Hei Katharina! Og velkommen hit

Jeg heter Eliza og er 29 år, og kjenner meg igjen i mye av det du skriver.
Jeg fikk diagnosen Hashimotos for ni måneder siden, og går nå på 200 mcg Levaxin. Jeg har ikke fått stabilisert stoffskiftet ennå. Tsh ligger rundt 7 og fT4 på ca 12. Mine antiTPO ligger på i overkant av 100, så de er på langt nær så høye som dine.

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i din angst for å ikke få barn. Selv skal jeg gifte meg til sommeren, og vi ønsket egentlig å få barn så snart som mulig. Nå ser det jo ut som om vi vil måtte vente ei stund, siden stoffskiftet mitt bare ikke vil stabilisere seg. Jeg kan ikke si at jeg vet så mye om hva slags verdier jeg trenger, hvor lang tid jeg må vente, hvor vanskelig og risikabelt dette er, mye pga en legevikar jeg har hatt det siste året som rett og slett ikke har brydd seg. Nå er heldigvis fastlegen tilbake, så jeg satser på å få litt mer informasjon ut av henne... Hun er faktisk kjempeflink!
Har dessverre ikke så mange svar å gi deg, men du skal iallefall vite at du ikke er alene om å bekymre deg for dette.
Det siste året har det vært skikkelig baby-boom blant mine venninner, og jeg må ærlig innrømme at jeg gratulerer dem med en blanding av misunnelse og glede. Det er skikkelig VONDT når mammahormonene presser på, og man vet at man kan være forhindret fra å kunne bli gravid.

Og så må jeg si gratulerer med vektnedgang! Du kan være veldig stolt av deg selv! Jeg er selv overvektig, og har nettopp begynt å gjøre endringer i kosten i samarbeid med min lege. Jeg skal ned hele 45 kilo, så jeg har en jobb foran meg... Kan jeg spørre, hvordan lyktes du med de 20 første kilo? Fikk du god veiledning underveis?

Vel, det er på tide å sove for meg. Håper du finner deg tilrette her på forumet. Her er det mange som kan mye, og mye støtte å få. Det har iallefall jeg opplevd! Selv om man helst skulle sendt sykdommen på hodet ut vinduet, så er det i det minste godt å vite at man ikke er alene...

Stor klem til deg!