Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 16 av 16

Tråd: Blodprøver

  1. #11
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

    Standard Sv: Blodprøver

    Sitat Opprinnelig skrevet av Jerene Vis post
    Må bare innvende at Fritt T3 faktisk er tatt, det er prøven S-Trijodthy(ronin).
    Det er "totalt" T3 Cathinka fik målt. Ikke "frit" T3 (hvilket er det rexxy69 efterlyser) - ellers ville ref.omr. 1,3 - 2,6 være mystisk, mildest talt.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

  2. #12
    Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    372

    Standard Sv: Blodprøver

    Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Det er "totalt" T3 Cathinka fik målt. Ikke "frit" T3 (hvilket er det rexxy69 efterlyser) - ellers ville ref.omr. 1,3 - 2,6 være mystisk, mildest talt.
    Jeg gir meg. Du har helt rett.

    Får skylde på hypohjernen.

    (Det har vært en lang uke, forøvrig. Men nå er jeg til en forandring trøtt fordi jeg har vært med på en masse, det er da noe!!!)

  3. #13
    Medlem siden
    Feb 2011
    Meldinger
    9

    Standard Sv: Blodprøver

    Nye prøvesvar:
    S-T4 19,3
    S-TSH 0,07*

    Har gått på jerntabletter i 12 dager, og slappheten har nesten forsvunnet. Legen synes det er merkelig at jeg skal reagere med så ekstrem utmattelse på lave jernlagre, når blodprosenten ikke er påvirket. Rekker ikke mer enn å avslutte jerninntaket, så ramler jernlageret ned igjen. Er henvist til sykehuset med mistanke om tidlig hyperthyreose. Vet ikke når jeg får time. Godt å være i bedre form i alle fall, nå er det bare øynene som plager meg. Har hatt ubehag/verking/tørrhet i øynene siste 2-3 mnd. Moderate plager, men litt slitsomme.
    Noen som vet om stoffskiftesykdom og jernmangel kan henge sammen?
    Mvh. Cathinka.

  4. #14
    Medlem siden
    Jan 2011
    Sted
    Solør
    Alder
    55
    Meldinger
    65

    Standard Sv: Blodprøver

    Jeg kan bare snakke ut av egen erfaring, men jeg har slitt med lave jernlager på tross av bra blodprosent og hemoglobin nivå. Jeg blir ihvertfall svimmel og enda mer uopplagt ved lave jernlagre.
    Jeg er litt av og på jerntilskudd, siden jeg sliter med å finne noe som jeg tåler sånn nogenlunde greit. Svimmelheten har for meg vært et tegn på at det er på tide å forsøke noen dager eller uke på jern igjen. Ikke optimalt, men sånn er det nå bare....

  5. #15
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

    Standard Sv: Blodprøver

    ja, bytt lege, han høres ikke brukbar ut!

    Anti-TPO (antistoffer motkjertelen) bør også tas. i tillegg til en hel haug vitamin og mineralprøver, selen, magnesium, B-12, jern mm.

    Lykke til!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

  6. #16
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Bor fortiden i Egypt og trives med det;-)
    Alder
    53
    Meldinger
    200

    Standard Sv: Blodprøver

    Jeg har hatt bra blodprosent og lave jernlager fra så langt tilbake jeg kan huske, fikk alltid bare beskjed om å ta jern for dette. I 2008 fikk jeg da diagnosen hypotyreose og det med verdier som "bare" var på grensen.

    Legen min i Egypt kunne ikke forstå at legen i Norge ikke har gått lenger for å utrede meg siden jeg har slitt med lave jernlagre i årevis og i diagnosen i juornalen min står det faktisk flere ganger at jeg har anemi.

    Har man mangler så bør man kreve at legene tar det alvorlig og at man får en skikkelig utredning dersom det ikke hjelper med de "behandlingene" (jerntabletter) man får.
    I'm sick and tired of always beeing sick and tired Les mer: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

  1. Blodprøver
    Av skaye i forumet Blodprøver
    Svar: 9
    Siste melding: 08-09-08, 22:45
  2. Jeg har hatt anoreksi, PTSD og nå i det siste lavt stoffskifte
    Av Vilde i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?
    Svar: 43
    Siste melding: 23-11-06, 15:16
  3. Nye blodprøver..
    Av Anne Ma i forumet Blodprøver
    Svar: 10
    Siste melding: 18-08-06, 21:59
  4. blodprøver
    Av cathrin i forumet Blodprøver
    Svar: 13
    Siste melding: 16-06-06, 20:34
  5. Blodprøver!
    Av Viksi i forumet Blodprøver
    Svar: 38
    Siste melding: 17-06-05, 20:16

Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn