Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
Threaded View
-
27-08-10, 09:10 #5
Sv: Hypo eller Hyper -thyroid?
Tak for svar.
Ja jeg lurede på om det var fordi min kirtel stadig arbejde ujævnt. Kan man måle endogent produceret T4/T3 og adskille det fra syntetisk?
Min fT4 har været helt i top uden at det rokkede ved T3. Min læge satte mig så NED i T4 og op i T3, jeg spurgte hvorfor han satte T4 ned når han gav mig T3, og svaret var at T4 var ligegyldig når jeg fik T3, især hvis jeg alligevel ikke kunne omdanne det?
Jeg er i syv sind om jeg skal sætte dosis op eller ned. Jeg har tabt 2kg på 14 dage, fået dårlig mave, uro i kroppen og svimmel - tyder på hyper. Men omvendt så fryser jeg stadig og er træt og omtåget - tyder på hypo. Lægen sagde at nogle celler responderede på medicin og kunne nemt blive hyper, mens andre ikke responderede og blev hypo -- og det gør det jo enormt svært at dosis justere. Han vil gerne have at jeg venter med Erfa da han gerne vil bibeholde muligheden for at justere T3 vs T4 (men med et 3 månedligt lægebesøg så er det en proces jeg desværre selv må styre). Umiddelbart tror jeg at jeg sætter T4 op igen og fastholder T3 på nuværende. Hvordan synes I det lyder?
Lignende tråder
-
Hypo eller Hyper?
Av Persa i forumet BlodprøverSvar: 1Siste melding: 25-01-09, 09:59 -
Kjempeforvirret - hyper eller hypo?
Av Sofie i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 05-01-08, 09:48 -
Fra hyper til hypo..
Av tollo i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 30-08-06, 22:12 -
Hyper eller Hypo??
Av rubimor i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-08-06, 12:26 -
Hva jeg hater mest - hyper eller hypo?
Av brits i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 1Siste melding: 17-04-06, 21:39

Svar med sitat
Bokmerker