Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Har ikke lest trådstarters brev før nå, og må bare si meg helt enig i hennes standpunkt ! Må også beundre hennes evne til å stå på for sine - OG VÃ…RE - rettigheter i en situasjon som gjør at det koster mye personlige resurser. Mange tror nok det er en selvfølgelighet at vi blir tatt seriøst når helsa svikter, men desverre er det mange eksempler på det motsatte. Og her dokumenteres dette til gangs.
    Vil bare si for egen regnig : Stå på og bruk de midler du rår over for det de er verd !
    Det er også kjempeflott at andre som er i faresonen får så detaljert sakskunnskap at de kan vurdere sin egen situasjon.
    Kjempeflott cathrin !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard Hva frembringer dårlige dager/ perioder?

Takk skal du ha n`Finn.

Noen som vet om det er noe spesielt som frembringer dårlige dager?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    344

Standard

Det er vel egentlig det alle diskusjonene her inne handler om: hva gjør at dagen blir god eller dårlig.

Den som svarer riktig på det spørsmålet skal jeg nominere til en eller annen Nobel pris

Fra tøys til alvor: hver gang jeg tror jeg har funnet noe som jeg tror påvirker negativt så skjer det noe som gjør at teorien slår sprekker. Er vel kommet til at for meg så handler det i hovedsak om stoffskiftehormoner og det som skjer i og rundt kjertelen. Hvorvidt jeg har spist fisk med mye jod eller ikke spiller mindre rolle.

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard

Alkohol frembringer dårlige dager. Ihvertfall for min del.

I går/natt drakk jeg fire glass vin fordelt på 6 timer. I dag verker jeg i heile kroppen, både inni og utenpå, er stiv i ansiktet og halsen og klarer ikke å fokusere oppmerksomheten min noe særlig etc.

Men kvelden i går var ihvertfall veldig hyggelig.....

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Søvnen og været er veldig avgjørende for meg, men problemet ligger jo egentlig et annet sted, for...

...hvorfor er så overfølsom for ulike typer vær og

...hvorfor sover jeg så dårlig?

Dette er jo bare egget....
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    247

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Har ikke lest trådstarters brev før nå, og må bare si meg helt enig i hennes standpunkt ! Må også beundre hennes evne til å stå på for sine - OG VÃ…RE - rettigheter i en situasjon som gjør at det koster mye personlige resurser. Mange tror nok det er en selvfølgelighet at vi blir tatt seriøst når helsa svikter, men desverre er det mange eksempler på det motsatte. Og her dokumenteres dette til gangs.
    Vil bare si for egen regnig : Stå på og bruk de midler du rår over for det de er verd !
    Det er også kjempeflott at andre som er i faresonen får så detaljert sakskunnskap at de kan vurdere sin egen situasjon.
    Kjempeflott cathrin !
    Akkuat Finn.

Kjære vene, til deg som starte tråden. TSH min ligger på 0.2 og t3 på 8.6.
    DRIT i den legen, ligg på det nivået du føler deg bra.

SKIFT LEGE MED EN GANG

MVH

Tor

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard hyper igjen NEI!

Jeg er redd for at jeg er hyper igjen. Håper ikke det for nå orker jeg ikke mer. Jeg hadde ikke begynt å føle meg bra igjen en gang.

Jeg hadde hodepine i dag, huden klør og nå kjenner jeg den fryktelige kvalmen.

Jeg som skal på kurs i morgen og lørdag.

Kanskje noen vil synes at dette er min egen feil i alle fall legen min. Jeg gjør faktisk så godt jeg kan, tar jeg mindre medisin så blir jeg trett og sovnet faktisk på jobb en kveld (heldigvis ikke noen som så det)

Jeg er redd om det er sånn igjen. Kan umulig være bra for kroppen heller. Dersom det er slik tror jeg at jeg bryter helt sammen denne gangen for nå orker jeg ikke mer. Så får jeg heller få en sykemelding men håper at legen forstår at jeg trenger mer enn 1 uke for å komme meg tror faktisk jeg trenger 1 måned. Er det egoistisk syns dere.?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    151

Standard

Er det egoistisk syns dere.?

N E I ! ! !

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard Jeg har lyst til å… gi opp

Nå har jeg hatt denne sykdommen i 1 år, noe mange av dere sikkert syns er veldig kort tid da. Jeg har prøvd Levaxin og det var ingen forskjell med og uten Levaxin absolutt ingen.

Så prøvde jeg Armour og etter noen uker var det som å ha kommet til himmelen. Helt til den store nedturen med hypersymptomer og dosereduksjon.

Det fungerte ikke og jeg holdt på å sovne på jobb. Nå går det forsåvidt greit på jobb, men jeg er ofte så sliten at jeg kaster opp når jeg kommer hjem. Vekten har nå beynt å gå oppover igjen. Hodet verker og huden klør.

Kanskje jeg har for høy dose nå da, men det nytter ikke når man skal ha en jobb å holde på å sovne hver dag heller.

Egentlig så har jeg vel aldri vært sykemeldt så lenge som jeg har skullet heller. Første gang tvang legen meg tilbake etter å ha kjørt stoffskiftet mitt i grøfta med en T4 på 7 var under 12 da jeg måtte begynne å jobbe igjen og det var i alle fall for lavt for meg.

Nå er det sånn at jeg ikke orker noe utenom jobb og det er jo ikke noe liv det heller.

Tenker på sykemelding men det er ikke lett. Jeg har hatt en del egenmeldinger, og disse blir jo registrert og også sykemeldinger. Føler meg som hu som er sykemeldt ofte, syk til stadigheter og hos legen til alle tider. Snart blir jeg vel kalt inn til samtale om det er noe de kan gjøre for meg etc og at det er så mange egenmeldinger. Har opplevd det før med annen sykdom.

Samtidig har jeg kommet til et punkt hvor jeg ikke orker mer slit.Jeg er så sliten at huset ikke ser ut, at katten har store klumper i pelsen fordi jeg ikke orker børste henne hver dag, ikke orker jeg snakket med folk heller.

Dette ble et langt og negativt, og sytete innlegg, men jet tar gjerne i mot kommentarer fra andre. I morgen er det mandag og jeg må ha bestemt meg for sykemelding eller ei. Egentlig ville det vært fint å vært sykemeldt til stoffskiftet var i orden, men det er vel ikke mulig. Om det noen gang blir det.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Du vet at du har rett til sykmelding i 1 år før du evt må over på rehabilitering? Hvor lenge har du vært sykmeldt fra du ble det første gangen? Der er en karantenetid på 6 mndr der du må være i jobb før du evt opparbeider deg rettigheter til nytt år med sykmelding. (Tar forbehold om evt forandringer her siste året).

Når jeg leser hva du skriver her så er det ikke vanskelig å skjønne at du trenger at legen sykmelder deg. Husk nyansen her. Noen leger får ut piggene når pasienten sier at han/hun vil sykmelde seg. Det er LEGEN som sykmelder. Dette var bare et å apropos, men greitt å ta med seg dersom man har med arrogante leger å gjøre.

Kan ikke si annet enn at jeg føler med det. Ikke tenk på jobben! Ikke tenk på kollegaer! Tenk på deg selv! Du har rett til å bli sykmeldt når du er så dårlig. Print ut det du har skrevet eller skriv det som et brev til legen din. Har forstått at du har ikke den enkleste, så da er det kanskje best du SKRIVER til ham/henne.

Sett i gang. Det er mange som lar legen lese istedet for å sitte der og skulle forklare seg muntlig. Jeg har selv gjort det og vet at det har hatt god effekt.

Har fulgt med deg. Vet at du var oppe i 4 grain Armour og at du hadde skyhøye prøvesvar på fT4, og at du fikk hypersymptomer. Hvor fort forsvant disse? Jeg antar du reduserte Armour. Et lite sidespor dette. Trenger ikke svare. Lurer bare hva jeg har i vente på Armou selv.

Lykke til da cat! Ikke gi deg! Er man syk så har man ingenting på jobb å gjøre!

Har lest gjennom innlegget ditt ennå en gang. Du skriver om mange egenmeldinger. De teller ikke som sykmeldinger. Kan du ikke ta sikte på 1 år med sykmelding? Jeg fikk 2 og 2 mndr i gangen inntil året var oppbrukt. Kan hende du er bra når den tid er gått? Kanskje du trenger å meddele legen at du har behov for å tenke langsiktig? Sykmelding en uke i hytt og pine er bare tull når man er så syk som deg!

Jeg blir så harm når jeg leser slike historier. Jeg har vært der selv. Jeg kjenner meg så godt igjen, men jeg grafset til meg rettighetene mine. Jeg var som en igle på lege og hele systemet - og fikk hjelp!
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Side 26 av 62 Først 1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950515253545556575859606162 Siste

Lignende tråder

1. Nylig diagnostisert lavt stoffskifte
    Av HildeM i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 56
    Siste melding: 01-09-10, 12:23
  2. Velkomen, August
    Av Delisa i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 1
    Siste melding: 01-08-10, 07:19
  3. Foredrag Thyra dagen i Stavanger 2006
    Av Anne Ma i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 17
    Siste melding: 29-10-06, 17:41
  4. Foredrag Thyra dagen i Stavanger 2006
    Av Anne Ma i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 2
    Siste melding: 12-08-06, 00:37

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn