Side 26 av 41 Først 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041 Siste
Viser søkeresultater 251 til 260 av 403
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Standard Sv: Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Joda akkurat det samme skjer hvis vi får omgangssyke når vi står på HC Vi skal IKKE satse på at å vente en halvtime med å spy holder for med magetarminfeksjon kan du ikke være sikker på at det du har i deg absorberes nok, og vi må da kontakte lege umidelbart. Men jeg vet hva slags behanling jeg får og at behandling kan iverksettes på legevakten.
    Det var fint å bli minnet om dette. Hadde ikke tenkt på det. Hva slags behandling gir de deg på legevakta i den forbindelse? Kanskje også smart å ha noen tuber hc-krem liggende for å supplere med?

En annen ting jeg tenker på i forbindelse med hc-bruk er at det burde finnes sånne kort vi kan ha i lommebøkene våre med medisinske opplysninger hvis vi skulle bli utsatt for en ulykke eller noe. Selv har jeg bare en hjemmelaget post-it-lapp. Har spurt på apoteker om de har slike kort, men det har de visst ikke.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Jeg skal sjekke med legen neste gang jeg er på Balder ang dette. I Jefferies sin bok skriver han at man kan ha et par sprøyter liggende i skapet, som settes i låret e.l. Jeg har også vurdert å skaffe meg et medical bracelet. Vet ikke hva det heter på norsk eller om det finnes her, men kan bestilles på nett. Drastiske tiltak dette, men har man sagt A får man si B, og gjøre det skikkelig tenker jeg....

Er forresten midt oppi det månedelige rukkelet nå, og det er noe skikkelig herk!! Formen synker veldig veldig i disse to dagene. Verker i underliv og ledd generelt. Har nesten ikke sovet i natt, og jeg sover som regel ganske bra. I morgen er det over...puh:-) Er det noen som har hatt problemer med dette men som er blitt bedre når stoffskiftet er mer justert og stabilt?

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av Rufus Vis post
    Det var fint å bli minnet om dette. Hadde ikke tenkt på det. Hva slags behandling gir de deg på legevakta i den forbindelse? Kanskje også smart å ha noen tuber hc-krem liggende for å supplere med?
    De gir nok det samme som ved kraftige allergiske reaksjoner, som er kortison i intravenøs form. Den kan kanskje gies i form av sprøyter også, men er det akutt så virker IV raskest. Jeg liker ikke å tenke på at jeg selv har satt meg i denne situasjonen at jeg er avhengig av denne type hjelp om jeg blir syk, men jeg føler ikke at jeg hadde noe valg heller. Jeg ville ikke satset på HC krem, det er for lite dose sikkert og langsomtvirkende, og man har jo behov for doseøkning når man blir syk.

Det er nok som Berit sier at har man sagt A så får man si B, og dette er jo den mørke baksiden ved å drive selvmedisinering som mange av oss faktisk gjør. Da må man sette seg godt inn i konsekvensene. Det minste vi må gjøre er å sørge for at våre nærmeste er informert om hva vi bruker av medisiner.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Om en slik krisesituasjon skulle oppstå, bør man vel bare gjøre det enkelt for seg og si at man har Addisons? Kan vel ikke forvente like mye forståelse dersom man sier man har binyretretthet....

Ang selvmedisinering, Blondie, så har jo mange av oss fått dette fra lege så det er vel ikke typisk selvmedisiering da. Min lege foreslo det for meg og jeg valgte å benytte meg av det. Og angrer ikke, selv om jeg gladelig skal innrømme at jeg ikke liker de "mørkere" sidene ved hc- bruk, som at man feks må være på allerten i tilfelle av omgangssyke.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Jeg og du har fått dette hos lege, men ikke alle får dette av lege og kjøper det selv i desperasjon. Noe jeg har full forståelse for. Selv er jeg der hvor jeg kan bli nesten kvalm ved tanken på å oppsøke lege, dessverre. Og man blir ikke mindre skeptisk av historiene om hva folk blir utsatt for her på forumet. Ikke rart at noen velger selvmedisinering.

Jeg kommer ikke til å si at jeg har Addisons, fordi det er feil og det havner som en feil diagnose i journalen min. Addisons pasienter ofte Florinef i tillegg til Kortison, så det kan gi et feil bilde for legen som skal behandle meg. Florinef har betydning for elektrolyttbildet, som også er viktig ved omgangssyke. Men jeg kommer til å si at jeg står på langvarig kortisonbruk, samt hvilken dose jeg bruker. Det er viktig at legen får korrekt opplysning for å gi korrekt behandling.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Problemene rundt syklus har blitt mindre, men det er selvsagt ikke borte. Men bedre nå enn før ihvertfall.

Jeg skal også diskutere dettemed hc under mageinfeksjon med legen på Balder. Synes egentlig at vi burde ha hatt et slags "opplegg" rundt dette. Burde ha vært en slags "pakke" vi har fått i forbindelse med slik behandling. Tror jo ikke hc-krem vil ha samme effekt. Men bedre en ingenting, det var det jeg tenkte. Egentlig synes jeg at hc-krem virket forholdsvis raskt på meg, men effekten var jo mye, mye svakere enn tabletter.

Medical bracelet var en god ide. Funnet noen på nettet, skal lete litt mer. Noen var jo veldig skrikende og annonserte for allverden at du har binreproblemer. Får finne en som er informativ nok, men som ikke kringkaster at du er syk altfor høylydt!

(Berit, lurer litt på om vi har samme Balderlege? M.T. er initialene.)

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Sitat Opprinnelig skrevet av Rufus Vis post

(Berit, lurer litt på om vi har samme Balderlege? M.T. er initialene.)
    Jepp vi har samme lege:-) Jeg skal se han i begynnelsen av nov. og skal spørre om disse ting da. Var på apoteket i går og spurte samtidig om det fantes noe sprøyter e.l. man kunne benytte ved omgangssyke, men de visste ikke om noe. Synes også det er rart vi ikke har fått noe info om dette, og at det ikke var nevnt i det tre siders lange info skrivet jeg fikk om hc behandlingen.

Godt å høre at pms er noe bedret... nå er det akkurat over for denne gang for min del, og jeg har ihvertfall en drøy uke i vente som pleier å være bra (før eggløsning).

Ellers har jeg begynt å ta 1000 mg krom/2000 mg kanel pr dag nå for å regulere blodsukkeret. Sliter med ujevnt og veldig følsomt blodsukker. Har søkt på nett og sett flere som har gode erfaringer med dette. Føler meg faktisk bedre etter å ha tatt det i to dager, men det er jo for tidlig å si, samt at jeg er i "go- uka" i forhold til pms, så alt er jo litt bedre nå.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Hei:-)
    jeg sliter med virus om dagen og må stadig dosere ekstra med hc. I tillegg lurer jeg nå på om jeg må kutte ned på erfaen. Kroppen henger ikke med og føles sliten innvendig. Klarer ikke slappe ordentlig av eller puste harmonisk. Føler meg sliten under eller inne brystet på en måte. Er fristet til å prøve kombinasjon med Levaxin igjen. T3 er veldig sterkt for kroppen og 4 grain er too much. Fryser fremdeles veldig lett så har ikke fått varmen så mye opp så tror ikke jeg er overdosert. Er nok binyrene som sliter.... Vurderer nå å gå ned til 3 grain og heller legge til Levaxin. Var jo ikke bra på Levaxin alene men kan ikke huske at jeg hadde denne indre slitenheten i brystet som jeg har nå.

Sukk, er litt frustert nå. Viruset gjør meg ekstra sliten og uvel men jeg kjenner også at for mye erfa blir for krevende for meg nå.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Uff så kjedelig at du har det slik nå.

Jeg tror du har rett i at binyrene sliter. De sliter kanskje både med doseøkningen og viruset. Øker du hc-dosen nok nå når du er syk? Vanskelig å vite hvor mye en skal øke hvis en feks bare føler seg uggen og ikke har feber... Jeg tror generelt at jeg er for forsiktig med å stressdosere. Men egentlig tar vi vel ikke så mye skade av for mye hc hvis det bare er for et par dager? Går an å teste litt, kanskje??

Men levaxin-ideen tror jeg du bør forkaste inntil videre. En ting av gangen! Jeg tenker at du bør nok støtte binyrene mer og kanskje gå midlertidig ned på thyroid, så kan du gå opp igjen, men kanskje litt saktere slik at binyrene får hengt med. Ikke ta hopp på et halvt grain av gangen?

Riktig god bedring!
    Og (som jeg husker du skrev til meg da jeg hadde virus og var mismodig), så blir en ekstra utafor når en er syk. Håper du kommer deg raskt og at det går riktig vei igjen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Jeg gikk rett over fra 3,5G nyArmour/Westhroid til 4G (2x125mg) ERFA. Etter 11 uker fikk jeg også et trykk i brystet.
    Det kom gradvis og var særlig markant under joggeturer.

Og det ble bedre når jeg satte ned ERFA-dosen. Jeg var nede i 60mg 2 uker og har gått på 125mg 4uker nå. Den dosen er så lav at jeg er ør og susete om morran, men det kommer seg utover dagen
    Trykket er svakere, men jeg liker det ikke.
    Voltarol (Diclofenac) i 2x/dag lav dose demper trykket, så det må være muskulært.

Jeg hadde jo store problemer med dette da jeg gikk på Levaxin. Den gangen forsvant det nesten umiddelbart når jeg seponerte - og det forsvant jo da jeg kom på gml.Armour - så nå lurer jeg faktisk litt på ERFA ??

Så nå lurer jeg på om det flere enn oss som har det slik da Berit ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 26 av 41 Først 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041 Siste

Lignende tråder

1. Har nettopp fått diagnosen Lavt stoffskifte
    Av Atina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 29
    Siste melding: 04-08-10, 20:35
  2. Januar 2010. Er det tomt for ERFA thyroid?
    Av knokkel i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 8
    Siste melding: 02-02-10, 13:01
  3. Diagnosen
    Av Elis@beth i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 19
    Siste melding: 26-08-07, 21:30

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder