Viser søkeresultater 1 til 10 av 612
Threaded View
-
21-04-06, 21:11 #11
Jeg kjøper argumentet ditt med hud og hår !
Det er en skam at vi ikke får samme mulighet til preparatvalg som andre sykdomsgrupper - vi blir tiet ihjel når vi spør ! Iallfall ble jeg det, men etter Google kom nytta jo ikke den metoden da, og heldigvis for det.
Du finner det ikke i Felleskatalogen for preparatet er, som mange andre preparater, ikke direkte markedsført i Norge. Legen din kan likevel skrive det ut til deg etter spesielle vilkår. Han har skjema i skuffen.
Etter den gamle ordningen måtte legen søke proforma for deg, men nå er det heldigvis noen som har tenkt i departemanget og avskaffet et idiotisk system.
Armour er laget av tøkede svinekjertler. Tidligere var dette den eneste måten å skaffe homonet thyroxin på, og metoden var helt enerådende.
Tanken om at når hele kjertelen ikke funket så kunne den best erstattes med hele kjertelen var framherskende. Da fikk man jo også i seg det man ikke visste så mye om. Og det er fremdeles svært mye man ikke vet.
I 60åra fant man en metode som kunne lage ett av hormonene i kjertelen. Det som heter T4. Eller iallfall så det likt ut i microskopet.
Får jeg legge til at det gjør faktisk Legoklosser også, men de er laget av forskjellig materiale likevel, og de VIRKER forskjellig, det kjenner den drevene bygger !
Legemiddelindustrien argumenterte hardt for SITT ! produkt og dets overlegenhet over det bestående. Bla. var dosestabilitet et av argumentene. Og mulige overførbare dyresykdommer.
Og disse er fremdeles levende i forstokkede Norske fagkretser, og man har fremdeles ikke den tanke i de kretser at de 10-12% som de anerkjenner har problemer med det bestående - skal få hjelp !
Det er noen fine typer gitt !
I dag har moderne produksjonsteknikk overtatt, og tablettene er meget stabile. Faktisk bedre enn Levaxin. Og zoonosemuligheten er diskutert til forsumbart nivå.
Den typen som leveres mest av her i Norge er det Amerikanske Forest Pharmaceuticals.inc
De billigste er 120mG styrken som koster sånn 400,- for 100stk.
Feks.koster 60mG styrken også sånn nesten 400.
Jeg deler dem opp med Apotekets tablettdeler om jeg får det behovet da.
Mange her bruker en "coctail". En liten dose Levaxin og resten Armour. Jeg har nettopp begynt og har ingen erfaringer sålangt.
Og slik er det. Ingen veit noe så vi må finne det ut sjøl.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Nylig diagnostisert lavt stoffskifte
Av HildeM i forumet Lavt stoffskifteSvar: 56Siste melding: 01-09-10, 12:23 -
Velkomen, August
Av Delisa i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 1Siste melding: 01-08-10, 07:19 -
Foredrag Thyra dagen i Stavanger 2006
Av Anne Ma i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 17Siste melding: 29-10-06, 17:41 -
Foredrag Thyra dagen i Stavanger 2006
Av Anne Ma i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 2Siste melding: 12-08-06, 00:37

Svar med sitat
Bokmerker