Viser søkeresultater 1 til 10 av 612
Threaded View
-
30-04-06, 19:22 #11
Liotyronin er et merkebetegnelse for en vare da, men det er et thyroxin. Egentlig et syntetisk produsert ekte stoffskiftehormon.
Kroppen (en som funker da) lager dette på to måter. Direkte i kjertelen og fra en prosess som kalles de-jodinasen. Den tar i fra T4-lageret og fjerner ett jodatom iløpet av 2-3uker.
Vi som ikke har noen kjertelfunksjon har jo mistet den ene muligheten og må ta litt mer T4 for å satse på at de-jodinasen lager nok. (som naturlig nok fører til en lavere TSH)
T3 er jo "the real thing".
Har du forhøyet T3 så er ikke det noen indikasjon på at du trenger enda mer, for å si det slik. Og det vil du nok få høre, men jeg vil likevel hevde at uprøvd får du iallfall ikke visshet.
Det er mye rart vi ikke vet, så jeg synes ikke det lille vi vet er nok til å stole på.
Prøv. Dette kan du bråslutte med om det ikke virker. Vikningen opphører innen få timer og etterlater ingen langtidseffekter. (obs. min erfaring)• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Nylig diagnostisert lavt stoffskifte
Av HildeM i forumet Lavt stoffskifteSvar: 56Siste melding: 01-09-10, 12:23 -
Velkomen, August
Av Delisa i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 1Siste melding: 01-08-10, 07:19 -
Foredrag Thyra dagen i Stavanger 2006
Av Anne Ma i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 17Siste melding: 29-10-06, 17:41 -
Foredrag Thyra dagen i Stavanger 2006
Av Anne Ma i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 2Siste melding: 12-08-06, 00:37

Svar med sitat
Bokmerker