Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Threaded View
-
07-09-09, 10:02 #4
Sv: Symptom: Brennende, tørr og sår tunge
Hei, hansel.....Jeg har hatt BRENNENDE tunge,gane, gum,lepper. Vi var iallfall et par-tre stykker som skrev noe om dette for et år eller så siden. Jeg er IKKE flink til å finne igjen ting, men kanskje innlegga vil komme fram hvis du søker på f.eks. brennende tuge.
Jeg forbinder det med for lav dosering! Kan være der i ukesvis, for så å forsvinne.
Men det er ubehagelig, for det kjennes virkelig ut som det"brenner". Og det er sårt og det svir....Jeg tror noen av oss får spes. sensitive slimhinner.Jeg blør også skikkelig fra tannkjøttet periodevis, men av erfaring roer dette seg også ved bedre dose. Men så dukker det opp igjen.(Jeg har ikke sykdom i tannkjøttet i følge tannlegen, og bra tenner.Jeg danner også masse polypper i tykktarmen, noe legene ikke skjønner hvorfor. JEG tror det også KAN komme fra hypoen. ).Slimhinnene blir påvirka!!
Den såre halsen som både føles trang og ja, sår, kjenner jeg også igjen.
Og ofte en skikkelig svie i og rundt kjertelområdet. Jeg blir fortsett "hås"/kremtende i stemmen, selv i dag , -etter flere år på med. Og veldig slimete "nedi der"!!!
Til deg Ida C, ....den tunga di høres ut som den er for stor, bittmerkene.
Stor tunge er ett av tegna som følger hypotyreose, ubehandlet, underbehandlet. Slik som Sonja også nevner. Det skal /bør forsvinne når og hvis du opplever en optimal behandling!
(Skal/kan jeg ønske lykke til med franskstudier?!!).Sist endret av gunnda; 07-09-09 kl 10:23
Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
Lignende tråder
-
Brennende føtter!!
Av Snusmumrik i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 10Siste melding: 13-08-10, 17:14 -
Brun tunge og nummen i leppe/tunge
Av 1751 i forumet Lavt stoffskifte, munn og slimhinnerSvar: 2Siste melding: 12-08-08, 13:40 -
Tunge, munn problemer?
Av Godis i forumet Lavt stoffskifte, munn og slimhinnerSvar: 2Siste melding: 01-10-06, 11:42

Svar med sitat
Bokmerker