Interessant å lese hvordan du gjør det BeritM! Hvis du skulle få ubehag av tre grain, er det for mye der du er nå. Så følg med på hypersymptomer!

Vin ville jeg kuttet helt ut, var jeg deg. Vin, svart te, kaffe og sukker er kjempetøffe stoffer som nedbryter kroppen for en med binyreproblematikk. Det vet du sikkert etter å ha lest Wilson. Det letteste er faktisk om du klarer totalavhold på disse tingene. Hvis du vingler til og fra blir det bare vanskeligere. Jeg, som elsker god vin har ingen problemer med å sitte sammen med folk som drikker. Det eneste er at folk blir mindre spennende å snakke med etterhvert som alkoholinnholdet øker...

Prøv i stedet å finne noe som er godt for kroppen som alternativ. Jeg lager smooties av frosne bær fra hagen mens de andre spiser søtsaker. Eksperimenter med å finne gode urteteer. Det går også an å lage gode drikker av for eksempel sitron og sitronmelisse og isbiter. En venninne av meg synes rooibooshte med fløte er god kaffeerstatning. Min erfaring er også at fet mat, avocado, nøtter hvis du tåler det, fet fisk, fett kjøtt etc demper søtsuget.

Å jobbe med stressmestring via mindfullness/oppmerksomhetstrening, Chi Gong, meditasjon etc er også smart. Hvis du trener, kjenn hva kroppen orker. Ikke press deg. Gå tur, ta pauser, pust ut, hvil, lukk øynene. Ikke prestér, men vær tilstede. Min erfaring er at jeg kan kun ta korte økter med trening, og når jeg løfter vekter, så hviler jeg godt mellom hver repetisjon. Underveis kjenner jeg etter om jeg orker mer. Jeg trener sjelden mer enn en time, med mye pauser underveis. Vektene er lettere enn tidligere, repetisjonene færre. Gjør jeg for mye, blir jeg skjelven, da rister jeg i hele kroppen. Da har jeg gått for langt. Jeg har begynt å lære det nå!

Jeg håper du gradvis merker bedring!