Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 20

Tråd: Diagnosen

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Egersund
    Meldinger
    13

Standard Diagnosen

Hei, har søkt litt rundt men finner ikke svar på dette.
    Har diagnosen: T86 hypothyreose INA men hva står INA for?

Få forhånd takk

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    287

Standard

Dette har noe med registrering av diagnosen å gjøre. Primærhelsetjenesten bruker en internasjonal kode til dette: International Classification of Primary Care, forkortet ICPC. såvidt jeg husker så står INA for " Ikke Nærmere Angitt", dvs i ditt tilfelle at du har diagnosen hypothyreose, men at legen ikke har ført opp noen nærmere årsak til dette.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hei Elis@beth

Det vet jeg ikke.

Selv har jeg T86 Hypotyreose/Myxødem. La merke til at de har T86 Myxødem INA også. Ser ut til at benevnelsene ofte går på hvordan problemet oppstod. Men det kommer gjerne et klokere hode og løser mysteriet ditt
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    287

Standard

Er litt surrete i hodet av og til, jeg, da. Nå har jeg sjekket litt, og INA står for "Ikke navngitt andre steder" bokstaven T rommer diagnosene innen endokrinologi. Alt dette har med reistrering i Rikstrygdeverket å gjøre

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Egersund
    Meldinger
    13

Standard

Oki, tusen takk for svar. Må det tas prøver for å finne ut hvilken type jeg har? Tok noen prøver på det legekontoret jeg brukte før og trodde jeg hadde fått svar på hvilken type jeg har...

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    287

Standard

hvis du har fått svar på hvilken type du har, så er det greit nok for deg. ICPC-koden har bare betydning for registrering av diagnosen
    Du kan lese om det her: http://www.legemiddelsiden.no/default.aspx?PageID=75

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Egersund
    Meldinger
    13

Standard

men jeg husker ikke hva som er sagt om hvilken type jeg har... Derfor var det irriterende at det ikke stod i journalen hos min nåværende lege.

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    287

Standard

Vet du om du har antistoffer, og i tilfelle hvilke?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Jeg har heller ikke mer informasjon enn den generelle diagnosen Hypotyreose/Myxødem. Tror det er svært vanlig desverre.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Egersund
    Meldinger
    13

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Bittebitt
    Vet du om du har antistoffer, og i tilfelle hvilke?
    Er det Anti TPO? Fant ikke noe om det på arkene jeg har over prøvesvar men jeg har ikke alle prøvesvarene... Skal ringe legekontoret i løpet av uken for å få svar på prøvene jeg tok på fredag så jeg skal høre med dem da om antistoffer...
    Når jeg tenker etter så vet jeg at jeg skal ha et annet ark et sted også med prøvesvar men hvor ligger det tro??

Side 1 av 2 12 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn