Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Jeg må bare si noe til denne kommentaren. Den er basert på at legen på Aker regnet ut min dose på 2.5 grain/155 mg thyroid og 50 micgr levaxin til å bli ca 300 micgr ren T4 og 64 micgr ren T3. Og det er FEIL! Så glem dette.

MEN: om du kommer opp i en virkelig høy dose kan det være verd å lete etter om det er et opptaksproblem. Sorry, jeg er elendig til å regne selv, og trodde en stund på legens utregning.... Selv leger kan ta feil
Hei Ruth:-) Jeg er enig med deg. Legen min mener jeg har dårlig opptaksfunksjon- skal ha ny time i morgen for å få utdypet dette- men jeg tror "sannheten" ligger et sted midt i mellom, dvs at mye skyldes at dosen jeg går på er for lav for meg. Nå er jeg på 3 grain og 25 levaxin, så har økt en del (fra 1, 5 grain og 50 levaxin). Håper binyrene tåler det- stressdoserer litt når jeg føler presset blir for stort. Er nok litt for utålmodig med å få dosen opp også...

Jeg henger ikke med på alle utregningene men jeg tenker som smgj at det vanlige er å ligge mellom 3-5 grain.

Finn; kanskje kjertelen din er i ferd med å friskne til??