Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
-
24-03-09, 14:45 #1
Betablokkere og hypo/hyper
Hei!
Selvom jeg har lavt stoffskifte/Hashimotos har jeg også endel symptomer på høyt stoffskifte. Feks. hjertebank, skjelvinger, uro og søvnforstyrrelser.
Jeg synes disse plagene er utrolig slitsomme og jeg klarer ikke å få noen ro i kroppen. Blir veldig stresset.
Før jeg fikk diagnosen Hashimotos fikk jeg betablokkere (selo-zok) i lav dose mot hjertebank og skjelvinger, sluttet med dem for lenge siden da jeg ikke liker å bruke hjertemedisin (som dette er) men lurer nå på om jeg skal starte litt med dem igjen siden plagene er såpass store.
Er det noen andre her som bruker disse eller har erfaring med disse kombinert m. lavt stoffskifte/levaxinbruk?
Legen mente det ikke var noe farlig men jeg mistenker at hun ikke kan så mye om stoffskiftet desverre...Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!
-
24-03-09, 17:53 #2Hildemor Gjest
Sv: Betablokkere og hypo/hyper
Hei Carro

Jeg bruker en liten dose betablokkere hver dag og har gjort det siden jeg fikk diagnosen hyper i 2002. Jeg ble ikke kvitt uroen/høy puls selv om jeg ble behandlet med radioaktivt jod og nå er lav. Jeg er heller ikke stabil, dvs her går det opp og her går det ned. Derfor er betablokkere et nødvendig "onde" for meg.
Det tok imidlertid lang tid før jeg "aksepterte" at jeg skulle ta hjertemedisin når jeg ikke er "hjertesyk". Jeg forsto ikke hvorfor ikke disse hypersymtomene forsvant. Det gjorde vel i grunnen ingen andre heller
Så legen måtte gang på gang på gang og jaggu på gang igjen hehe berolige meg med at jeg ikke tar noen skade av disse medikamentene. Jeg har et stort håp om at jeg en gang i fremtiden skal slippe dem, men har valgt å tenke som legen sier at jeg "sparer" hjertet mitt litt. Så jeg er altså lav, bruker Levaxin og en liten dose betablokkere
Jeg orker ikke å plage meg selv unødvendig, da jeg ikke opplever noen bivirkninger av disse i det daglige.
-
31-03-09, 13:30 #3
Takk for svar Hildemor!
Har begynt å bruke en lav dose betablokkere igjen jeg og. Orker ikke disse plagene når det ikke er nødvendig. Var litt redd for at det eventuellt kunne overskygge dersom jeg skulle bli overdosert med levaxin - siden jeg nettop har startet behandlingen - for de symptomene jeg hadde fra før er ganske like de ved hyper. Men siden jeg hadde disse symptomene lenge før jeg startet m levaxin. Uansett kommer jeg til å bruke betablokkere en stund nå slik som du gjør. Så blir hverdagen litt lettere i hvertfall.
Da er det i allefall fler enn meg som har hypo. men alikevell får denne type problemer. Antagelig pga. som du sier at det kan gå opp og ned.
Takk skal du ha!!
Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!
-
31-03-09, 17:49 #4Hildemor Gjest
Hei igjen Carro og bare hyggelig
Jeg håper betablokkerne gjør at du nå får roligere dager fremover. Tatt i liten dose er min erfaring at du vil merke hypersymptomer/overdosering uansett, så jeg hadde ikke bekymret meg for det. Ha en fin kveld!
Lignende tråder
-
Hypo eller Hyper?
Av Persa i forumet BlodprøverSvar: 1Siste melding: 25-01-09, 09:59 -
Symptomer hyper/hypo
Av Dahlia i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 16-08-07, 09:59 -
fra hypo til hyper... hva skjer?
Av Lissa i forumet Høyt stoffskifteSvar: 0Siste melding: 30-10-06, 19:27 -
Fra hyper til hypo..
Av tollo i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 30-08-06, 22:12 -
Hyper eller Hypo??
Av rubimor i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-08-06, 12:26