som vi betyder noget som helst for flertallet af læger, og lige så lidt som Hegges livsværk på dette felt, kom til at betyde en forbedring af diagnose og behandling af hypothyreose.

Vi må alle fatte, at dette handler ikke om os.

Det handler heller ikke om hypothyreose og dennes behandling.

Det handler udelukkende om de medicinske forskeres kamp mod at tabe ansigt og skulle gå i graven med nederlag i eftermælet.

Personligt håber jeg, at de alle kommer til at brænde i Helvede. Forever and ever.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    46
    Meldinger
    241

Jeg er født uden skjoldbruskkirtel, jeg har derfor INGEN kirtelproduktion af hormoner, og får det aldrig - alligevel har min TSH ligget og basket rundt mellem 5-17 hele min barn- og ungdom. Til hvad nytte skal jeg overhovedet have en målbar TSH? Det er da fuldstændig unødig stress af hypofysen?? Der kommer jo ligesom ikke mere gang i den ikke-eksisterende kirtel af den grund?

Ærgerligt nok, er der i min journal fra da jeg var barn/ung meget få blodprøveresultater vedlagt. For jeg er sikker på at man allerede dengang kunne følge hvordan jeg gradvist blev ringere og ringere til at omdanne T4 til T3.

På Thyroid-S konverterer jeg super godt, og min psyke har ændret sig meget til den positive side. Hvis det er pga. en T4/T3 svineratio, jamen så foretrækker jeg helt sikkert at være en glad gris fremfor et trist og grænsepsykotisk menneske.

I fremtiden tror jeg faktisk jeg vil fokusere færre af mine kræfter på disse videnskabelige artikler. De siger alligevel ingenting om, hvordan JEG har det. Jeg vil s#!*e på guidelines, ratios, retningslinjer og advarsler der kommer fra fagpersoner og andre der ikke anerkender Thyroid (den naturlige slags) som et fuldgyldigt lægemiddel til behandling af stofskiftesygdomme.
    Jeg fik diagnosen "myksødem" 2 måneder efter min egen fødsel.
    Livet er ikke det værste man har - men det kunne være meget bedre!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: T4 / T3-ratio i Armour og Erfa Thyroid

"Hvis det er pga. en T4/T3 svineratio, jamen så foretrækker jeg helt sikkert at være en glad gris fremfor..."

I remember once more, why I love you.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Sitat Opprinnelig skrevet av FruStration Vis post
    Jeg er født uden skjoldbruskkirtel, jeg har derfor INGEN kirtelproduktion af hormoner, og får det aldrig - alligevel har min TSH ligget og basket rundt mellem 5-17 hele min barn- og ungdom. Til hvad nytte skal jeg overhovedet have en målbar TSH? Det er da fuldstændig unødig stress af hypofysen?? Der kommer jo ligesom ikke mere gang i den ikke-eksisterende kirtel af den grund?

Ærgerligt nok, er der i min journal fra da jeg var barn/ung meget få blodprøveresultater vedlagt. For jeg er sikker på at man allerede dengang kunne følge hvordan jeg gradvist blev ringere og ringere til at omdanne T4 til T3.

På Thyroid-S konverterer jeg super godt, og min psyke har ændret sig meget til den positive side. Hvis det er pga. en T4/T3 svineratio, jamen så foretrækker jeg helt sikkert at være en glad gris fremfor et trist og grænsepsykotisk menneske.

I fremtiden tror jeg faktisk jeg vil fokusere færre af mine kræfter på disse videnskabelige artikler. De siger alligevel ingenting om, hvordan JEG har det. Jeg vil s#!*e på guidelines, ratios, retningslinjer og advarsler der kommer fra fagpersoner og andre der ikke anerkender Thyroid (den naturlige slags) som et fuldgyldigt lægemiddel til behandling af stofskiftesygdomme.
    Vel talt!

Men det som ER interessant med den metaanalysen er faktisk at den setter baseline ratio mellom t4 og t3 for eutyroide til 4,3 .... (tabell 3) noe som er overraskende likt Erfa sin.

Det er også mye interessant stoff i kapitlet "Is There an Unmet Need in L-T4-Treated Hypothyroid Patients?"

The study provided evidence that patients on L-T4 replacement even with a normal serum TSH display significant impairment of psychological well-being compared to controls of similar age and sex. Serum-free T4 (but not free T3) showed a negative relation to GHQ-12 scores (higher free T4 was associated with lower GHQ-12 scores implying improved well-being), whereas a positive correlation was seen with TSH and GHQ [12].
    ...
    ...
    Another community-based study from The Netherlands investigated 141 patients who had been on L-T4 replacement for primary autoimmune hypothyroidism for at least 6 months and had serum TSH values between 0.11 and 4.0 mU/l [13]. Results of neurocognitive tests (cognitive or psychomotor speed, attention, working memory as well as learning and memory) and scores on questionnaires (Symptom Check List-90 total score and the Rand 36-item Health Survey subscales for mental health and vitality) of patients were compared with reference values of these tests for the Dutch general population. Patients showed poor performance on various domains of neurocognitive functioning compared with standard reference values (p = 0.001), especially on a complex attention task and on verbal memory tests. Levels of well-being were significantly lower for patients compared with those of the general population (p = 0.001). Neither serum TSH nor anti-thyroid antibodies were determinants of neurocognitive functioning or well-being. The results of this study suggest that neurocognitive functioning as well as psychological well-being may not be completely restored in patients with hypothyroidism despite L-T4 treatment.
    ...
    ...
    A third community-based study from Norway among subjects aged ≥40 years compared HADS scores of 1,546 women on L-T4 and 18,137 women without thyroid disease not on L-T4 [14]. Serum TSH (median values with interquartile range) in both groups were 1.25 (0.3–2.9) and 1.5 (1.1–2.1) mU/l, respectively. More women on L-T4 had high scores (HADS ≥8) for depression and anxiety than women not on L-T4: depression 18.4 versus 12.8% (p < 0.001), anxiety 23.4 versus 18.6% (p < 0.001), respectively. In women on L-T4, serum TSH was positively associated with depression and anxiety. For each 1 mU/l increase in serum TSH there was 3% more depression cases (p = 0.04) and 3% more anxiety cases (p = 0.046). In women not on L-T4, no significant associations with depression or anxiety were seen. The study suggested a higher prevalence of depression and anxiety in L-T4-treated hypothyroid women of 40 years and older.
    Så selv om konklusjonen av metaanalysen er nedslående - så åpner den iallfall for å skyte i filler påstanden om at t4 tilfredsstiller alle kroppens behov. Det finnes faktisk bevis i fleng i analysen...
    Sist endret av smgj; 27-06-13 kl 07:23
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    46
    Meldinger
    241

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Det finnes faktisk bevis i fleng i analysen...
    Det nedslående er så bare, at alle beviserne bliver ignoreret af frygt for alle de farlige ting T3 fører med sig. Alle mennesker er forskellige med forskellige behov, så en standardiseret T3/T4 ratio vil alligevel ikke give enslydende feedback fra de forskellige "forsøgspersoner". Jeg tager pt. 3 grain Thyroid-S men jeg er da sikker på, at både mine blodprøver og mit velbefindende adskiller sig fra andre kvinder der tager samme dosis. Standarder forudsætter at udgangspunktet er ens, men det er der rigtigt få af os der er ... Tilfælles har vi blot, at vi alle trænger HELE spektret af hormoner, der findes i Naturligt Thyroid.

Jeg synes det er grotesk at man fra den konventionelle lægestand stadig kan holde stædigt fast i sine synspunkter MOD bedrevidende. Men GlaxoSmithKline klapper da i hænderne, og det samme gør de læger, for hvem det er vigtigere at FÅ ret end at HAVE ret.

Måtte en person med flere ressourcer end jeg en dag skyde med skarpt imod forskerne og benytte deres egne analyser som ammunition.

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    "Hvis det er pga. en T4/T3 svineratio, jamen så foretrækker jeg helt sikkert at være en glad gris fremfor..."

I remember now why I love you.
    Jeg fik diagnosen "myksødem" 2 måneder efter min egen fødsel.
    Livet er ikke det værste man har - men det kunne være meget bedre!

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    81
    Meldinger
    2,323

Exclamation Sv: T4/T3-ratio i Armour og Erfa Thyroid

Detta är en av de viktigaste trådar på detta forum. Den har utvecklats som en urspårning till tråden "Omregning af Levaxin (Eltroxin) til Thyroid", men nu har vi flyttat denna "urspårning" till sin egen tråd, så att detta ämne lätt kan hittas i sökningar.
    Stort tack till alla som har bidragit.

Dette er en av de viktigste tråder på dette forumet. Det har utviklet seg som en avsporing til tråden "Omregning af Levaxin (Eltroxin) til Thyroid", men nå har vi flyttet denne "avsporing" til sin egen tråd, slik at dette emnet kan lett bli funnet i søk.
    Tusen takk til alle som har bidratt.
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Thumbs up Sv: T4/T3-ratio i Armour og Erfa Thyroid

Sitat Opprinnelig skrevet av Mod Vis post

Detta är en av de viktigaste trådar på detta forum. Den har utvecklats som en urspårning till tråden "Omregning af Levaxin (Eltroxin) til Thyroid", men nu har vi flyttat denna "urspårning" till sin egen tråd, så att detta ämne lätt kan hittas i sökningar.
    Stort tack till alla som har bidragit.

Dette er en av de viktigste tråder på dette forumet. Det har utviklet seg som en avsporing til tråden "Omregning af Levaxin (Eltroxin) til Thyroid", men nå har vi flyttet denne "avsporing" til sin egen tråd, slik at dette emnet kan lett bli funnet i søk.
    Tusen takk til alle som har bidratt.
    Ja! Det er sandt! En af de vigtigste tråde der nogensinde blev skabt på dette forum. Det er SÅ vigtigt at stille gode spørgsmål, og uden Bettie var denne tråd ikke blevet til...

Desuden bare øøøøser den af nærhed, venskab, venlighed, parathed til at forstå hinanden... modet på at udfordre "autoriteter" og slet og ret... hjælpsomhed. Denne tråd var, er og forbliver en af mine største og bedste "internet-oplevelser" EVER. En gave. Tusind tak, alle sammen. Never forget you...

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    64
    Meldinger
    554

Standard Sv: T4/T3-ratio i Armour og Erfa Thyroid

- og nå ser jeg jo, at jeg har glemt å si takk til dem som har svart på spørsmålet det hermed være gjort! I perioder med bomull i hodet, er det ikke bare evnen til å forstå medisinske artikler på annet språk som kan svikte ....

Side 3 av 3 Først 123

Lignende tråder

1. Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
    Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 16
    Siste melding: 04-06-13, 18:11
  2. Svar: 3
    Siste melding: 28-05-13, 18:50
  3. Från Armour & Erfa till Thyroid-S
    Av Catherine346 i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 2
    Siste melding: 11-05-12, 14:54
  4. Erfa vs Thyroid-S vs (ny) Armour - hvem er best.. egentlig?!
    Av Kevlin i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 6
    Siste melding: 27-02-12, 19:07
  5. Svar: 0
    Siste melding: 09-11-09, 10:29

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine