Viser søkeresultater 1 til 10 av 14

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Symptom: Brennende, tørr og sår tunge

Jeg har også hatt sår i munnvikene, såkaldte rhagader. (søk på ordet)
    Mine gikk bort når jeg gikk over til Armour.
    Flere sa det var mangel på enten vitaminer eller mineraler, men det virka ikke på meg. Jeg hadde det mange år og det varierte i styrke.
    Tannlegetime på det verste var vondt !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jan 2010
    Meldinger
    19

Jeg har hatt samme symptomer som deg, tungen får flekker som er veldig såre og mørke. Etterhvert har jeg funnet ut, (selv) at jeg bør sjekke B12, den har da vært nedi 110. Jeg har fått Trio B, da har det etterhvert forsvunnet. Kankje lurt å sjekke B12?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Høy ACTH er jo kjent for å lage mørke flekker. Også i munnen.
    Hvis det er dette som årsaker de flekkene du har, så har du i tilfelle binyreproblemer.
    Og da bør du også ha andre symptomer som kan peke i den retning.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Nov 2009
    Meldinger
    6

Wink Sv: Symptom: Brennende, tørr og sår tunge

Hej alle

Jeg har også brændende og svidende øm tunge med blærer langs tungekanten.

Lægen har teset for vitamin mangler, men jeg mangler intet. Problemet er opstået efter af der blev ændret på tilsætningsstofferne af Ny Eltroxin. De har fjernet majsstivelen og erstattet det med mikrokrystallinsk cellulose, det rene gift for hjernen

Nu er jeg blevet duft og kemikalie overfølsom, det vil sige, Multiple chemical sensitivity også kaldet MCS. Det er forfærdeligt, det begrænser mig i det sociale liv. Alle har jo dufte på, selvom de ikke bruger parfume direkte på kroppen, så dufter deres deodorant, hårspray, hårshampoo, crem, tøj, make up af parfume. Og så er der rengøringsmidler, bil os og meget mere, det er en udfordring at at handle ind.

Jeg tåler heller ikke klor, formaldehyd, eddike, og mange almindelige fødevarer, da jeg også har latex allergi, så de frugter og grøntsager hvor proteinet ligner dem i latex kan jeg ikke spise uden at det brænder ligesom hvis man spiser hot chili. Slimhinderne i munden er meget ømme og med små blærer på.

Der findes endnu ikke nogen behandling af MCS, men Videncenter i Danmark arbejder på at finde en løsning.

Måske kan du/i bruge mine oplysninger, det håber jeg. Rigtig god bedring til jer alle fra Anne

Lignende tråder

1. Brennende føtter!!
    Av Snusmumrik i forumet Muskler, ledd og knogler
    Svar: 10
    Siste melding: 13-08-10, 17:14
  2. Brun tunge og nummen i leppe/tunge
    Av 1751 i forumet Lavt stoffskifte, munn og slimhinner
    Svar: 2
    Siste melding: 12-08-08, 13:40
  3. Tunge, munn problemer?
    Av Godis i forumet Lavt stoffskifte, munn og slimhinner
    Svar: 2