Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
-
10-05-12, 18:03 #1
Från Armour & Erfa till Thyroid-S
Hej,
Hoppas det är OK att skriva på svenska här?:
Jag är svensk men bor i Belgien sedan 1998. 2001 fick jag diagnosen Hashimotos och blev satt på Euthyrox (tyroxin). Hade 225 mcg som slutdos men mådde inte mycket bättre.
I november 2011 kom jag till en belgisk läkare som utbildats av Thierry Hertoghe. Hon tog prover för 500€ och skrev sedan ut:
- thyroid (jag bad apoteket om 50% Erfa och 50% Armour för att kunna jämföra)
- Medrol (för binjurarna)
- DHEA 10 mg/dag
- östrogel dag 5-25
- progesteron dag 15-25
Men jag tycker inte att varken Armour eller Erfa fungerar optimalt för mig! Jag läste i ett amerikanskt forum om Candex (bryter ned cellulosa) och prövade det ihop med Armour. Enorm effekt! Jag fick gå från 5 grains Armour till 4.5 och sedan 4. För mig är detta ett bevis på att Armour innehåller för mycket cellulosa. Jag vill dock inte äta Candex hela livet, så jag letar nu efter en alternativ lösning. (Med Erfa upplevde jag dessutom att preparatet hade för kort verkningstid och det fungerar inte för mig att ta medicinen 3-4 ggr dagligen som vissa amerikanska forum rekommenderar, det blir för komplicerat).
Jag har läst mycket positivt om Thyroid-S och har idag beställt det på Amazon. Men jag har en del frågor:
- det verkar som om många upplever att Thyroid-S är starkare än Armour och Erfa, och att man därför behöver sänka dosen?
- har någon här mått bättre av Thyroid-S än andra preparat som Armour, Erfa och Naturethroid?
- har någon haft problem med tullen (medicinen skickas ju från Thailand och det blir det mer kontroller än inom EU/EES)? Det är inte tillåtet för privatpersoner att importera läkemedel till Belgien men det står ju att det säljs som kosttillskott...innan fanns en sajt som hette Edrug.net där man kunde beställa "drop ship France", men den sajten har försvunnit
- Thyroid-S innehåller aluminium. Någon som har haft problem med det?
MEN jag har läst så mycket positivt om Thyroid-S att det överväger! Jag väntar nu otåligt på min leverans, men hoppas som sagt att någon här kan besvara mina frågor!
CatherineFor å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
11-05-12, 13:15 #2
Sv: Från Armour & Erfa till Thyroid-S
https://www.stofskifteforum.dk/showt...404#post129404
I denne tråden finner du litt info.
Edrugnet finnes hvis ikke mer. Da jeg bestilte derfra kom det via Thailand. Edrug2 sender også via Thailand. Jeg har ikke hatt problemer med tollen, men har bare bestilt 2 ggr.
Det jeg bestilte var Armour, men på tabl. står det kun "Thiroyd". . . Jeg har ikke begynt å bruke de enda.
-
11-05-12, 14:54 #3
Sv: Från Armour & Erfa till Thyroid-S
Det er ikke så ofte, man hører om Thiroyd - men jeg har læst flere på nettet roser det og siger, det er som den gamle Armour og lige så godt som Thyroid-S. Nogle siger så, at der ikke findes noget så godt som Thyroid-S ... Men der er vi vel bare forskellige.
Jeg har selv haft lejlighed til at prøve Thyroid-S men kunne ikke tåle det; fik det som om, jeg havde ild i begge ender
Det er en af de reaktioner, jeg kan få, hvis jeg indtager noget, jeg ikke kan tåle, og det er der vist ikke noget at gøre ved.
Men jeg kunne sagtens mærke effekten af Thyroid-S, selvom nogle af ingredienserne åbenbart ikke er gode for mig ... Jeg kunne mærke, når jeg tog bare ét grain - det kan jeg ikke med Erfa. Erfa er til gengæld lavet af ret simple ingredienser, som jeg tåler.
Nielsigne
PS. Catherine, det, du skriver om Candex, får mig til at tænke på, om du måske kunne have glæde af at bruge alm. enzymer og / eller HCL, altså "ekstra mavesyre".
Lignende tråder
-
Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 16Siste melding: 04-06-13, 18:11 -
Erfa vs Thyroid-S vs (ny) Armour - hvem er best.. egentlig?!
Av Kevlin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 6Siste melding: 27-02-12, 19:07 -
Första steget från Levaxin till Armour
Av Persille i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 15Siste melding: 10-12-10, 14:30 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29
Svar med sitat
Bokmerker