Viser søkeresultater 1 til 10 av 33
Tråd: Kosthold med Vigdis
Threaded View
-
25-03-09, 13:10 #3
Sv: Kosthold med Vigdis
Mye nytt å lære ja! Synes kiropraktorer er skumle (gikk til en etter fødsel og bekkenløsning). Lyden av de knekkene er uhyggelig! Tror jeg sitter litt på en ergometersykkel som støver ned i stedet (orker ikke dra og trene der jeg pleier, så så veldig mye annet enn å sykle i luntefart er det vel ikke å gjøre før det bedrer seg!)
Men det med mat er spennende.
Når du ikke spiser brød/kornprodukter av de vanlige fire slagene (bygg, hvete, havre og rug). Hva spiser du da for å bli mett? Å spise uhorvelige mengder med kjøtt og fisk blir skrekkelig dyrt! Selv spiser jeg veldig mye frukt og grønt, kjøtt, fisk, litt mørk sjokolade, litt frø (tåler ikke nøtter), potet, ris av og til linser/kikerter og mye kornprodukter (finske rugknekkebrød og havregrøt for mitt vedkommende siste måneder).
Korn er jo en del av skandinavisk og europeisk matkultur,så hva putter vi inn i stedet uten å bli helt blakke? Noen land i Europa har to varme måltider pr dag. Hva blir nytt? Hirse? Bokhvete? Sesamfrø? Solsikkefrø, (Det reagerer jeg på) linfrø?
Mat er spennende. Det berører så mange sanser. Lukt og smak berører minner, gode som dårlige. Så hva foreslår du om jeg skal ta noen måneders hvile fra gluten?
Og, det glemte jeg: Flere skriver også om kutt i melkeprodukter?
Hva med dem? Jeg elsker å lage indiske sauser med youghurt, gresk dessert: youghurt med honning, for ikke å snakke om all verdens vidunderlige oster (holder på med en dansk en, nå, Anisa!). Melk sluttet jeg å drikke etter amming, har bare 50/50 melk/kaffe om morgenen. Bruker du melkeprodukter?• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Glutenfritt kosthold
Av Carro i forumet GlutenfrittSvar: 18Siste melding: 01-11-09, 13:42 -
Har kosthold noe å si?
Av Kikkeline i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 20-11-08, 20:49 -
Hashimoto's
Av Ruth Mari i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 27Siste melding: 11-10-07, 16:01 -
Kosthold
Av Marit i forumet Helbred og kostholdSvar: 2Siste melding: 20-05-07, 19:46 -
Allergier og kosthold
Av rutta i forumet Helbred og kostholdSvar: 3Siste melding: 02-10-05, 12:24

Svar med sitat
Bokmerker