Viser søkeresultater 281 til 290 av 612
-
14-09-06, 21:10 #281
Takk skal dere ha.
Du har nok rett Yvette. Jeg får se hvordan det ligger an når denne perioden er ferdig. Kommer nok til å spørre om lengre sykemelding om jeg ikke er i fin form og da bør det skje et under litt fort.
Aner ikke hvor vanskelig eller ikke legen kommer til å være men jeg tenker at det kanskje er litt hans skyld siden han ba meg la være å ta medisin og jeg har vært enda værre de siste dagene.:(
-
14-09-06, 22:02 #282
Synes godt du kan nevne det ja! Sammen med hele sykehistorien din ellers. Ikke gi deg! Tenk deg godt om og finn ut hva som er best for DEG akkurat nå, og sykmelding er ikke noe nederlag når man er syk.
Opprinnelig skrevet av cat
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
15-09-06, 12:55 #283
Takk Yvette.

I dag har jeg endelig følt meg noe bedre. Merkelig nok er det fordi jeg gjør motsatt av det legen har sagt og har begynt med medisiner igjen. Så får se da om det fortsetter om jeg fortsatt tar medisin
De siste dagene har jeg blødd mye og det har vært skremmende. Blødd fra nesen, fra små katteklor og bitt når "sjefen" vil at jeg skal stå opp, fra munnen når jeg pusser tennene, kastet opp blod og blødd fra underlivet når jeg ikke skulle. Har det noe med sykdommen å gjør`?
I så fall står det noe sted så jeg kan vise legen min for dette skal han få høre om i så fall
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve? Dette lurer jeg på.
Nå er det ikke mulig å få tak i Armour med det første da firmaet er utsolgt og siden Levaxin ikke virker på meg og jeg raser ned i T4 med 4 tall pr. dag og nå ligger på 31 ( stiger ikke for jeg kan bare ta tabletter hver annen dag, må spare) så har jeg regnet ut at det vil ta ca. 1 uke før jeg er på 0. Så hvor langt ned kan man gå før det blir takk og farvel til denne verden.? Har ikke særlig stort håp om at legen vil skrive ut Armour til meg og det skal vel uansett bestilles og hvor Norsk medisinaldepot bestiller fra vet ikke jeg. Lager man Armour i Norge?
Er det virkelig mulig å merke forskjell etter 1 dag uten tablett?
I dag har jeg ikke tatt medisin og dagen har så langt vært et helvete. Jeg sov til klokken 1400. ( sovnet klokken 0400 i natt på grunn av denne forferdelige kløen) så det er kanskje litt derfor. Var trøtt da jeg våknet og kunne sovet hele dagen.
-
19-09-06, 16:14 #284
Armour lages av den amerikansk produsenten Forest Pharmaceuticals. De må ha markedsføringstillatelse for å selge i et annet land. Norge vurderes slik at dette koster mer penger enn det de kan tjene ved å selge Armour i Norge, så da satser de bare på å selge via registreringsfritaket.
Men si meg, har du en fritt T4 på 30 tallet ?
Jeg prøvde å¨slutte med Levaxin en gang og det tok 12 uker før fT4 var null hos meg. TSH blei da 160 og kjertelen viste ikke tegn på egenproduksjon.
Det var et helvete - Levaxin er nå litt bedre enn det da
Jeg fikk klar beskjed på at jeg var nær døden. Hvor nær jeg var reellt sett vet jeg ikke.
Jeg tror det er svært ugunstig for symtomutviklingen at man kommer så langt ned - så hvis du ikke får tak i det beste bør du bruke det nest beste til du får tak i Armour igjen - synes jeg da.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
19-09-06, 16:27 #285
Jeg har en Ft4 på 31 ja. Det fungerer fint de dagene jeg nå kan tillate meg å ta medisin.
Hva skjedde med deg da du var døden nær ble du innlagt på sykehus eller?
-
19-09-06, 16:45 #286
Nei - jeg var nok ikke døden nær - de bare skremte meg med det.
Men jeg var fullstendig flat ja. Og TETT - i både hue og ----.
Du må ikke slippe deg dit da cat.
fT4 på 31 åkei - fT4 er ikke et mål på hvor høyt stoffskiftet ditt er. fT3 er et litt bedre mål for dette, men heller ikke dette viser det egentlige stoffsliftet.
Men termometeret viser det, men kun med det samme du våkner om morgenen.
fT4 er et mål på hvor stor kroppens vedstabel er, men denne står utenfor huset og er ikke tatt i bruk enda.
fT3 er et mål på hvor mye av den vedstabelen kroppen har båret inn og lagt foran ovnen er - men det er ikke fyr i den enda !
Ã…rsakene til høy fT4 er flere. Høye verdier av bindeproteiner - eller thyroxinresistens en annen grunn. Sistnevnte kan lett fastslås med en gentest, førstnevnte med blodprøve av de aktuelle bindeproteiner.
Jeg synes din doktor er sånn passe arogant hvis han ikke undersøker dette nå det er så åpenbart at du trives med så høye verdier.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
19-09-06, 17:19 #287
Nå blir jeg forvirret! Hvis ikke FT4,FT3 eller TSH sier noe om hvor høyt stoffskiftet er men temp gjør det... Hvordan skal jeg da forklare en temp stabil rundt 35 selv om FT4 har variert fra 9-79 ?
-
19-09-06, 17:24 #288baremei Gjest
Jeg merker aldri en dag bare, men to-tre dager straffer seg dagen derpå igjen. Og da kan det ytterligere et par dager til før jeg er der jeg skal være.
Dette når jeg spiser Armour kombinert med Levaxin. På L. alene merket jeg aldri det.
-
19-09-06, 17:27 #289
Temp på 35 er for lav, og det bekrefter teorien til n`Finn at fT4 er en vedstabel, som ikke brukes før den blir omdannet til fT3. Det er fT3 som er den aktive delen (dårlig formulert), men fT4 forteller ikke om energiomsetningen er bra. fT4 må omdannes til fT3, som går inn i cellene og gjør jobben. Gjør den det? That`s the question?
Opprinnelig skrevet av MetteS
Hjelp meg her noen da! Men slik jeg har forstått det og erfart det, så er det tempen som forteller meg om jeg forbrenning eller ei.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
19-09-06, 17:41 #290
Meget mulig jeg er forferdelig treig men hvorfor er temp måling helt uvesentlig for f.eks Hormonlab på Aker? De må jo ha en viss peiling på hva som best påviser høyt og lavt stoffskifte der??
Lignende tråder
-
Nylig diagnostisert lavt stoffskifte
Av HildeM i forumet Lavt stoffskifteSvar: 56Siste melding: 01-09-10, 12:23 -
Velkomen, August
Av Delisa i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 1Siste melding: 01-08-10, 07:19 -
Foredrag Thyra dagen i Stavanger 2006
Av Anne Ma i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 17Siste melding: 29-10-06, 17:41 -
Foredrag Thyra dagen i Stavanger 2006
Av Anne Ma i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 2Siste melding: 12-08-06, 00:37
Svar med sitat
Bokmerker