Side 29 av 41 Først 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041 Siste
Viser søkeresultater 281 til 290 av 403
    Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Standard Sv: Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010

Er Rufus og jeg de eneste som er lave på magnesium? Rufus; Wilson skriver at pms ofte skyldes magnesium mangel. Det stemmer jo godt med erfaringene vi har mht pms. Har inntrykk av at du og jeg sliter litt ekstra med pms, men mulig jeg tar feil.

Jeg har inntil nå vært veldig fornøyd med at det har hjulpet å knaske magnesium. Som sagt begynte jeg med dette i april, da legen sa at jeg lå i nedre ref område. Helt frem til nå har det altså steget jevnt. Siste måling før i dag var i begynnelsen av sept, og da hadde den fortsatt å stige. Jeg byttet 100% til Erfa i slutten av aug/begynnelsen av sept. Ønsker ikke å utpeke Erfa som noen synder her, men jeg merker jo at den er tøff for hjertet/brystregionen (=binyrene?).

Ellers har jeg også lest at mg konsentrasjonen i blodet ikke nødvendigvis gjenspeiler de reelle forhold. Men den sier da litt vil jeg anta....

Ja, ja. Noe er det alltids Takk for respons i alle fall

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Sitat Opprinnelig skrevet av BeritM Vis post
    Rufus; Wilson skriver at pms ofte skyldes magnesium mangel. Det stemmer jo godt med erfaringene vi har mht pms. Har inntrykk av at du og jeg sliter litt ekstra med pms, men mulig jeg tar feil.

Jeg har inntil nå vært veldig fornøyd med at det har hjulpet å knaske magnesium. Som sagt begynte jeg med dette i april, da legen sa at jeg lå i nedre ref område. Helt frem til nå har det altså steget jevnt. Siste måling før i dag var i begynnelsen av sept, og da hadde den fortsatt å stige. Jeg byttet 100% til Erfa i slutten av aug/begynnelsen av sept. Ønsker ikke å utpeke Erfa som noen synder her, men jeg merker jo at den er tøff for hjertet/brystregionen (=binyrene?).
    Heia BeritM

Nei, du tar ikke feil. Pms er et h......, om enn et litt mindre h...... enn før. Ja, kjenner til sammenhengen mellom magnesium og pms, og mye kan ligge der, ja. Derfor må jeg få testet nivåene mine nå snart for å se om det har vært noen vits i å bruke flytende magnesium. Noe har skjedd med mine magnesiumnivåer i den tiden jeg har brukt Thyroid og hc, de har gradvis blitt lavere. Aner ikke om det er en sammenheng, men når du sier det, kan det godt tenkes, ja.... Binyrene "spiser" nok mye mg, så det kan være en forklaring, men samtidig var binyrene mine ordentlig slitne før den tid også. Men mulig at Efra stiller ekstra krav og at det påvirker.... Vet ikke...

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Når vi er inne på dette med pms; jeg har prøvd Cerazette i tre dager med den hensikt å slippe pms. Vel, det var en kort prøvetid, for jeg har blitt så kvalm, så kvalm. Merket det ved inntak av første pille og så har det eskalert i den grad at jeg kastet opp et par ganger i dag tidlig. Så da er det takk og farvel, har nok å stri med fra før om jeg ikke skal lide meg gjennom en kvalmeperiode som det ikke en gang er sikkert forsvinner:-) Vil prøve ut andre merker men må ha en liten pause først.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Usja! Det hørtes absolutt ikke bra ut.
    Håper det går over raskt nå da.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Jeg er i relativt bra form om dagen. Vurderer å trappe ned på HC nå, men kun til 10 mg eller noe rundt der, og fortsette å stå på det en stund. Aner ikke om det kommer til å gå, jeg har aldri hatt en sterk formening av hvor mye HC egentlig har gjort for meg (men det aner meg at det har gjort mer enn jeg tror....)

Har fått et veldig løft etter at jeg begynte med urter... av alle ting, som jeg egentlig ikke har hatt tro på. Prøvde ashwaghanda tidlig i forløpet men det ga ingen (umiddelbar) effekt så det dabbet av.

Har søkt på nett i timesvis over urter som kan hjelpe mot pms og binyretretthet. Har lest meg opp, og er samtidig blitt inspirert av homeopati- innleggene her på forumet, hvilket har gitt meg mer og mer tro på at naturlig er best. Både HC og pregnelolone er noe jeg tilfører kroppen utenfra, men jeg merker for min del at det ikke hjelper på den indre balansen som kroppen sørger for selv, som jeg virkelig har følt at det har vært noe galt med.

Det begynte med at jeg prøvde Don Quai mot pms, hvilket resulterte i at jeg fikk voldsomt mye energi og ble kvitt murring i underliv rett før mensen. Dessverre ble jeg kvalm av tilskuddet og måtte slutte, men det ga meg en pekepinn om hvor mye kraft det er i enkelte urter.

Har nå forsøkt en blanding med sibirsk ginseng, maca og rosenrot i en uke. Det er virkelig krutt, har fått betydelig mer energi, og føler kroppen er mer i balanse. Adaptogener setter jo nettopp kroppen i balanse... Tar kun en halv kapsel av hver (åpner og deler) for jeg er åpenbart ganske sensitiv. Tok først for mye sibirsk gingseng (det var det jeg begynte med først), og da ble jeg helt gira og fikk ikke sove, hvilket var veldig ubehagelig. Tok da bare halvparten av anbefalt dose på pakken, og enda fikk jeg en slik reaksjon.

Vet at Dr. Lam skriver at slike urter i enkelte tilfelle med adrenal fatigue kan gjøre situasjonen verre- man girer opp kroppen og sliter ut binyrene. Han er imidlertid den eneste jeg har sett skrive noe om dette, og jeg har lest i mange, mange timer om dette på nett. Dette er altså det eneste jeg er litt bekymret for. I tillegg til at man ikke skal gå på urter fast- dvs bør ta en pause etter noen uker. Nå nyter jeg det ihvertfall til det fulle:-) Har riktignok bare vart en uke dette her, men jeg ville bare dele min iver på forumet- kanskje noe for andre også?? Visstnok virker urter veldig ulikt på folk så det er ikke sikkert at det som virker for meg, er bra for andre. Min svært begrensede erfaring hittil sier også at det er en hårfin balanse mellom for mye og for lite....og gjør at jeg alltid kommer til å begynne svært forsiktig med evt nye urter.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Så flott at du blir bedre!

Jeg brukte en periode vanlig ginseng (mange år siden) og opplevde da den virkningen Dr. Lam skriver om. Jeg hadde dobbel energi en periode. Men jeg hadde "lånt av fremtiden" og måtte betale etterpå. Funka dog veldig fint i 3-4 dager rundt eksamen. For meg lå bruksgrensen på et sted like over en uke. Da ble det payback-time enten jeg ville eller ikke.

Siden har jeg brukt rosenrot. Den måtte jeg ikke betale tilbake "med renter", men jeg opplevde der at kroppen nok tilpasset seg slik at den opplevde virkningen forsvant etter hvert.

Nå er jeg i den heldige situasjon at jeg ikke kjenner at jeg TRENGER noe... og har (på grunn av mage-feilsøk) kuttet det aller meste av kosttilsudd for en periode. Men jeg er klar til å gå tilbake når jeg trenger ekstra spiff.
    Jeg har lest flere steder om 1/3-regelen... om du tar en urt i 2 uker skal den 3. være fri... (eller i 6 dager så 3 dager uten osv.) Vet ikke noe om dette egentlig.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Så flott at du føler deg bedre, Berit.
    Tenkte jeg skulle spørre deg om du har prøvd nattlysolje mot pms. Har hørt at dette funker for mange.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Jeg brukte en periode vanlig ginseng (mange år siden) og opplevde da den virkningen Dr. Lam skriver om. Jeg hadde dobbel energi en periode. Men jeg hadde "lånt av fremtiden" og måtte betale etterpå. Funka dog veldig fint i 3-4 dager rundt eksamen. For meg lå bruksgrensen på et sted like over en uke. Da ble det payback-time enten jeg ville eller ikke.

Er redd det er tilfellet, ja.... Sibirsk ginseng skal visstnok ikke være et vanlig ginseng, men likevel. Synes det er rart at sibirsk ginseng isåfall anbefales så varmt mot binyretretthet så og si overalt der det står om alternativ behandling for binyrer, inkl av Wilson. Ingen nevner en døyt om overstimulering...... tror jeg tar meg en ginseng- fri dag i morgen, jeg.

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Så flott at du føler deg bedre, Berit.
    Tenkte jeg skulle spørre deg om du har prøvd nattlysolje mot pms. Har hørt at dette funker for mange.
    Har brukt nattlysolje i noen mnd, merker minimal forskjell. Men pms er blitt bedre enn før, altså, men det er nok pga Erfa og doseøkning. Hadde dog ikke gjort meg noe å redusert det enda mer

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Så fint at du føler deg såpass mye bedre!!
    Og flott om det funker å gå ned på hc! Det må du holde oss oppdatert på. Jeg har også gått ned på hc (men min dose var jo det dobbelte av din), og jeg er usikker på effekten. Føler meg stort sett som før bortsett fra at jeg er så kvalm og uten matlyst (det har jeg satt i sammenheng med binyrer før). Og så har jeg veldig vond rygg for tida (tror det er stoffskiftet sin skyld). Men symptomene mine kommer og går, så jeg vet ikke helt, jeg. Prøvd å gå litt opp i dose igjen og ser hvordan det funker.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Sitat Opprinnelig skrevet av Rufus Vis post
    Så fint at du føler deg såpass mye bedre!!
    Og flott om det funker å gå ned på hc! Det må du holde oss oppdatert på. Jeg har også gått ned på hc (men min dose var jo det dobbelte av din), og jeg er usikker på effekten. Føler meg stort sett som før bortsett fra at jeg er så kvalm og uten matlyst (det har jeg satt i sammenheng med binyrer før). Og så har jeg veldig vond rygg for tida (tror det er stoffskiftet sin skyld). Men symptomene mine kommer og går, så jeg vet ikke helt, jeg. Prøvd å gå litt opp i dose igjen og ser hvordan det funker.
    Det at du føler deg stort sett som før til tross for at du har senket dosen, kan jo ha noe å gjøre med at binyrene har hentet seg delvis inn? Hurra for det isåfall:-)

Jeg føler at vekten min står helt stille, går heller opp enn ned, derfor er jeg også motivert til å trappe ned på HC. Tror det vil gå greit å trappe ned litt i alle fall. Jeg er jo i bedre form nå enn før. Kommer sikkert til å stressdosere med HC "resten av livet", i alle fall når jeg får influensa e.l. som er veldig hardt for binyrene. Mine ble dessverre ekstra svekket ifbm svineinfluensaen.

Ellers er dosen jeg går på nå 3,5 Erfa og 25 mcg Levaxin. La til Levaxinen for en mnd siden. Har vel ikke merket den helt store forskjellen, annet enn at formen jevnt over er blitt bedre. Men æren for det har ikke Levaxinen. Om morgenen sliter jeg en del dog. Er ikke helt med før ved 12-tiden. Begynner å jobbe neste uke. Gleder meg egentlig veldig til å møte kolleger osv, få en mer normal rytme. Er litt nervøs for om formen skal holde- men jeg er ganske sikker på at den gjør det- skal også bare jobbe 50%. Ekstremt upopulært hos sjefen, som for øvrig er alt annet enn sympatisk, men det får bare la det stå til....

Side 29 av 41 Først 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041 Siste

Lignende tråder

1. Har nettopp fått diagnosen Lavt stoffskifte
    Av Atina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 29
    Siste melding: 04-08-10, 20:35
  2. Januar 2010. Er det tomt for ERFA thyroid?
    Av knokkel i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 8
    Siste melding: 02-02-10, 13:01
  3. Diagnosen
    Av Elis@beth i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 19
    Siste melding: 26-08-07, 21:30

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder