Sitat Opprinnelig skrevet av Tryne Vis post
Må komme inn på desemberklubben snart, hyggelig å snakke med deg, kommer med oppdatering så snart som mulig
Hej Tryne

Jeg fandt denne tråd da jeg søgte efter links til svar på Liljes spørgsmål i tråden Graviditet og bruk av Liothyronin

Du skriver i din dagbog på http://www.tryne-dagbok.piczo.com bl.a. "Thyroxin er et av kroppens livsnødvendige hormoner. Det er essensielt for utvikling av normalt fostertilvekst, og under graviditet er fosteret helt avhengig av thyroxinnivåer helt fram til uke 16-20 av graviditeten. Etter det tidspunktet lager barnet sitt eget thyroxin. Det er derfor viktig at den gravid ekvinnen har et bra nivå at thyroxinhormonverdier under graviditet.

Altså, dersom man går med lavtsstoffskifte uten å få behandling (noe jeg ikke gjør), så har man større risoki for å abortere eller få ett barn med hjerneskade. Problemet mitt er at jeg har ikke lavt nok stoffskifte til at de fleste lege vil behandle det, men spesialistene ville gjort det med en gang. men desverre så må jeg få henvisning fra lege, å det får jeg ikke. Så nå risikerer jeg å miste en gang til eller bruke enda lengre tid på å bli gravid."

Dit indlæg her på forummet er fra september 2007 og på forsiden af Dagbogen findes billedet af en lille nyfødt baby, så du fik dit barn trods den manglende hjælp til behandling af lavt stofskifte.... Her tænker jeg mest på om du sidenhen har fået hjælp eller strider du fortsat med lavt stofskifte lægerne ikke vil behandle? Jeg håber at du har fået hjælp, selv om det er ikke altid at "lægehjælp" ved stofskiftesygdommen også betyder at man har fået det bedre.

Lidt opdatering ville være godt hvis du orker. God bedring.