Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    27

Standard Brennende føtter!!

Jeg er så plaget med brennende føtter når dagen er endt og jeg setter meg ned for kvelden.. Det er til å bli gal av :evil: , og når jeg går til sengs om kvelden er det så utrolig forstyrrende at det er vanskelig å sovne før temperaturen er "nede" igjen. Føttene brenner innvendig, jeg er ikke nødvendigvis varm utenpå....

Noen som kjenner seg igjen?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Neeei....

Jeg har iskalde føtter... Og hender... Både utenpå og inni...

Den eneste plassen jeg er varm - er om hjertet ;)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    735

Standard

Jeg har også kalde føtter; må ha varmeflaske i senga når jeg legger meg.

Overtar gjerne noe av varmen fra dine 8)

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Frogn
    Meldinger
    382

Standard

Søk på peripheral neuropathy eller Burning feet i Googe, så finner du årsaken.

Shanita
    Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
    Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    214

Standard Re: Brennende føtter!!

Sitat Opprinnelig skrevet av Snusmumrik
    Jeg er så plaget med brennende føtter når dagen er endt og jeg setter meg ned for kvelden.. Det er til å bli gal av :evil: , og når jeg går til sengs om kvelden er det så utrolig forstyrrende at det er vanskelig å sovne før temperaturen er "nede" igjen. Føttene brenner innvendig, jeg er ikke nødvendigvis varm utenpå....

Noen som kjenner seg igjen?
    Hej Snusmumrik,

Ja da, det kender jeg også!

Hvis du har Hashimotos med høje TPO antistoffer, er det sikkert forklaringen. En neuropathy forårsaget af thyroidea antistoffer. Det er det i hvert fald for mig. På trods af den brændende varme følelse var mine fødder som regel kolde for andre at føle på.

Med Eltroxin/levaxin og B12 vitamin går det meget bedre, men jeg har stadig brændende fødder, hvis jeg har brugt fødderne for meget i løbet af dagen. Det hjælper at sove i et koldt rum med fødderne udenfor dynen.

Af og til har jeg nu i stedet iskolde fødder.

Jeg fandt dette på nettet:
    Burning feet may be a temporary problem, such as due to athlete's foot or sensitivities to fabrics or leather dyes. But when this symptom occurs over a longer period, it can indicate a more serious disorder and should be evaluated by a doctor.

One such cause of chronic burning feet is sensory peripheral neuropathy. This results from damage to the nerves that transmit sensation from the arms, hands, legs and feet to the brain. Causes of sensory peripheral neuropathy include:

Diabetes
    Alcohol abuse
    Nutritional deficiencies, such as vitamin B-12 deficiency anemia (pernicious anemia)
    Treatment of burning feet is directed at the underlying condition, if known. To help relieve discomfort, try these tips:

Wear socks made of cotton — which allows your feet to "breathe" — rather than synthetic fabrics.
    Avoid standing for long periods.
    Take a pain reliever when needed.
    Bathe your feet in cool water.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Standard Brennende føtter

Hei-og takk for du stilte spørsmålet. Jeg er en kløne med data, er for gammel, men har lest en god del på forumet, om og av de fantastiske og kunnskapsrike mnsk.her..For ca.et år siden ble jeg med.ned da blobpr.viste "overmed." Nå i dag hadde jeg muligens sagt nei til det, for formen var "bra" mot det den ble...Gradvis svakere til å gå- tilslutt dro jeg føttene langs gulvet(trapper fortsatt promlematiske).Da jeg etter noen uker fikk litt mere muskelkraft,begynte det å brenne under føttene selv om de kunne være ISKALDE å ta på. Ikke for å skremme deg,men fikk så brenninga inni hendene. Har hatt dette iallfall i 10mnd.Har det 24 t.i døgnet, men kan variere i intensitet(føttene værre ved å gå )Og ja, umulig å sovne med dette på høygir! JEg hadde meget høy anti-TPO, svært logisk det. Rikshospitalet har noe om brennende hender og føtter. Hvis jeg skjønte noe av det, koker det ned til oksygenopptak ogforbrenning. Og der er vi vel ved kjernen av stoffskifte, eller.........Godt er dette ikke.Var nok fra før!!!!
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    27

Standard

Takk for svar! Jeg burde jo ha skrevet at jeg stort sett er kald på føttene hele dagen. I det siste har det nesten føltes som om beina har vært stivfrosne, sånn som man blir når man er ute i 20 kuldegrader. Fryktelig vonde å gå på blir de da :( Det er først når jeg setter meg ned om kvelden at den grusomme varmen kommer! Jeg har hatt det sånn i flere år......

Faren min har nevropati i beina, så det ser ikke akkurat fristende ut med en sånn diagnose

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Standard brennende føtter

Hvordan er fargen på føttene dine når det brenner som verst??
    Mine blir knallrøde-ser skolda ut.....men- ikke nødvendigvis bestandig.
    Jeg skjonner vel at dette har med det peri-
    fere nervesystemet å gjøre...virker som nervecellene jobber overtid.
    Jeg får ikke noe vettugt svar fra legen. En kan bli "schizofren"av å
    stadig rope i skogen og ikke få svar. Men nå vet jeg at jeg ikke er
    alene, og at det i høyeste grad er reelt.Har forresten vært hos
    nevrolog: hadde ikke peiling, han. Da jeg spurte om det ikke kunne
    komme fra hypo,n, fikk jeg følelsen av å komme fra en annen planet.
    En blir analfabet i eget liv.. så lite hjelp og svar får en. Dette forumet
    gjør iallfall at en vet det er flere i samme båt......Et apropos til iskalde-
    foteblad-UTVENDIG- flere par ullsokker: hjelper ikke.Kommer innen-
    fra!!!
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    27

Standard

Nevnte plagene for legen en gang i tida, han trodde at det kanskje var mangel på B-vitaminer.....og så var vi ferdige med den saken!

Gunnda, jeg er også kald innvendig i beina, rett og slett stivfrossen!! Hjelper ikke med sokker da nei

Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    alta
    Meldinger
    158

Standard

JEg er og plaga med brennende føtter i perioder. Og det merker mest når jeg legger meg. Da stikker jeg føttene utenfor dyna. Har ikke registrert om dette har sammenheng med mye gåing.

Side 1 av 2 12 Siste

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn