Viser søkeresultater 11 til 16 av 16
Tråd: Blodprøver
-
05-02-11, 13:55 #11
Sv: Blodprøver
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
05-02-11, 14:09 #12
Sv: Blodprøver
-
16-02-11, 21:58 #13
Sv: Blodprøver
Nye prøvesvar:
S-T4 19,3
S-TSH 0,07*
Har gått på jerntabletter i 12 dager, og slappheten har nesten forsvunnet. Legen synes det er merkelig at jeg skal reagere med så ekstrem utmattelse på lave jernlagre, når blodprosenten ikke er påvirket. Rekker ikke mer enn å avslutte jerninntaket, så ramler jernlageret ned igjen. Er henvist til sykehuset med mistanke om tidlig hyperthyreose. Vet ikke når jeg får time. Godt å være i bedre form i alle fall, nå er det bare øynene som plager meg. Har hatt ubehag/verking/tørrhet i øynene siste 2-3 mnd. Moderate plager, men litt slitsomme.
Noen som vet om stoffskiftesykdom og jernmangel kan henge sammen?
Mvh. Cathinka.
-
17-02-11, 09:15 #14
Sv: Blodprøver
Jeg kan bare snakke ut av egen erfaring, men jeg har slitt med lave jernlager på tross av bra blodprosent og hemoglobin nivå. Jeg blir ihvertfall svimmel og enda mer uopplagt ved lave jernlagre.
Jeg er litt av og på jerntilskudd, siden jeg sliter med å finne noe som jeg tåler sånn nogenlunde greit. Svimmelheten har for meg vært et tegn på at det er på tide å forsøke noen dager eller uke på jern igjen. Ikke optimalt, men sånn er det nå bare....
-
02-03-11, 11:15 #15
Sv: Blodprøver
ja, bytt lege, han høres ikke brukbar ut!
Anti-TPO (antistoffer motkjertelen) bør også tas. i tillegg til en hel haug vitamin og mineralprøver, selen, magnesium, B-12, jern mm.
Lykke til!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
02-03-11, 15:26 #16
Sv: Blodprøver
Jeg har hatt bra blodprosent og lave jernlager fra så langt tilbake jeg kan huske, fikk alltid bare beskjed om å ta jern for dette. I 2008 fikk jeg da diagnosen hypotyreose og det med verdier som "bare" var på grensen.
Legen min i Egypt kunne ikke forstå at legen i Norge ikke har gått lenger for å utrede meg siden jeg har slitt med lave jernlagre i årevis og i diagnosen i juornalen min står det faktisk flere ganger at jeg har anemi.
Har man mangler så bør man kreve at legene tar det alvorlig og at man får en skikkelig utredning dersom det ikke hjelper med de "behandlingene" (jerntabletter) man får.I'm sick and tired of always beeing sick and tired
Les mer: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008
Lignende tråder
-
Blodprøver
Av skaye i forumet BlodprøverSvar: 9Siste melding: 08-09-08, 22:45 -
Jeg har hatt anoreksi, PTSD og nå i det siste lavt stoffskifte
Av Vilde i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?Svar: 43Siste melding: 23-11-06, 15:16 -
Nye blodprøver..
Av Anne Ma i forumet BlodprøverSvar: 10Siste melding: 18-08-06, 21:59 -
blodprøver
Av cathrin i forumet BlodprøverSvar: 13Siste melding: 16-06-06, 20:34 -
Blodprøver!
Av Viksi i forumet BlodprøverSvar: 38Siste melding: 17-06-05, 20:16

Svar med sitat
Du har helt rett.
Bokmerker